Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

ontsteking - aansluiten

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
C. Wichers
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2002 22:43

Bericht door C. Wichers »

Een vraagje voor de electronica-kenners;

zoals sommigen misschien al weten ben ik bezig om, met een paar vrienden, een 318 blok op te knappen. Mechanisch zit alles weer in elkaar, maar de electronica (kabelbomen etc) is een zooitje. Nu willen we binnenkort proberen het blok te starten, maar dan moet op zijn minst de ontsteking (tijdelijk) worden aangesloten. Met behulp van het werkplaatshanboek heb ik een schema kunnen destlilleren, maar ik wil dit toch even voorleggen voordat ik alles in de soep draai :D
Voor de duidelijkheid moet ik even vermelden dat er op dit blok nog geen electronische ontsteking zit!

Dit is wat ik heb bedacht:
- draad aan het huis van de verdeler naar de min van de bobine.
- draad van de plus van de bobine naar het weerstandsblok
- tevens op de plus van de bobine de "capacitator" (condensator?) voor de ontstoring
- draad van het weerstandsblok naar de "ignition"-aansluiting van de spanningsregelaar en naar de (blauwe) "field"-aansluiting op de dynamo
- draad van de "field"-aansluiting van de spanningsregelaar naar de (groene) "field"-aansluiting op de dynamo
- draad van de "batt"-aansluiting op de dynamo, via de amperemeter, naar de plus van de accu
- tot slot een draad over het weerstandsblok, met daartussen een schakelaar, om de weerstand tijdens het starten te omzeilen

Gaat dit goedkomen, of is dit foute boel?
;)