Metertjes - Toeren/gas

Sander-1987
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Sander-1987 »

@ 322Rob

Kweet niet hoe jij met je rechtervoet omgaat in General Green he :)

Vandaar dat ik deels waar zeg, omdat jij hem vast ook wel eens iets langer doortrekt waardoor die een slokje meer lust.
En dan klopt de totaal aantal KM's niet meer.
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

DAAROM hou ik dus een ruime reservemarge aan.
En daarom kan het dus ook niet missen, zolang als de tanks maar niet lekken.

322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

318Rob schreef:zolang als de tanks maar niet lekken.

:D

die is goed.

vertrouw je de ingebouwde meters dan ook niet rob (die meter in de tank zelf)?

ik vind metertjes nog altijd veiliger. want ik heb wel eens de gewoonte van getalletjes door elkaar de slaan en papiertjes te verliezen. vooral omdat ik ook maar elke maand ofzo eens moet tanken

zo kan "op 93486mijl getankt" na een week snel zijn "op 93684mijl getankt" en das ferm lastig als die ineens prutprut zegt. aangezien ik ook NIET op benzine kan rijden, sta ik dan echt wel aan kant.

gelukkig heb ik ook nog een backupsysteem. namelijk 2 gastanken, en ze werken elk afzonderlijk.
dus ik vul mijn tanken op 80% en in de auto zet ik hem op tank 1 (ventiel op tank 1 gaat enkel open dan).

het metertje van tank 1 zakt dan van full naar 0 en ik kan blijven rijden tot die stilvalt. dan schakel ik naar tank 2 en kan nog eens 250km rijden (ik doe 250km/tank). eens die tank zijn metertje op 1/2 staat, wordt het tijd om een tankstation te zoeken want zit op de laatste 100km.

voor 60€ kan ik beide tanks vullen, dus liever beetje vroeger vullen, dan tot het laatste wachten en aan kant staan. met een benzine.diesel auto rijd je toch ook niet tot je reserve lampje aanspringt. daar ga ik ook tanken als ik rond 1/4de zit




Edited By fcapri on 1202568664
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

Ik heb een ruime ervaring met lege LPG tanks in een auto die ergens op weg naar toe is en die niet op benzine loopt. Added bonus: ruime sleepervaringen.
Zo ben ik aan mijn huidige administratiemethode gekomen.
Mijn W200 heeft 3 tanks. Een volledig ingekiste in de laadbak, en 2 achter de achteras. Dus heb ik helemaal geen metertjes om af te lezen.
De huidige ImpCo (en de extra 2 tanks) zijn in eigen beheer ingebouwd. Mijn compagnon had de slangen naar de 2 extra tanks niet aangedraaid omdat hij dacht dat ik dat nog zou doen. Maar ik weet niet wat hij allemaal denkt, dus heb ik ook ervaring met lekkende tanks. Ik weet zelfs hoe vloeibare LPG er uitziet als dat over de klinkers van een tankstation loopt.
Ik ben wel een figuur van getalletjes, maar ik kan me goed voorstellen dat mijn 'wanneer-tank-ik-methode' niet voor iedereen is.
Tanks afzonderlijk schakelen is een idee waar ik toendertijd ook aan gedacht heb.
Inmiddels ben ik zo gewend aan mijn logboekje dat ik geen behoefte heb aan een extra ledjes in de cabine.
En tegenwoordig loopt 'ie ook op benzine.

322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Nog ff over die lpg tankmeters, ik kwam pas deze tegen op marktplaats: http://link.marktplaats.nl/147055013
Lijkt me toch wel handig.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

welja, die sensor heb ik aangepast en aangesloten op een analoge benzinemeter (zo met een ouderwets naaldje)

ik ben niet zo voor die led technology. deze lijken precies beter aangezien ze toch al een 8-9 leds hebben. die meter met 3 of 4leds, wat kan je daar nu op zien
Rob Rules
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 mar 2007 23:19
Locatie: Oostelbeers

Bericht door Rob Rules »

Zo een meter is misschien wel handig voor mij.
Zo'n ding met 4 leds zou ik niet vertrouwen.
1tje met 9 ledjes lijkt mij betrouwbaarder.
Greetz, Rob..

Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!

Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
american-rules
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 nov 2006 01:41
Locatie: Tilburg

Bericht door american-rules »

Sander-1987 schreef:Hej breedpakeerders,

Ik zit weer met een vraag.

Ik had laatst een toerentellertjes besteld voor een V8 (zo'n ding wat je ken instellen.. 4/6/8 cilinders maar schijnbaar had dat merk alleen nog maar 3/4/6 cilindermeters)

Ik heb ook bij sixpackspeed gekeken, maar daar staan van die tellers die tot 10k toeren komen en die dingen zijn bekant zo groot als me bandenmaat. (laat ik maar zwijgen over de prijs voor die dingen)

Oftewel.. heeft iemand nog een goed merk voor een leuk klein toerentellertje dat in je dashboard past ? (natuurlijk voor 8 Cilinders)

Alvast bedankt :)

Groente
Sander.




Hier bij ons hebben ze van die meters in de aanbieding (heb er zelf ook gehaald)
Ze zijn van het merk : Carpoint en hebben een inbouwdiameter van 52mm.
Ook hebben ze standaard blauwe verlichting !
Ze hebben vaccuum-meters en toerentellers.
Dus als iemand interesse heeft kan ik ze wel oppikken en evt. opsturen.
O-ja en de prijs per metertje is +/- €15,00 (zonder verzendkosten.
Weet alleen niet hoeveel ze er op het moment nog hebben.(volgens mij vaccuum-meters nog wel verschillende).

http://members.home.nl/jp-harley/SSL20945a.JPG
http://members.home.nl/jp-harley/SSL20951a.JPG
http://members.home.nl/jp-harley/SSL20952a.JPG

Gr J-P.




Edited By american-rules on 1204809908
NOTHING BEATS CUBIC INCHES !!!!
Sander-1987
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Sander-1987 »

THX @ american-rules

even op hun site gekeken, en ze hebben een shop in mijn buurt zitten.
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
Plaats reactie