Turbocharged W200
Heej,
Ben er al een tijdje niet geweest, maar ondertussen heb ik een turbo op m'n W200 gezet samen met een Impco 425 gas carb. Dat loopt best aardig! Hier wat picca's.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Edited By alain on 1204792346
Ben er al een tijdje niet geweest, maar ondertussen heb ik een turbo op m'n W200 gezet samen met een Impco 425 gas carb. Dat loopt best aardig! Hier wat picca's.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Edited By alain on 1204792346
Later,
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
Het hele project (inclusief splinternieuwe Marktplaats turbo) heeft circa 600 euro gekost. Ik ben er wel ff mee bezig geweest, maar echt ingewikkeld is het niet. Ik heb geen tweede verdamper gekocht omdat ik deze nog had liggen. Je hebt echt een tweede nodig omdat een enkele slechts 275PK kan voeden. Zodra ik circa 2psi turbodruk had was het alsof je de brandstofschakelaar omzette. Hij schee er gewoon mee uit. Liet je het gas los, dan ging hij weer. Ik heb er een tweede bij gezet en toen was het probleem opgelost.
Ik heb de originele gietijzeren spruitstukken er weer op gezet omdat dit het makkelijkst was om de pijpen naar voren te krijgen. Verder heb ik oude uitlaatpijp gebruikt die ik nog had liggen.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Ik heb de originele gietijzeren spruitstukken er weer op gezet omdat dit het makkelijkst was om de pijpen naar voren te krijgen. Verder heb ik oude uitlaatpijp gebruikt die ik nog had liggen.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Later,
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
- Locatie: Lommel
- Contacteer:
Dit is de 2'de Dodge die ik ken met een turbo, echt nice :D
Linkje naar de andere: http://ramchargercentral.com/boards....52285.0
Deze staat trouwens ook te koop op MP
Linkje naar de andere: http://ramchargercentral.com/boards....52285.0
Deze staat trouwens ook te koop op MP
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
Er zitten koppen uit 1969 op, dus bij de uitlaatpoorten heb je geen EGR-gaatjes, de koppen hebben Manley kleppen, SSI klepveren, er zit een Edelbrock Performer nokkenas in, een Edelbrock Performer intake met de exhaust crossover afgeblind, locked mechanische vervroeging op de Mopar Performance verdeler, en een 1" carb spacer onder de Impco 425 gascarburateur.
Verder is het onderblok gewoon standaard. De originele zuigers, met originele zuigerveren.
Verder is het onderblok gewoon standaard. De originele zuigers, met originele zuigerveren.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
Hoeveel PK hij voor de turbo had weet ik niet. Met de modificaties schat ik zo rond de 200 en nu met de turbo zal het ergens rond de 350-375 liggen.
Met headers is het moeilijker de turbo te monteren omdat je headers naar achteren gericht zijn. Ik had ook headers maar heb er een paar originele gietijzeren weer op gezet.
Met headers is het moeilijker de turbo te monteren omdat je headers naar achteren gericht zijn. Ik had ook headers maar heb er een paar originele gietijzeren weer op gezet.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
Ja, dat zou wel kunnen, maar bij een terrein auto lijkt me dat niet echt een strak plan. Je loopt een hoger risico om er een plens water overheen te krijgen en als hij warm is, dan trekt ie een scheve bek.
Je systeem wordt ook meteen iets complexer doordat je een extra oliepomp nodig hebt om olie wat uit de turbo komt weer terug het carter in te pompen.
Je systeem wordt ook meteen iets complexer doordat je een extra oliepomp nodig hebt om olie wat uit de turbo komt weer terug het carter in te pompen.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
~Alain~
Lidnummer 326
----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction