Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Boodschappenlijstje - lijstje met onderdelen

How to hot rod your small block Mopar engine, ofwel hoe krijg ik meer paardjes uit dat mooie machientje?
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

Ik heb de volgende onderdelen op mijn boodschappenlijstje staan:

(Gevonden bij Summit Racing)

Holley spread-bore (model 4175) 650 cfm carburator, (HLY-0-80555C) € 375,-
Carburator Spacer, Phenolic, 1 inch 4hole spread bore (MRG-3406 € 29.95
Edelbrock Intake manifold, Performer Dual Plane, (EDL-2176) € 208.95
Gaskets, Intake Manifold, Composite, (EDL-7276) € 15.95
Bolts, Intake Manifold, Chromemoly (ARP-144-2001) € 26.95

Summit Header Exhaust System Kit (SUM-CBJJ111) € 299.95
Header Fasteners, (STG-8915) € 41.95
Exhaust Gaskets Manifold, (MRG-5935) € 16.95
Collector Gaskets, Copper (SUM-610138) € 10.95

Gasket, Waterneck, (FEL-7276) € 2.99
Bypass Hose Fitting (MRG-1060) € 17.95

Performance springs voor de carb: 30cc of 50cc?

Bovenstaande komt ong. neer op 1050 USD.

Hebben jullie nog op-, aanmerkingen, suggesties en/of alternatieven?
Verder heb ik dan nog geen idee hoe ik mijn LPG op de Holley aansluit: via een koppeling op het luchtfilterhuis oid?

Als dit een goed setje is ga ik het bestellen.
als er meer belangstelling voor is, stuur me ff een PBtje.
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
lucadee
Berichten: 363
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:56
Locatie: geulle
Contacteer:

Bericht door lucadee »

je zou misschien beter voor een 425 mixer van impco kunnen gaan past rechtsstreeks op je 4 barrel manifold,dit als je alleen op LPG wilt koken natuurlijk !
meer vemogen,makkelijker afstellen,enz.
tis maar een idee.
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK


1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

@lucadee:
Dat zou een goede optie zijn, mits ik een 200+ liter gastank zou hebben, die van mij is echter 'slechts' 100 liter, dus ik wou hem ook nog op benzine laten rijden voor het geval er geen LPG te krijgen is.
(Lijkt mij handig als je het terrein in gaat; 100ltr benzine verstoken en dan op gas het terrein weer af.)
:cool:
Dus blijft mijn vraag: hoe sluit je dan het gas aan op je carburateur?
Momenteel zit er een soort ring tussen het luchtfilterhuis en de (standaard) carburateur waaraan de gasleiding gekoppeld is.
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hoi,

Ik weet niet wat je voor gas installatie je nu hebt?

Maar je kunt er gewoon een impco 300…gasmixer op zetten met een adapter stuk.
Voor het mooie met lift stuk, voor als je toch op benzine gaat rijden.

Je huidige spul zal toch niet passen!

Teven zou ik naar 8mm gaan, gaat tie met deze jongen toch fijner vinden. :;):

(30cc lijkt mij wel genoeg met je afstelling op gas, vroeg je ook nog)


Groet Arie




Edited By Arie on 1222781024
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

Arie schreef:Teven zou ik naar 8mm gaan, gaat tie met deze jongen toch fijner vinden.
@Arie: Bedoel je hiermee de dikte van de spacer tussen spruitstuk (manifold) en carburateur?
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Nee, de gasleiding vanaf je tank.

Groet Arie
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Een Impco 425 kun je ook met een haakse adapter op je carburateur zetten! Die 300-A zou ik laten liggen, je koopt immers niet allerlei performance spullen om vervolgens de luchtdoorlaat af te knijpen. En zoals luc al zei is de 425 veeeel simpeler af te stellen dan de 300-A.

Gr. Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

Interessant.
@Dikkiedik: heb je misschien foto's van zo'n aansluiting?
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

onderdelen impcoAfbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Impco

Ik weet niet of je dit bedoeld maar dit is de 425 mixer.




