Rem problemen - Remmen
Hallo,
Ik heb een dodge w200 uit 1974.
De dodge is afgekeurd omdat een remslang opzwelt als ik de rem intrap. Ik heb de remslang vervangen maar nu trekt de auto naar rechts, heb ik rechts ook vervangen en alles goed ontlucht. Maar trekt nog steeds naar rechts.
Hij trekt naar rechts tijdens normaal remmen.
Als ik een "noodstop"maak remt die wel goed.
Wie weet wat hier aan de hand kan zijn??
Wie heeft een adres voor nieuwe onderdelen?
Groetjes Marc
Edited By Mowag on 1217872802
Ik heb een dodge w200 uit 1974.
De dodge is afgekeurd omdat een remslang opzwelt als ik de rem intrap. Ik heb de remslang vervangen maar nu trekt de auto naar rechts, heb ik rechts ook vervangen en alles goed ontlucht. Maar trekt nog steeds naar rechts.
Hij trekt naar rechts tijdens normaal remmen.
Als ik een "noodstop"maak remt die wel goed.
Wie weet wat hier aan de hand kan zijn??
Wie heeft een adres voor nieuwe onderdelen?
Groetjes Marc
Edited By Mowag on 1217872802
Marc Bakker
My Webpage
My Webpage
Ok, had ik ff niet door. Als de trommels voor net zo te stellen zijn als achter dan kun je ze stellen met het stelmechanisme aan de achterkant '/d trommel. Hier zit een rubberen beschermdopje, als je deze eraf draait kun je met een schroevendraaier (en lamp..) destelwieltjes zo draaien dat beide remmen gelijk komen te staan.
In de How to sectie saat ook wel beschreven hoe je te werk moet gaan volgens mij.
Suc6,
Dick
In de How to sectie saat ook wel beschreven hoe je te werk moet gaan volgens mij.
Suc6,
Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Heren,
Van die remtrommels voor sta ik ook even te kijken, bij mij weten is dit in Amerika verboden vanaf 1970!
Maar goed deze is aangepast misschien heeft iemand er een antwoord op? Of gold dat niet voor een truck.
Waar je nog even naar kan kijken is buiten de afstelling van je schoenen(en lucht) het volgende.
Aan je niet trekkende kant kan je seal van je remcilinder lek wezen als je nog een goed functionerende cup hebt zie je dat niet want die houd de lekkage wel een tijdje tegen maar je rem actie word wel minder waardoor hij gaat trekken aan de andere kant.
Daar zijn revisie remcilinders voor verkrijgbaar om bij het advies van mij voorgangers te blijven. :laugh:
Groet Arie
Van die remtrommels voor sta ik ook even te kijken, bij mij weten is dit in Amerika verboden vanaf 1970!
Maar goed deze is aangepast misschien heeft iemand er een antwoord op? Of gold dat niet voor een truck.
Waar je nog even naar kan kijken is buiten de afstelling van je schoenen(en lucht) het volgende.
Aan je niet trekkende kant kan je seal van je remcilinder lek wezen als je nog een goed functionerende cup hebt zie je dat niet want die houd de lekkage wel een tijdje tegen maar je rem actie word wel minder waardoor hij gaat trekken aan de andere kant.
Daar zijn revisie remcilinders voor verkrijgbaar om bij het advies van mij voorgangers te blijven. :laugh:
Groet Arie
stond ook niet vermeld ,dat het om remtrommels gaat.
mijn ambulance had deze ook,en een van de remcilinders zat vast,heb deze eerst gereviseerd en moest laten toch overstappen op nieuwe.zijn niet duur.
ook dan moet je ze afstellen zoals dikkiedik schrijft
mijn ambulance had deze ook,en een van de remcilinders zat vast,heb deze eerst gereviseerd en moest laten toch overstappen op nieuwe.zijn niet duur.
ook dan moet je ze afstellen zoals dikkiedik schrijft
gr Jan
Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Hoi,
Dit heb ik allemaal al gedaan. Ik heb de remcilinders helemaal schoon gemaakt en laten bekijken door een auto monteur en dat zag er netjes uit.
En toen de remmen gesteld enz. Maar het helpt allemaal niets vandaar dat ik het hier probeer.
Groetjes Marc
Dit heb ik allemaal al gedaan. Ik heb de remcilinders helemaal schoon gemaakt en laten bekijken door een auto monteur en dat zag er netjes uit.
En toen de remmen gesteld enz. Maar het helpt allemaal niets vandaar dat ik het hier probeer.
Groetjes Marc
Marc Bakker
My Webpage
My Webpage
Hoi,
Ik heb het even opgezocht, er is geen wet voor de introductie van schijfremmen voor zoals bij de introductie van SA bumpers en riemen wel een afspraak maar die is zeer ruimhartig.
Nu jouw rem:
Zijn je remtrommels wel identiek en goed, is je linker kant niet te warm geweest waardoor de schoenen een soort (glazuur) laagje hebben gekregen en dus minder remmen, is je velg en band identiek, is je spoorring correct, geen verstopping of vernauwing in je systeem, of lucht op een plaats waar je het met de ontluchter er niet uit krijg?
Ik roep maar wat dingen!
Groet Arie
Ik heb het even opgezocht, er is geen wet voor de introductie van schijfremmen voor zoals bij de introductie van SA bumpers en riemen wel een afspraak maar die is zeer ruimhartig.
Nu jouw rem:
Zijn je remtrommels wel identiek en goed, is je linker kant niet te warm geweest waardoor de schoenen een soort (glazuur) laagje hebben gekregen en dus minder remmen, is je velg en band identiek, is je spoorring correct, geen verstopping of vernauwing in je systeem, of lucht op een plaats waar je het met de ontluchter er niet uit krijg?
Ik roep maar wat dingen!
Groet Arie
Hoi,
Iedereen bedankt voor de reactie en tips.
Helaas heb ik dit allemaal geprobeerd en bekeken maar het is nog niet verholpen.
Groetjes Marc
Iedereen bedankt voor de reactie en tips.
Helaas heb ik dit allemaal geprobeerd en bekeken maar het is nog niet verholpen.
Groetjes Marc
Marc Bakker
My Webpage
My Webpage