Turbocharged W200

alain
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain »

Heej,

Ben er al een tijdje niet geweest, maar ondertussen heb ik een turbo op m'n W200 gezet samen met een Impco 425 gas carb. Dat loopt best aardig! Hier wat picca's.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>




Edited By alain on 1204792346
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

Wat ben je ongeveer aan kosten kwijt geweest voor dit project?

En is het erg ingewikkeld om te bouwen?

groeten Maui
alain
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain »

Het hele project (inclusief splinternieuwe Marktplaats turbo) heeft circa 600 euro gekost. Ik ben er wel ff mee bezig geweest, maar echt ingewikkeld is het niet. Ik heb geen tweede verdamper gekocht omdat ik deze nog had liggen. Je hebt echt een tweede nodig omdat een enkele slechts 275PK kan voeden. Zodra ik circa 2psi turbodruk had was het alsof je de brandstofschakelaar omzette. Hij schee er gewoon mee uit. Liet je het gas los, dan ging hij weer. Ik heb er een tweede bij gezet en toen was het probleem opgelost.

Ik heb de originele gietijzeren spruitstukken er weer op gezet omdat dit het makkelijkst was om de pijpen naar voren te krijgen. Verder heb ik oude uitlaatpijp gebruikt die ik nog had liggen.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
Sander-1987
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Sander-1987 »

Dit is de 2'de Dodge die ik ken met een turbo, echt nice :D

Linkje naar de andere: http://ramchargercentral.com/boards....52285.0
Deze staat trouwens ook te koop op MP
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
jean-paul
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:36
Locatie: GROESBEEK

Bericht door jean-paul »

iets voor op de strip in Drachten?

Jeepee
alain
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain »

Neuh, op de strip sta ik liever met een personenauto.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

hoi
is dit een gewone 318 ? of is er veel aan veranderd ??
76 w200 340
76 w200 360
alain
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain »

Er zitten koppen uit 1969 op, dus bij de uitlaatpoorten heb je geen EGR-gaatjes, de koppen hebben Manley kleppen, SSI klepveren, er zit een Edelbrock Performer nokkenas in, een Edelbrock Performer intake met de exhaust crossover afgeblind, locked mechanische vervroeging op de Mopar Performance verdeler, en een 1" carb spacer onder de Impco 425 gascarburateur.

Verder is het onderblok gewoon standaard. De originele zuigers, met originele zuigerveren.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Beste Alain,

Hoeveel PK had je zonder de turbo?
En hoeveel heb je er nu bij gekregen uiteindelijk.

Ik heb dus headers op mijn dodge en ik vraag me af of het dan ook mogelijk is om een Turbo te plaatsen. Maar dat zal in dat geval wel extra complicaties geven niet?
alain
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain »

Hoeveel PK hij voor de turbo had weet ik niet. Met de modificaties schat ik zo rond de 200 en nu met de turbo zal het ergens rond de 350-375 liggen.

Met headers is het moeilijker de turbo te monteren omdat je headers naar achteren gericht zijn. Ik had ook headers maar heb er een paar originele gietijzeren weer op gezet.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

turbo(s) onder de auto monteren dan
alain
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain »

Ja, dat zou wel kunnen, maar bij een terrein auto lijkt me dat niet echt een strak plan. Je loopt een hoger risico om er een plens water overheen te krijgen en als hij warm is, dan trekt ie een scheve bek.

Je systeem wordt ook meteen iets complexer doordat je een extra oliepomp nodig hebt om olie wat uit de turbo komt weer terug het carter in te pompen.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

je moet dus best wel wat aanpassen om er een turbo
op te zetten ?
76 w200 340
76 w200 360
alain
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain »

Tis ff een beetje werk, maar niet onmogelijk natuurlijk.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
thorstren
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 mar 2007 00:46
Locatie: Essen

Bericht door thorstren »

ziet er wel leuk uit! :D
Plaats reactie