Edited By Brutus on 1222841283
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Hier kwam ik ook nog wat tgen wat misschien interessant is voor je.
Succes.

KLIK
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

@Brutus: bedankt voor de info.

Dan ga ik ook maar eens op zoek naar een grote(re) gastank.
??? Met die gedachte:
ik heb al veel gelezen over problemen met de drukverdeling bij het gebruik van 2 gastanken tegelijk, de 1 zou dan wel leeg gaan en de andere niet.
Hoe kun je dat het beste oplossen, dan?
Ik neem aan dat je ze niet met een pijpje aan elkaar last.
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

persoonlijk vind ik dat idee van zulke gastanken beter

de 2 gastanken zijn samengekoppeld met zo een T stukje.
vooraan heb ik een keuzeschakelaar staan voor de gastanken. in de middenstand zijn de gastanken uit, in de linkse stand zet ik tank nr1 open, in de rechtse stand zet ik tank nr 2 open

voor elke tank heb ik een apart metertje staan vooraan (een echt metertje, niet zo een 3 ledjes)
fotootjes van de 2 meters. in het midden is een voltmeter, links en rechts ervan een benzinemeter voor de gastanken
(de schakelaar voor de gastanken staat rechts onderaan ook in beeld, naast de ruitenwisserschakelaar)

het voordeel is, ik ga tanken en beide tanks zijn vol. wordt ook aangeduid op de meter. beide zijn 70liter.
ik zet die op tank 1 en kan rijden tot de motor echt stilvalt. en het is verwonderlijk hoelang je kan rijden terwijl je meter aanduid dat die leeg is. van het moment de motor uitvalt, zet ik de schakelaar naar tank 2 en kan nog eens zoveel rijden. van het moment de 2de tank halfweg is, ga ik op zoek naar een LPG station. bij zuinig rijden heb ik al 350-400km gehaald met 1 tank.

ik vind het persoonlijk heel handig om de 2 tanken apart te sturen. en zeker als je een grote hebt van 100liter en bv nog een kleine erbij van 60liter. dan heb je een grote tank en een reserve. is de grote leeg, tijd voor LPG te zoeken dan.


even een tip nog bij de keuzen van je onderdelen.
voor LPG kan de carb niet groot genoeg zijn, een carburator is alle restrictie voor de luchtstroom. zelf chokekleppen haal je er beter uit als je enkel op gas rijd.
bij benzine mag je carb niet te groot zijn, want anders verzuipt de motor en heeel moeilijk af te stellen.

vb: pakt dat je motor ideaal op een 600cfm rijd, maar 95% van de tijd rijd je LPG, de rest is voor te starten en als je zonder gas zit. dan ben je beter van een iets grotere carb te nemen zodat je meer rendement hebt op LPG, en iets minder goed op benzine kan rijden. steek dan bv een 700 of 750cfm, overkill op benzine, maar beter voor LPG. who cares dat die niet mooi stationair draait op benzine. als je maar tot het volgende tankstation geraakt :laugh:

ook voor de onsteking moet je op LPG alles anders zetten (ideaal). je auto rijd op lpg wel met de afstelling van benzine, maar presteerd niet ideaal. wil jij alle vermogen op LPG en is benzine enkel in nood, ga dan voor een volledige LPG afstelling, dus grote carb, en wijzig de onstekingscurve. je zal MEER vermogen halen op LPG dan op benzine dan. nu presteerd lpg minder en verbruikt meer omdat die afstelling van benzine niet ideaal is voor LPG.

als ik je een benzine wagen geeft, en zijn onsteking verkeerd zet, zal die ook meer gaan verbruiken en minder vermogen geven dan normaal




Edited By fcapri on 1222848186
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Robbedoes schreef:Interessant.
@Dikkiedik: heb je misschien foto's van zo'n aansluiting?
FF snel op internet gezocht:
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Ik denk dat een beetje LPG boer je hier wel aan kan helpen, anders op het Mopar Forum vragen aan Sjak Brak. Die heeft ook regelmatig nieuwe verdampers, mixers en ander LPG spul voor hele knappe prijzen.

Gr. Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Gesloten