Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

tussenbak pook - rubber tussenbakpook

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Dodge’ers

Hier weer een rare vraag.
Ik heb in een rondgang in het zuiden des lands, een aantal spullen gekocht voor mijn wagen!
Vandaag besloot ik na wat tegenslag met het opridderen van mij aangekochte achterklep(plamuren is ook een kunst!) om toch nog wat bevrediging van mijn knutsel dag te hebben om mijn nieuwe tussenbak pook rubber afdekhoes te plaatsen!
Echter die bleek kleiner te wezen als wat erbij mij op hoort!!!
Deze moest met vier schroefjes vast de ouden waar ik alleen de vasthoud ring nog van had zat met zes schroeven vast.
Het gat waarin de pook heen en weer beweegt bleef ook gedeeltelijk zichtbaar.
Dit heb ik nu opgelost door de oude vasthoud ring over de nieuwe vasthoud ring te plaatsen de zes schroeven centreren precies de nieuwe vasthoudring in het rubber en door de grotere vorm (lees origineel) dekt hij nu het gehele gat af .
Kan iemand mij het verhaal vertelen van de verschillende pook rubbers?
Of is er bij mij weer geknutseld?

Groet Arie
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Zover ik weet zit er maar een en dezelfde pookhoes om en ik heb al veel W200 modellen gezien, dus die met die ring en 6 gaten. :;):

Gr Jan.
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

ik zal bij mij eens kijken want die zit volgens mij ook met 4 schroeven vast :(

gr ed
76 w200 340
76 w200 360
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Hier ze je de rubber van de pook op de tussenbak,en zo ziet hij er orgineel uit.
Klik op de foto voor een vergroting.

gr Jan.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>




Edited By country4all on 1202028758
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

heb net gekeken en foto gemaakt ..
zit bij mij ook maar met 4 vast ..
krijg alleen de foto er niet op
76 w200 340
76 w200 360
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Bij mij zit de hoes maar met 4 schroeven vast.
Omdat alles er toch af ligt heb ik maar ff een foto van gemaakt.


Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

oh cool, er zit origineel een ring rond. dat verklaard waarom mijn rubber niet achter de vijsjes blijft. ik heb zo geen ring :D
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Heren,

Bedankt voor het kijken en plaatsen van foto’s
Ik vind het voorlopig voldoende netjes met de dubbele ring en blijf stiekem kijken voor een zes gaats rubber als ik weer eens bij een spullen mannetje ben.

Voor de mensen die bezig zijn met een restoratie of enkel dat vloer deel willen vervangen hier bij de tip de rubbers kunnen anders wezen wat zich uit in de voetgrote en het dus gedeeltelijk zichtbaar blijven van het sleuf gat van de tussenbak bediening hendel.
Want die is ook groter!

Ik doe er een foto-tje bij daar zie je de gaatjes van het viergats rubber boven de bevestigings schroeven zitten.

Groet Arie

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Plaats reactie