Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Rem problemen - Remmen

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
Mowag
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 mei 2008 16:48
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Bericht door Mowag »

Hallo,

Ik heb een dodge w200 uit 1974.
De dodge is afgekeurd omdat een remslang opzwelt als ik de rem intrap. Ik heb de remslang vervangen maar nu trekt de auto naar rechts, heb ik rechts ook vervangen en alles goed ontlucht. Maar trekt nog steeds naar rechts.

Hij trekt naar rechts tijdens normaal remmen.
Als ik een "noodstop"maak remt die wel goed.

Wie weet wat hier aan de hand kan zijn??
Wie heeft een adres voor nieuwe onderdelen?
Groetjes Marc




Edited By Mowag on 1217872802
Marc Bakker
My Webpage
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Remrevisie set kopen en beide remklauwen reviseren en de rest goed schoonmaken.
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Lijkt idd op een remklauw die blijft hangen. Wat Jan zegt, een revisiesetje kopen of nieuwe remklauwen erop. Nieuwe zijn niet eens zo heel gek duur, zeker niet gezien het feit dat het een vrij cruciaal onderdeel betreft dat 2300 kg tot staan moet brengen :cool:

Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Daarom heb ik ook gekozen voor gereviseerde remklauwen.
Zijn compleet met zuiger en nieuwe plaatjes.
Zitten zelfs stiekjes bij waarvan ik nie zou weten waartoe die moeten dienen.
Voor € 150,- ben je klaar voor 2 kanten.
Mowag
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 mei 2008 16:48
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Bericht door Mowag »

Hoi,

Bedankt voor de reacties maar ik heb voor en achter trommel rem.

Marc
Marc Bakker
My Webpage
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Ok, had ik ff niet door. Als de trommels voor net zo te stellen zijn als achter dan kun je ze stellen met het stelmechanisme aan de achterkant '/d trommel. Hier zit een rubberen beschermdopje, als je deze eraf draait kun je met een schroevendraaier (en lamp..) destelwieltjes zo draaien dat beide remmen gelijk komen te staan.
In de How to sectie saat ook wel beschreven hoe je te werk moet gaan volgens mij.

Suc6,
Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Brutus schreef:Daarom heb ik ook gekozen voor gereviseerde remklauwen.
Zijn compleet met zuiger en nieuwe plaatjes.
Zitten zelfs stiekjes bij waarvan ik nie zou weten waartoe die moeten dienen.
Voor € 150,- ben je klaar voor 2 kanten.
Sorry had het ook niet door dat je voor trommels heb.
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Heren,

Van die remtrommels voor sta ik ook even te kijken, bij mij weten is dit in Amerika verboden vanaf 1970!
Maar goed deze is aangepast misschien heeft iemand er een antwoord op? Of gold dat niet voor een truck.
Waar je nog even naar kan kijken is buiten de afstelling van je schoenen(en lucht) het volgende.
Aan je niet trekkende kant kan je seal van je remcilinder lek wezen als je nog een goed functionerende cup hebt zie je dat niet want die houd de lekkage wel een tijdje tegen maar je rem actie word wel minder waardoor hij gaat trekken aan de andere kant.
Daar zijn revisie remcilinders voor verkrijgbaar om bij het advies van mij voorgangers te blijven. :laugh:


Groet Arie
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

stond ook niet vermeld ,dat het om remtrommels gaat.
mijn ambulance had deze ook,en een van de remcilinders zat vast,heb deze eerst gereviseerd en moest laten toch overstappen op nieuwe.zijn niet duur.
ook dan moet je ze afstellen zoals dikkiedik schrijft
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Mowag
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 mei 2008 16:48
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Bericht door Mowag »

Hoi,

Dit heb ik allemaal al gedaan. Ik heb de remcilinders helemaal schoon gemaakt en laten bekijken door een auto monteur en dat zag er netjes uit.
En toen de remmen gesteld enz. Maar het helpt allemaal niets vandaar dat ik het hier probeer.

Groetjes Marc
Marc Bakker
My Webpage
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hoi,

Ik heb het even opgezocht, er is geen wet voor de introductie van schijfremmen voor zoals bij de introductie van SA bumpers en riemen wel een afspraak maar die is zeer ruimhartig.

Nu jouw rem:

Zijn je remtrommels wel identiek en goed, is je linker kant niet te warm geweest waardoor de schoenen een soort (glazuur) laagje hebben gekregen en dus minder remmen, is je velg en band identiek, is je spoorring correct, geen verstopping of vernauwing in je systeem, of lucht op een plaats waar je het met de ontluchter er niet uit krijg?

Ik roep maar wat dingen!


Groet Arie
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Misschien de remmen na laten kijken door die automonteur?
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Mowag
Berichten: 29
Lid geworden op: 25 mei 2008 16:48
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Bericht door Mowag »

Hoi,

Iedereen bedankt voor de reactie en tips.
Helaas heb ik dit allemaal geprobeerd en bekeken maar het is nog niet verholpen.

Groetjes Marc
Marc Bakker
My Webpage
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Marc

Zit er vuil in de leidingen(rem),verdeelstuk? (uitblazen)
Ik zou als ik jou was alles, van voor af aan,schoonmaken en zo moet je toch bij de oorzaak komen!

gr J
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Muis
Berichten: 119
Lid geworden op: 11 mar 2004 15:39
Locatie: Oosten vh land
Contacteer:

Bericht door Muis »

Misschien een haarscheurtje in een remleiding. Dan kan er wel lucht in, maar geen olie uit. Ik roep maar wat.

Maar wat Jan ook al zegt. Van voor naar achteren helemaal schoonmaken, desnoods de leidingen vervangen, dan moet je wel een keer wat tegen komen.
Wie het laatst lacht denkt het traagtst.
Plaats reactie