Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

aanschaf stuurbekrachtiging - waar moet ik op letten?

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
kitty lincoln
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2008 17:51
Locatie: amersfoort

Bericht door kitty lincoln »

Na een aantal maanden zonder stuurbekrachting rondgereden te hebben, lijkt het me toch wel een luxe om nu eens mèt stuurbekrachtiging te gaan rijden. Ik wil er liever niet de hoofdprijs voor betalen.
Dus ik ben een beetje aan het zoeken naar een stuurbekrachtiging voor een Dodge W200 van juni 1976. Waar moet ik op letten? Passen alle stuurbekrachtigingen van willekeurige W200's op die van mij? En een stuurbekrachtiging van een D200, past die ook? Ik wil niet per ongeluk de verkeerde kopen.
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Stuurbekrachtiging van W200's past zowieso, net als van de D200. Ook Chevy K30 is passend te maken maar moet je maar net zin en tijd voor over hebben. Ook hoef je je niet te beperken tot 1976, de meesten van ons rijden rond met een stuurhuis van de nieuwere types dodge van na 1977....
Niet de hoofdprijs betalen klint als FF Arjan (biestieboy) bellen :;):
Niet vergeten dat je naast het stuurhuis en pomp ook een andere montageplaat en draglink nodig hebt.

Groeten Dick




Edited By Dikkiedik on 1222721106
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

kitty lincoln schreef:Na een aantal maanden zonder stuurbekrachting rondgereden te hebben, lijkt het me toch wel een luxe om nu eens mèt stuurbekrachtiging te gaan rijden. Ik wil er liever niet de hoofdprijs voor betalen.
Dus ik ben een beetje aan het zoeken naar een stuurbekrachtiging voor een Dodge W200 van juni 1976. Waar moet ik op letten? Passen alle stuurbekrachtigingen van willekeurige W200's op die van mij? En een stuurbekrachtiging van een D200, past die ook? Ik wil niet per ongeluk de verkeerde kopen.
Kitty,
zou je kunnen aangeven wat jij onder 'de hoofdprijs betalen' verstaat?
Verder geef ik mijn bescheiden mening:
Je kunt setjes vinden van rond de 600 euri (gebruikt), maar ook van rond de 2500 euri (nagel splintertje nieuw)
De een komt in stukjes en beetjes en de ander kompleet in doos met alle benodigde onderdelen erbij.
Ik had een kompleet 2ehands setje voor 1200 euri, inclusief pomp, v-snaar, brackets, draglink en aangepaste stuurpen.
En de één zal dat goedkoop vinden, en de ander niet.
Verder hangt het er ook nog van af of je zelf nog veel dingen wilt/kunt aanpassen of dat je het er zo onder wilt bouten, zonder veel geknutsel.
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
kitty lincoln
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2008 17:51
Locatie: amersfoort

Bericht door kitty lincoln »

Dikkiedik schreef:Niet de hoofdprijs betalen klint als FF Arjan (biestieboy) bellen :;):

Waar kan ik die Arjan bereiken? Ik heb even zitten zoeken op dit forum, maar kan hem niet vinden :(

En Robbedoes, 1200 euro vind ik een aardig hoofdprijsje. Ik heb ook gezien dat ze vanaf 500 euro te koop aangeboden worden. Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar ik kan me voorstellen dat je dan naast die 500 euro nog wel het e.e.a. aan zal moeten schaffen. Waar heb jij je set gekocht dan?
En heb je niets engs hoeven aanpassen, zoals iets doorzagen of lassen?
Jouri Vorgers
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 mar 2005 23:38
Locatie: Losser

Bericht door Jouri Vorgers »

Ik heb nog een splinternieuw bekrachtigd stuurhuis liggen ( een standaard rotaion, zowel de in als uitgaande as draaien alle twee dezelfde kantop)vrpr €500,-

tel:0613134723
Velen hebben mond genoeg om andermans werk te kraken, zelden hand genoeg dat beter te maken.
kitty lincoln
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2008 17:51
Locatie: amersfoort

Bericht door kitty lincoln »

Jouri, ik ga je morgenochtend bellen. Dan kun je me misschien even uitleggen wat je met die standaard rotation bedoeld, en of je er verder nog iets bij hebt.
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

Kitty,
ik heb mijn setje van Van Dam gekocht en die staan erom bekend dat ze niet de goedkoopste zijn.
Daar staat tegenover dat de set helemaal kompleet was:
andere draglink, pitmanarm, kortere stuurstang, pomp, leidingen, brackets, v-snaar, kwestie van oude eraf en nieuwe erop.
(was het maar zo eenvoudig, is toch nog veel werk)
Toch heb ik het idee dat 1200 euri (inclusief verzendkosten) niet teveel geld is geweest, ik heb alles in huis om de besturing om te bouwen, nu alleen nog tijd en moeite investeren.

Arjan = biestieboy

Je kunt inderdaad een stuurbekrachtiging kopen van rond de 500 euro (zie reactie van Youri).
Ik neem aan dat Youri dan alleen het stuurhuis bedoelt.
Daar komt dan nog een pomp, een aangepast draglink, stuurstang, pitmanarm en de nodige brackets en leidingen bij.

Daarnaast schijn je ook een stuurbekrachtiging van Peugeot te kunnen gebruiken, heb ik mij eens laten vertellen, maar of dat waar is weet ik niet.
Je kunt ook splinternieuwe setjes bestellen, maar daar weet ik geen prijzen van.

Uiteindelijk bepaal je zelf hoeveel geld en energie je in zo'n project wilt steken en of je veel dingen zelf wilt maken danwel verbouwen en of je alles er zo op wilt kunnen schroeven. Succes!
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

dacht dat het een saab stuurbekrachtiging was die past (of passend te maken is zonder teveel moeite)
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Heb je een pm gestuurd :D
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
ieddev
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 jan 2006 20:46
Locatie: Deventer

Bericht door ieddev »

kitty lincoln schreef:
Dikkiedik schreef:Niet de hoofdprijs betalen klint als FF Arjan (biestieboy) bellen :;):
Waar kan ik die Arjan bereiken? Ik heb even zitten zoeken op dit forum, maar kan hem niet vinden :(

En Robbedoes, 1200 euro vind ik een aardig hoofdprijsje. Ik heb ook gezien dat ze vanaf 500 euro te koop aangeboden worden. Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar ik kan me voorstellen dat je dan naast die 500 euro nog wel het e.e.a. aan zal moeten schaffen. Waar heb jij je set gekocht dan?
En heb je niets engs hoeven aanpassen, zoals iets doorzagen of lassen?
ik heb nog een Saginaw pomp liggen en misschien ook nog brackets.
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

kitty lincoln schreef:Waar kan ik die Arjan bereiken? Ik heb even zitten zoeken op dit forum, maar kan hem niet vinden :(
Arjan: 06-10375721

Groeten Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
kitty lincoln
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2008 17:51
Locatie: amersfoort

Bericht door kitty lincoln »

Inmiddels heb ik contact gehad met Arjan. Hij heeft voor mij waarschijnlijk de meest juiste oplossing. Ik ga voor een bekrachtigd stuurhuis van Chevrolet. Net zo goed, maar een stuk vriendelijker voor mijn portomonnee.
In ieder geval wil ik degenen die gereageerd hebben, bedanken.
:)
Plaats reactie