Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Nog een keer stuurbekrachter

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Nog een keer stuurbekrachter

Bericht door smoky joe »

Hallo

Ik snap wel dat ik mijn stuuruitslag kan begrenzen. Maar
waarom word de auto opgetild bij het naar rechts sturen? En wou ook nog effe vragen of dat orgineel is of zelfgemaakt wat aan de pomp zit?

klaas

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Heb jij blokken tussen je vooras en je bladveren zitten..? Is een beetje linke manier van ophogen..
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Ik vind het er persoonlijk allemaal "ongezond" uitzien.
Ik zou er eerst achter zien te komen hoe het wel hoort te zitten Het is een aan elkaar gelast zooitje wat de veiligheid niet ten goede komt.Er komen toch grote krachten op te staan. En volgens mij zit de draglink (als ik de goede benaming heb) ook op zijn kop gemonteerd.
Succes ermee.
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

Dat ding wat aan de uitgaande as van het stuurhuis zit heet een 'pitman arm'. De verbindings-stang richting fusee is de draglink. De stuurbekrachtigingspomp is op geen van je foto's zichtbaar, die zit normaliter rechtsvoor het motorblok.
Pitman arm en draglink zien er op de foto's zelfgemaakt uit.
Blokken tussen vooras en veerpakketten is inderdaad een wat vreemde manier van ophogen, de veerpaketten zien er ook tamelijk vermoeid uit.
Wat zeggen ze daar met de APK van?
En hoe bedoel je "de auto wordt opgetild als ik naar links stuur"?

322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
biestieboy
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
Locatie: biest-houtakker

Bericht door biestieboy »

De blokken onder de bladveren is indd niet zo'n geweldig idee.

Maar de stuurbekrachtiging met zijn pitmanarm en draglink zijn afkomstig van de chevy pick up of blazer en veel zwaarder uitgevoerd als die van een w200.
Weet niet wie dit hier gemonteerd heeft maar gebruik het zelf vaak op dezelfde manier en werkt super.

DT IS DUS ABSOLUUT NIET ZELF GEMAAKT EN KAN ZO OPGEBOUWD WORDEN ,ZONDER AANPASSINGEN MET HET LASAPPARAAT ZOALS HIERBOVEN WORDT GEUGGEREERD.

arjan
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

biestieboy schreef:De blokken onder de bladveren is indd niet zo'n geweldig idee.

Maar de stuurbekrachtiging met zijn pitmanarm en draglink zijn afkomstig van de chevy pick up of blazer en veel zwaarder uitgevoerd als die van een w200.
Weet niet wie dit hier gemonteerd heeft maar gebruik het zelf vaak op dezelfde manier en werkt super.

DT IS DUS ABSOLUUT NIET ZELF GEMAAKT EN KAN ZO OPGEBOUWD WORDEN ,ZONDER AANPASSINGEN MET HET LASAPPARAAT ZOALS HIERBOVEN WORDT GEUGGEREERD.

arjan
Schiet mij maar lek maar die pitman-arm ziet er gelast uit.
Als dat orgineel van een chevy is dan ben ik blij dat ik geen chevy heb gekocht.
Maar ook mijn ogen kunnen me bedriegen.
Ik wil niemand beschuldigen ofzo maar is bedoeld als goed bedoeld advies.
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Die pitmanarm is helemaal niet gelast, kijk maar is beter!!!

(klik anders is op de foto....wordt ie 2x zo groot)
Jouri Vorgers
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 mar 2005 23:38
Locatie: Losser

Bericht door Jouri Vorgers »

Ik heb wel meer mensen gezien die blokken tussen de bladveren en vooras hebben, het is een manier van ophogen......
Velen hebben mond genoeg om andermans werk te kraken, zelden hand genoeg dat beter te maken.
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

De auto opkrikken ook....
Maar serieus: de auto zou net zo hoog staan ZONDER die blokken als de bladveren in orde zouden zijn.
Deze zijn zo ver heen dat ze worden uitgerekt (bij wijze van spreken) in plaats van ingedrukt. Ik denk dat er eigenlijk helemaal geen verende functie meer over is.

En die pitman arm lijkt mij ook gelast, en vrij grof ook. Maar als het functioneert, maakt dat natuurlijk geen bal uit.

322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Brutus schreef:
biestieboy schreef:De blokken onder de bladveren is indd niet zo'n geweldig idee.

Maar de stuurbekrachtiging met zijn pitmanarm en draglink zijn afkomstig van de chevy pick up of blazer en veel zwaarder uitgevoerd als die van een w200.
Weet niet wie dit hier gemonteerd heeft maar gebruik het zelf vaak op dezelfde manier en werkt super.

DT IS DUS ABSOLUUT NIET ZELF GEMAAKT EN KAN ZO OPGEBOUWD WORDEN ,ZONDER AANPASSINGEN MET HET LASAPPARAAT ZOALS HIERBOVEN WORDT GEUGGEREERD.

arjan
Schiet mij maar lek maar die pitman-arm ziet er gelast uit.
Als dat orgineel van een chevy is dan ben ik blij dat ik geen chevy heb gekocht.
Maar ook mijn ogen kunnen me bedriegen.
Ik wil niemand beschuldigen ofzo maar is bedoeld als goed bedoeld advies.
Ok ik heb gewoon slechte ogen denk ik.
Maakt idd niet uit zolang het werkt is het goed toch ?
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ik dacht dat ik hier al eens geantwoord had, maar blijkbaar niet (misschien eenzelfde topic als dit)

zo ziet het er bij mij uit
Afbeelding

bij mij zit die draglink andersom.
ps: niet letten op mijn veren, deze zijn ook allang gestorven :D
JanDodge
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 jun 2005 14:37
Locatie: LIOESSENS (FR)

Bericht door JanDodge »

Hallo
Even een berichtje van mijn kant.
dit is de tweede pitmanarm die ik in mijn DODGEperiode tegen kom.(GELAST),de stang bij FCAPRI zit goed,bij SMOKYJOE zit hij fout beide stuurkogels moeten onder zitten.
ik persoonlijk zou de pitmanarm vervangen ,maar het is moeilijk om aan een juiste pitmanarm te komen
Voor eigen en andermans veiligheid
gr JAN




Edited By JAN/DODGE on 1194081441
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

Volgens mij zit bij mijnheer Joe het achterste kogelgewricht verkeerd om omdat er is opgehoogd met blokken, om het passend te krijgen. fcapri's foto bevestigd dat.

322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Maar dan moet er meer verkeerd zijn, want dat gewricht kun je niet zomaar omdraaien. Het gat en de pin zijn conisch en dat past natuurlijk maar op één manier.
Waarschijnlijk is er creatief gevogeld met verschillende merken en onderdelen.

P.s.: ben het helemaal eens met JAN/DODGE over de gelaste pitman arm EN de liftblokken.
Misschien het verstandigste om alles opnieuw (goed) te doen!!
Gerhart
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Hallo

Ik wil het ook wel graag allemaal goed hebben alleen weet ik niet hoe en waar ik het allemaal kan halen. En die verhoging met blokken is ook niet goed lees ik. Hoe dan wel verhogen?

En dat optillen is als ik helemaal doorstuur naar rechts dan word de auto links opgetild net of alles wringt in de besturing

klaas
Afbeelding
Plaats reactie