Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Automaat en tussenbak

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Beste Dodgers,

Ik heb sinds kort mijn voorste aandrijfas ertusseniut gegooit.
Ik moet persoonlijk zeggen dat het heerlijk rijdt vooral als je bochten neemt. Met de aandrijfas ertussen ging dit vaak vrij schokkerig mede omdat ik hummers eronder heb liggen.
Maar nu heb ik de volgende vraag. Ik merkte dat doordat ik de voorste aandrijfas er tussenuit heb, dat de pook van de tussenbak vaak uit de loc stand schiet.
Vooral smorgens, als de auto koud is, en ik trek op. Als hij dan wilt overschakelen van 1 naar 2. Dan bouwt de automaat om de een of andere reden weerstand op en schijt hij er telkens uit.
Sunbird
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 sep 2006 16:52
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Sunbird »

Als de voorste tussenas er tussen uit is moet hij constant in loc stand anders pakt hij hem idd niet.
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Stangenstelsel van de tussenbak ff goed afstellen en smeren. Staat geloof ik een stukje van op de Chaosboyz site. Het is alleen niet goed voor je tussenbak om constant zonder vooras te rijden , en dan met name voor het diff dat in de bak zit.

Gr. Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

okee, ik dank u.

Ik merkte dat de kruisjes kapot waren in de vooras. Ik hoorde namelijk elke keer een raar geluid met optrekken. Als ik dan wat harder reedt, dan was het geluid weg, mede door het lawaai wat de al gehele auto maakt denk ik.
Maar sinds ik de voorste aandrijfas ertussenuit heb gehaald is het geluid weg wat ik constant hoorde.

Maar ik zal de kruisjes eens uit mijn reserve as gaan slopen, en deze vervangen.
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Ik koop altijd nieuwe kruisen.
Denk bij het verwijderen dat er geen lagernaalden kwijt raken,ik hoop dat je ze er heel uitkrijg.
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Plaats reactie