Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Werkplaatshandboek W200 - Welke??

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
kitty lincoln

Bericht door kitty lincoln »

Hallo, ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Kitty, heb zojuist een W200 uit '76 aangeschaft. Niet de eerste W200 die ik heb gehad. En ik heb meerdere Amerikaanse auto's gehad. Eigenlijk rij ik de afgelopen 15 jaar zo'n beetje niets anders. Voor dagelijks gebruik heb ik er een Chevy Impala uit '80 bij, nu alweer 5 jaar of zo.

Mijn vraag:
Ik wil graag een werkplaatshandboek van een W200 aanschaffen.
Ik heb er 3 gezien.
De Haynes, de Chilton. Ik ben bekend met deze handboeken, ze zijn vrij overzichtelijk, veel plaatjes, maar niet echt heel gedetailleerd.
En nu zag ik dat van Dam 4x4 ook een werkplaatshandboek verkoopt, behoorlijk aan de prijs, ik mag aannemen dat elk boutje hierin beschreven staat. Het heet 1977 Dodge trucks. Zou ik daar iets aan hebben met mijn '76-er?? Is het ook overzichtelijk? En te begrijpen voor een doe-het-zelver?
Wat zouden jullie me adviseren?
Gerhart

Bericht door Gerhart »

Gefeliciteerd met je auto(s) en welkom!

Van Dam vraagt er goud voor, maar dat is 'tie ook waard! Ik heb het boek nou zo'n 13 jaar, maar het is alleen maar van pas gekomen. Voor mij zou het ook echt €200,- waard zijn. Er staat echt alles in; van algemeen onderhoud tot complete revisie van motor en versnellingsbak.
Ook als je je auto voor groter onderhoud naar de garage brengt, is je monteur je dankbaar voor dit boek. Dit boek is wat er vroeger ook bij de dealer lag.
Je kunt ook eens op E-bay kijken (Ebay.com), daar zijn ze vaak wat goedkoper.
Wat betreft duidelijkheid: het boek is geschreven voor de gemiddelde amerikaanse monteur; er wordt bij wijze van spreken nog uitgelegd dat je een bout linksom(dus tegen de wijzers van de klok in) moet losdraaien :D

Haynes of Chilton is handig voor algemeen onderhoud.

En ja, ook dit boek is voor 99,9% dekkend voor de '76 W200. Verschillen tussen de '76 en '77 zijn alleen uiterlijk.

Edited By Gerhart on 1213640889
Gerhart
bastian

Bericht door bastian »

hallo ,ik kan dit eigenlijk alleen maar bevestigen ,ik heb t boek twaalf jaar geleden gekocht voor 150 gulden (timme waar is t ' f 'tekentje gebleven). Toen veel geld maar je kan er alles uit halen en net wat gerhart zegt ,als wordt uitgelegd hoe je je komt moet afvegen gaat dat als volgt :trek aan de rol papier aan de los hangende zijde ,scheur t af bij de geperforeerde zijde ,vouw t dubbel met de zachte kant boven ,maak wrijvende bewegingen etc .
bastian

Bericht door bastian »

komt is kont
kitty lincoln

Bericht door kitty lincoln »

bastian schreef:als wordt uitgelegd hoe je je kont moet afvegen gaat dat als volgt :trek aan de rol papier aan de los hangende zijde ,scheur t af bij de geperforeerde zijde ,vouw t dubbel met de zachte kant boven ,maak wrijvende bewegingen etc .

:D :D :D

Ok dank jullie wel.
Robbedoes
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

Ik denk dat het grote onderdelenboek bedoeld wordt?
Dat kun je bestellen bij www.rockauto.com in de USA:
1977 DODGE W200 PICKUP 5.2L 318cid V8 2BBL (E)
BISHKO 719 Part Guide $ 83.79
Daar komt dan nog wel $ 91.95 shipping costs bij!
Ik heb er 1 besteld en die is momenteel onderweg.
Misschien kan ik het boek digitaliseren (inscannen) en er een CD/DVD van maken, dan laat ik t.z.t. nog wel weten hoe of wat.
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
Robbie

Bericht door Robbie »

Hier staat ie online link user lib password access
Robbedoes
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

Nou, ik heb hem binnen hoor! Wat een dikke pil!
Zeker 1000 vel. Daar heb ik wel 4 multomappen voor nodig om het allemaal fatsoenlijk in op te bergen.
Voor de geïnteresseerden: hieronder een scan van het voorblad.
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
Brutus
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Ik zeg scannen en hier op de site zetten..
Nee geintje veel plezier met je aanwinst, Er zal wel veel instaan qwa onderdelen.
Robbedoes
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

Als iemand vragen heeft over onderdelen, dan kan ik wel kopien van dat gedeelte maken en posten of opsturen. stuur maar een PBtje.
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
hansj

Bericht door hansj »

ZITTEN ER OOK FOTOS BIJ VAN DE AUTOMAAAT BAK W200 BJ 78
hans
Robbedoes
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

hansj schreef:ZITTEN ER OOK FOTOS BIJ VAN DE AUTOMAAAT BAK W200 BJ 78
Hans, ik zit midden in een huis-reorganisatie, maar zodra ik tijd heb zal ik even gaan kijken. Heb je nog bepaalde details nodig? (wat wil je precies weten?)
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
Robbie

Bericht door Robbie »

Hans hier kan je zelf een kijkje nemen :;):
Linkje
hansj

Bericht door hansj »

NOU HET ZIT ZO IK KRIJG HEM NIET MEER UIT ZIJN PARK STAND LICHT NIET AAN DE STANGEN MAAR HET ZIT IN DE BAK ER LICHT IETS UIT OF IS IETS STUK GA MORGEN EVEN KIJKEN WAT HET IS WAS HET WEL HANDIG ALS IK WIST WAT IK ALLEMAAL TEGEN KOM ZO DOENDE MAAR ALVAST BEDANKT
hans
Mark

Bericht door Mark »

Hallo Kitty,

Op marktplaats staat een advertentie die de werkboeken op CD-rom heeft staan, voor 7,50 ex verzendkosten.
Heb er ook een besteld om te kijken wat het is.
Hij beschrijft het heel uitvoerig en alle vormen en modellen. http://link.marktplaats.nl/218352840, moet je zelf maar ff kijken of het je wat lijkt.

Groetjes Mark
Plaats reactie