Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Aandrijflijn raadsel w200 Extende Cab

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
DQ81

Bericht door DQ81 »

DQ81 schreef:Heren,

Dank aan jullie beiden!

Het mysterie is opgelost!

Nu nog even goed denken wat ik ermee ga doen.

Fixen of terug bouwen...kosten zjn ongeveer evenveel en ik moet ff de knoop doorhakken. Ik wil hier zsm mee naar het RDW.

Nogmaals dank!

Even ter aanvulling:

Ik heb de orginele VIN gevonden en hier
ontcijferd.

Hetgeen aangeeft ik een W200 Club Cab Utiline heb van 6000-8500 lbs met een 4bbl 360 gemaakt in de fabriek in Jefferson.

Defintief te concluderen dat de assen en remmen zijn verwisseld.
1979 W200 Adventurer Crew Cab
fcapri

Bericht door fcapri »

nu het hier over assen gaat,

is de vooras van een dodge w200 ook te wijzigen?
ik heb de as tussen bak en vooras al verwijderd, vorig jaar werden de wiellagers vervangen en die vertonen nu weeral speling. dus ik rijd enkel met RWD

heb al gedacht om de vooras van een D200 te steken, maar deze heeft een totale andere vering vooraan (en de belgische keuring gaat dit zien). dus zoek eigenlijk een losse as, die je ook onder bladveren kan zetten en die GEEN aandrijving heeft
DQ81

Bericht door DQ81 »

fcapri schreef:nu het hier over assen gaat,

is de vooras van een dodge w200 ook te wijzigen?
ik heb de as tussen bak en vooras al verwijderd, vorig jaar werden de wiellagers vervangen en die vertonen nu weeral speling. dus ik rijd enkel met RWD

heb al gedacht om de vooras van een D200 te steken, maar deze heeft een totale andere vering vooraan (en de belgische keuring gaat dit zien). dus zoek eigenlijk een losse as, die je ook onder bladveren kan zetten en die GEEN aandrijving heeft
Ik heb zelf geen idee of dit mogelijk is.

Mijn auto bewijst wel de mogelijkheid om andere assen eronder te steken.

Ik heb wel intussen geleerd dat de wiellagers op de w200 bekend zijn om de redenen die jij boven aangeeft. Je moet ze met regelmaat invetten en zorgen dat ze in eerste instantie er erg goed in zitten. Er worden af en toe ook "shims" of "spacers" gebruikt om alles perfect op zijn plek te krijgen.

Ik zou zelf denken om het door de betreffende monteur opnieuw uit te laten voeren onder het mom van garantie, want een jaar is wel erg belachelijk.
Of als je het zelf gedaan hebt je er nog eens aan te wagen en wel zorgen dat de juiste lagers (en seals) hebt en deze er goed in perst. Koop zeker niet het goedkope spul. In deze is goedkoop duurkoop.

Suc6!
1979 W200 Adventurer Crew Cab
Plaats reactie