Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Invoeren w200 Extenden Cab

DQ81
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:39

Bericht door DQ81 »

Hallo allen,

Newbie met een vraag omtrent importeren;

Begrijp ik het goed dat de w200 geen typegoedkeuring heeft in NL dus dat de enige manier om mijn w200 uit 1972 op kenteken te krijgen is via Belgie of Duitsland?

Zowel heeft iemand enig idee van de kosten.

Ik zou het overwegen om met een ander kenteken en chassis te rootzooien allen is mijn chassis langer (ik heb een Crew Cab) en dus op papier ook! Dus dat lukt niet.

Is wel raar met al die w200's die rondrijden, geen een direct bij het RDW ingevoerd?

alvast bedankt.

David




Edited By DQ81 on 1220647656
1979 W200 Adventurer Crew Cab
dodgedude
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 apr 2006 19:21
Locatie: waalwijk
Contacteer:

Bericht door dodgedude »

Hallo David


Via Duitsland of ander EU land kost wel wat €uro's ook omdat je dan weer invoerrechten moet betalen.

Misschien dat je medecrewcab bezitters kunt vragen hoe dat met hun papieren zit evt. ter voorbeeld


suc6
MOPAR OR NOCAR
THIS IS WHAT COOL LOOKS LIKE !

Dodge ramcharger 1982

Afbeelding
DQ81
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:39

Bericht door DQ81 »

Hoi

Dank voor de reactie.

Ik wordt er niet erg vrolijk van. Bij deze inderdaad de oproep aan mijn mede verlengde w200 bezitters hoe zij de papieren hebben geregeld.

Alleen heb ik denk ik een "loophole" gevonden met toepassing op mijn voertuig.

Zie [url=http://iks.rdw.nl/nl/nederlandse_iks_si ... opese_type

goedkeurin/]Deze[/url] pagina van het RDW.

Hier staat "Maak een afspraak bij een keuringsstation als:

• Het een historisch voertuig betreft
De datum in gebruikname voor een personenauto ligt vóór
01-01-1973"

Mijn title is uit 1972 !!!!

Zou dit dan kwalificeren als een historisch voertuig?!

Ik haat dat het weekeinde is! Wil het RDW gelijk bellen, alhoewel je dan toch iemand aan de lijn krijgt die het niet weet en je bij het keuringsstation langs moet... :)

Wat denken jullie, daar kom ik dan mee weg toch?

En moet ik voorafgaande een eventuele afspraak het Chassisnummer zelf inslaan of doen zij dat bij het RDW?




Edited By DQ81 on 1220654313
1979 W200 Adventurer Crew Cab
DQ81
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:39

Bericht door DQ81 »

omdat ik van het forum m'n post niet mag wijzigen ??


Wilde ik even mededelen dat ik een CLUB Cab heb, geen crew. Met een title uit '72

Deze dus:

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>




Edited By DQ81 on 1220655641
1979 W200 Adventurer Crew Cab
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Voor 1973 hoef je geen typegoedkeuring te hebben.
Het chassisnr. inslaan kun je beter gewoon bij de RDW laten doen. Wel even erbij vermelden als je de afspraak maakt.
DQ81
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:39

Bericht door DQ81 »

Ton schreef:Voor 1973 hoef je geen typegoedkeuring te hebben.
Het chassisnr. inslaan kun je beter gewoon bij de RDW laten doen. Wel even erbij vermelden als je de afspraak maakt.
Dat is alleen dan maar de vraag...

Op de site van het RDW gaat dat om "personenvoertuig" de W200 is een "commercial vehicle " op de Title en krijgt een grijs kenteken, oftewel bedrijfs kenteken. Het RDW zegt:

"• Het een historisch voertuig betreft
De datum in gebruikname voor een personenauto ligt vóór
01-01-1973
De datum in gebruikname voor een motorfiets ligt vóór
26-11-1975
De datum in gebruikname voor een bedrijfsauto
(zelfdragende carrosserie en fabrieksuitvoering) ligt vóór
01-01-1973
De datum in gebruikname voor een bedrijfsauto met dragend
chassis ligt voor 01-07-1967 "

Dat laatste baart mij zorg, is een W200 een wagen met een zelfdragende carrosserie en fabrieksuitvoering of een bedrijfstauto met een dragend chassis?
1979 W200 Adventurer Crew Cab
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Voor geen enkele auto is een "typegoedkeuring" nodig.
Typegoedkeuring is alleen van toepassing voor een autofabrikant en betekent het volgende: een autofabrikant laat één keer een auto keuren en krijgt dan een typegoedkeuring. Daarna hoeft niet elke volgende auto weer opnieuw gekeurd te worden. Dus één keuring is genoeg voor 100.000 auto's.
Omdat jouw auto nooit door Dodge in Nederland verkocht is, heeft dit model geen typegoedkeuring.
Als dat zo is, geldt de "enkele goedkeuring". Dat is dus: je brengt je auto naar de RDW, die keurt 'm en als 'ie volgens de regels is, krijg je gewoon een kenteken. In principe kun je elke auto van welk land dan ook goedgekeurd krijgen.
Misschien moet je wel een paar dingen aanpassen, zoals de verlichting.
Gewoon even een afspraak maken met een keuringsstation van de RDW en je weet alles.
Gerhart
DQ81
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:39

Bericht door DQ81 »

Top!

Soms is onderzoek goed. Soms alleen verwarrend. In deze is het duidelijk het beste om naar de bron te gaan :)

Dank.
1979 W200 Adventurer Crew Cab
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

W200 is GEEN zeldragend chassis.

een zelfdragend chasis is een chassis waar cabine en balken één geheel zijn. zoals de meeste europese personenwagens (denk allemaal)

een amerikaan en zeker een W200 heeft een ladder chassi. DWZ zo 2 dikke balken die van voor naar achteren lopen en verbonden zijn met kleine balkjes in eht midden (zoals een ladder)

op dit ladderchassis kan je de motor, bak en assen onder steken en is zelf rijdend dan.
de cabine en bak worden op het ladderchassis gezet

de eerste is een zelfdragend chassis, de 2de een ladder chassis
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

de titel zegt het eigenlijk zelf:
zelfdragens chassis: de kooi die zichzelf draagt
en bij ladder chassis zijn die balken die het chassis dragen




Edited By fcapri on 1220779165
DQ81
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:39

Bericht door DQ81 »

Wat een geweldig forum!

Geen onzin, lekker directe antwoorden met heldere uitleg en zelfs optische hulpjes!

Idd wat je zegt, de naam zegt het zelf, maar soms moet ik toch echt zien.

Ziet er naar uit dat ik dan de pickup APK klaar moet maken en zo zonder teveel gedoe bij het RDW langs kan...

Nogmaals bedankt voor de info!

Wordt vervolgt.
1979 W200 Adventurer Crew Cab
Plaats reactie