Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

rem vertraging - parkeerrem voetrem

bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

het is weer eens moeilijk met de apk. De keurmeester keurt t ding af omdat achter de remmen te hard remt dat wil zeggen dat ze eerder blokkeren dan voor. Maar als ik de remmen terug stel dan haalt de parkeer rem de vertraging niet meer . Met name t rechter wiel waar de lange kabel heen gaat is nauwelijks aan t remmen te krijgen .mijn voorstel om de handrem er af te halen omdat ik een p rem op de automaat heb haalde het niet . Wie weet raad ?
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

ik denk, dat je het geheel opnieuw moet afstellen.
beging bij het handrempendaal tot achter alles goed schoonmaken en invetten,dan de remmen afstellen,dan de handrem afstellen
het is een samenspel van dit geheel. :;):
en over het voorstel tja :p daar hebben we het niet over!!!! :O
maar misschien heeft een ander er een betere voorstel?
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Ik had dit probleem ook bij mijn vorige dodge.
Die moest ik laten keuren bij de rdw omdat hij uit belgie kwam. Ook veel te veel remdruk achter.
Ik heb kleinere remcylinders besteld en toen was het probleem over en was het goed zelfs bij de rdw.
Er is destijds een topic van geweest.
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Het probleem van de overberemde achterremmen is een typische dodge kwaal. De remmen zjn namelijk berekend op het maximale laadgewicht, en met een lege bak remmen ze net zo hard....
Het is wel keurmeester afhankelijk ben ik inmiddels achter......
Ik heb het zelf altijd opgelost door net voor de keuring een beetje WD40 in de tromels te spuiten...... :laugh:
(en ja hij remt zelfs na 5 jaar nog prima)

Gr. Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

heey,

de w200 van mij is ook net door de keuring gekomen zonder 1 opmerking.
de remkracht is ook getest en inderdaad remt de achteras meer dan de vooras maar dat is geen probleem :D ,hij remt ja, schreewde de keurmeester naarmij. zelfs met een lekke header pakking (je hand blaast bijna weg) door de keuring gekomen.

mazzel,

klaas-jan
beundehaas
groet'n oet ainrom
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

ik heb dit (probleem)niet,denk dat dit komt door de 2 tank a 200ltr en natuurlijk een goede afstelling van het remsysteem.:)
je kan natuurlijk ook een aantal grindtegels in de bak doen en hem dan laten keuren.
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

ik breng m bij diesel service winterswijk en ze vinden iedere keer wat ,maar zoals dikki dik t schrijft klopt t ,t heeft gin last afhankelijke rem en is berekend op lading mee te nemen . Zelfs twee keer her keuren mocht niet baten . T hele feest opnieuw nu .:)
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

zei mijn buurman trouwens ook met die grind tegels in bak ,kwee niet of de rollen bank dat verschil ziet ,zo ja dan remt de handrem ook weer trager en dat moet niet .
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

dus hieruit blijkt dat het geheel op elkaar afgesteld moet worden
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

je zou je dodge ook kunnen laten keuren bij een bedrijf zonder remmentestbank.....
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

maui schreef:je zou je dodge ook kunnen laten keuren bij een bedrijf zonder remmentestbank.....
Jij zegt het, ik dacht het :p
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

"Mijn" garage heeft geen remmentestbank, maar keurt de a uto toch ook af om deze reden.
Ik heb het opgelost met een handbediende regelaar zodat het een beetje simpel blijft.
Gerhart
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

lijkt me omhaalbaar daar mijn auto in bedrijfs wagen apk zit en dit dan verplichte noodzaak is ,rdw lichtenvoorde deed de remmen test niet als je je voorste cardan as gemonteerd had maar dan zit je weer met de speling op de kruisjes ,mocht eerder 1mm zijn en nu 0 mm .
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

het ironische is dan ook nog dat de keurmeester de remmentest deed met de versnelling in zijn achteruit ! Ik zag dat aan de witte lampen en zei dat ie m in zijn neutraal moest zetten ,hij deed dat en zei :wat remt dat ding zeg ... Als ik niks gezegd had reed ik nu met goedkeuring tot 2009 .
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

u zult waarschijnlijk uw ogen niet geloven wat u hier leest: ik stuur de keurings instantie een fax met kopie uit dodge boek hoe de remmen gemonteerd en afgesteld moeten worden met een begeleidend schrijven . Gevolg :ik krijg een telefoontje dat ik mijn geld van t keuren terug krijg . En dat was 175 euro .
Plaats reactie