Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Automaat, zijn er meerdere? - Of niet?

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Ik was vanavond bij Autrans in Lunteren om de extra bak die ik ooit gekocht heb te laten reviseren, en de man die hem aannam bracht me aan het twijfelen.
Hij beweerde namelijk dat er meerdere types bakken torqueflite mogelijk zijn, en dat deze dus niet perse bij een 318 past. Nou weet ik wel dat er types torqueflite zijn, maar ik weet niet wat de deze er voor 1 is. Vorm van de automaatpan was ook altijd hetzelfde werd gezegd.

Ik heb de automaat en een tussenbak los gekocht, maar toen was het blok zelf al bij de motorreviseur dus heb ik ze eigenlijk nooit tegen elkaar gehouden.
Ik ging er altijd maar vanuit dat de bak die ik los heb dezelfde is dan die er nog onder zit, en dus ook past op het 318 blok dat ik laat reviseren. Buitenkant is in elk geval op het oog gelijk, en er werd bij de verkoop gezegd dat de bak ook onder een w200 uitkwam.

Lang verhaal, maar de vraag is dus simpel: Zijn er meer dan 1 types automaat mogelijk en zoja, wat past wel en wat past niet?

Foto is van de bak die ik bij Autrans heb neergezet, motorblok ligt nog bij de reviseur en mijn eigen motor zit nog in elkaar dus ik kan niet 123 kijken of dat overeenkomt.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>




Edited By NascarTim on 1195164398
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Deze hebben we eind Oktober gewisseld bij mijn Dodge.

Kun je in iedergeval de montage gaten vergelijken :;):

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

De automaat op je foto past!




Edited By robdodge on 1195218769
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Naar mijn weten kun je alleen verschillen in bellhousing hebben. De Torqueflite A727 bakken voor de Bigblocks (383, 400, 413, 440) hebben een andere bellhousing en passen dus niet op de 318. De rest van de bakken moet gewoon passen. Intern zijn alle onderdelen overigens volledig uitwisselbaar tussen de verschillende types/bouwjaren. En aangezien de 318 zo'n beetje het meest voorkomende blok is heb je naar alle waarschijnlijkheid daar dus ook wel de bak voor.
Wel ff op letten dat de bak er eentje is met een korte staart voor de W200, en niet een langstaart voor de D200 (en de rest v/d 2wd rear drive cars)
Op de foto van Rob kon ik ook geen verschillen ontdekken trouwens.

Gr. Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
78-1101662633

Bericht door 78-1101662633 »

Pfeew, thanks. :D

Dat is zo te zien inderdaad dezelfde. Mooi, dan hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken. (afgezien van het kostenplaatje dan natuurlijk.)

Er zit een kort staartstuk bij (2 zelfs, iemand nog eentje nodig?) dus dan komt het goed. Volgende vraag gaat over de tussenbak. :;):
Bassie
Berichten: 329
Lid geworden op: 29 dec 2004 22:34
Locatie: Collendoorn
Contacteer:

Bericht door Bassie »

de bovenste gaten van bigblock zijn anders als ik het goed heb,
en ze zijn van binnen sterker uitgevoerd, (althans in mijn geval)
heb namelijk die van mij w200 (318) geriviseerd
en laast van mijn ramcharger(400) vandaar dat ik dat zo ff weet,

bas
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
Plaats reactie