Verwarming
Beste Dodgers,
Ik merk nu bij mijn dodge dat de temperatuur nauwelijks stijgt, helemaal met het frisse weer wat we op dit moment hebben. Als ik naar mijn werk rij s'morgens werk rij. Dan ben ik blij als het een beetje behaaglijk wordt in de cabine. Er komt wel warme lucht uit de vent bij de raam, maar toch wordt het in de cabine niet echt snel warm.
Is dit bij jullie ook zo, of is er nu wat mis met mijn kachel.
Ik weet wel dat ik hem wel alleen kan laten blazen onder de voorruit, maar dat komt omdat een kabel onder het dashboard laatst geknapt is.
Ik merk nu bij mijn dodge dat de temperatuur nauwelijks stijgt, helemaal met het frisse weer wat we op dit moment hebben. Als ik naar mijn werk rij s'morgens werk rij. Dan ben ik blij als het een beetje behaaglijk wordt in de cabine. Er komt wel warme lucht uit de vent bij de raam, maar toch wordt het in de cabine niet echt snel warm.
Is dit bij jullie ook zo, of is er nu wat mis met mijn kachel.
Ik weet wel dat ik hem wel alleen kan laten blazen onder de voorruit, maar dat komt omdat een kabel onder het dashboard laatst geknapt is.
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Bij mij was de kachelradiator verstopt met prut.
De motor werd lekker warm alleen heb je geen doorstroming naar je kachelradiator.
Even met een tuinslang in tegengestelde richting met water doorspuiten, uiteraard de uitgang van de radiator los laten.
Daarna kon ik in de cabine het broeikas effect nabootsen :D
De motor werd lekker warm alleen heb je geen doorstroming naar je kachelradiator.
Even met een tuinslang in tegengestelde richting met water doorspuiten, uiteraard de uitgang van de radiator los laten.
Daarna kon ik in de cabine het broeikas effect nabootsen :D
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
dan moet ik toch ook eens de boel uitspoelen.
radiator wordt lekker warm, slangen zijn goed warm, de LPG verdamper heeft lekker heet, maar de cabine blijft fris.
er komt wel warme lucht uit aan het raam, maar heet, heet is het nu ook niet.
ook de fan aan de radiator heb ik al gedemonteerd en nog wordt het niet echt warm
radiator wordt lekker warm, slangen zijn goed warm, de LPG verdamper heeft lekker heet, maar de cabine blijft fris.
er komt wel warme lucht uit aan het raam, maar heet, heet is het nu ook niet.
ook de fan aan de radiator heb ik al gedemonteerd en nog wordt het niet echt warm
Alles wordt dus niet lekker warm,
Ik heb gisteren nog even de kachelradiator doorgespoelt met de tuinslang.
Maar vanmorgen wedr de Dodge nog niet lekker warm in de cabine. Maar de temperatuur meter slaat ook nauwelijks uit.
Ik vraag me dus af hoe dat bij jullie is, mijn temperatuur meter komt net iets verder dan het 1e streepje op de meter. En de lucht die onder de voorruit er dus uit komt is idd niet echt heet te noemen, redelijk lauw. Om het zo maar even uit te drukken.
Zou het dan toch kunnen zijn dat ik een viscofan aan moet schaffen of zo, om de motor beter op temperatuur te laten komen??
Ik heb gisteren nog even de kachelradiator doorgespoelt met de tuinslang.
Maar vanmorgen wedr de Dodge nog niet lekker warm in de cabine. Maar de temperatuur meter slaat ook nauwelijks uit.
Ik vraag me dus af hoe dat bij jullie is, mijn temperatuur meter komt net iets verder dan het 1e streepje op de meter. En de lucht die onder de voorruit er dus uit komt is idd niet echt heet te noemen, redelijk lauw. Om het zo maar even uit te drukken.
Zou het dan toch kunnen zijn dat ik een viscofan aan moet schaffen of zo, om de motor beter op temperatuur te laten komen??
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Wordt de radiator en slangen daarnaartoe en vanaf dan wel goed heet ?
Als dit niet het geval is dan is er toch iets met je thermostaat aan de hand.
Als dit wel het geval is controleer dan alle dunnere slangen op diverse plekken om te kijken de koelvloeistof wel overal doorstroomt.
Staat je kachelkraan trouwens wel open? :D
Als dit niet het geval is dan is er toch iets met je thermostaat aan de hand.
Als dit wel het geval is controleer dan alle dunnere slangen op diverse plekken om te kijken de koelvloeistof wel overal doorstroomt.
Staat je kachelkraan trouwens wel open? :D
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet