Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

start probleem

Dark angel
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2002 21:48

Bericht door Dark angel »

hey,
mijn dodge w200 van 1976. start niet meer. De batterij was plat, deze heb ik vervangen. Maar nog steeds niets. de vorige eigenaar heeft een start contact gemaakt met een druk knop. als ik men sleutel omdraai en ik druk op de knop dan hoor ik klik en als ik hem terug draai hoor ik een veer geluidje (pjong), verde doet hij niets, ook draai de motor niet rond het lichtje van de gordels licht op en na enkele seconde gaat het weer uit, de vetilator werkt, maar starten wil hij niet !
Wat kan dit zijn ?
het loopt op LPG en op benzine wil hij niet starten.
Als ik hem tijdens het rijden van LPG op benzine zet slaagd hij na enkele meters dood. wat kan dit zijn ?
de benzine tank zit vol! Voor ik de bezine tank volledig had vol gedaan schakelde hij wel over zonder stil te vallen op stationair toerental

hopelijk geraken jullie hieruit wijs !
alvast bedankt
kars
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 apr 2001 13:33

Bericht door kars »

Wat jij beschrijft lijkt op wat ik ook wel eens ervaar. Soms als mijn dodge in de 'P' staat, wordt dit niet 'gevoeld' door de automaatbak. Als ik dan de sleutel draai dan gebeurt er ook niets. Het veer geluidje is volgens mij van de gas installatie. Probeer hem eens te starten in 'N'. Dat werkt bij tot nu toe nog altijd
:D

Volgens mij moet de carburateur, na het omschakelen van gas naar benzine, zich eerst nog vullen met benzine. M.a.w. Je motor krijgt in die tijd even geen brandstof.

hope this helps
kars.



Edited By kars on Dec. 19 2002 at 22:53
rudodge
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2002 00:03
Locatie: Heelsum (gld)

Bericht door rudodge »

ik heb er ook wel eens last van
heb nieuwe startmotor en startrelais gemonteerd en nog heb ik hetzelfde probleem,ik heb meestal wel schroevendraaier in de dodge liggen,ff startrelais doorverbinden en dan start hij ook wel,maar het is niet de goede manier maarja je wilt toch thuiskomen he:) en duwen is ook niet bepaald een optie!!,ik denk dat het te maken heeft met slechte bedrading

mvg rudodge
sharky breda
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 feb 2002 18:16
Locatie: Breda

Bericht door sharky breda »

ja dat kan wel een probleem zijn wat een simpele oplossing heeft,een kabelbreuk is een hele goede mogelijkheid.
ik zou eens de kabels nalopen die vanaf de accu komen en
die richting cabine gaan.de klik die je hoort is van de startmotor,daar zit een veer in die een plunjer spant.bij het afdraaien van het contact springt die weer terug wat het
andere geluid veroorzaakt,kortweg gezegd wel spanning op de basisinstallatie maar niet op de startmotor,dus een kabelbreuk
wat niet zo vreemd is met die trillingen en de leeftijd van jouw dodge,waarschijnlijk nog de originele bedrading uit het bouwjaar 1976.

suc6 Paul
Remember,if you can't dodge the dodge
the dodge will dodge you!!
Plaats reactie