Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Stuurbekrachtiging ingebouwd: vragen - Stuur op z'n kop / Stuurstang loopt aan

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
Hans_Renkema
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mei 2001 00:33
Locatie: Enschede

Bericht door Hans_Renkema »

Ik heb met behulp van de inbouwbeschrijving van Tonnie stuurbekrachtiging ingebouwd (Tonnie: bedankt!) en alles werkt. Ik blijf wel met 2 vragen zitten:

1) Het stuur staat nu op z'n kop. Na bevestiging van de koppeling (ragjoint) op het nieuwe stuurhuis kon de stuurstang maar op 1 manier gemonteerd worden (de ragjoint heeft een dunne en een dikke bout en de stuurstang een klein en een groot gat), namelijk in die stand dat het stuur precies op z'n kop staat. Het stuur kan precies evenveel omwentelingen naar links als naar rechts, dus een probleem is het niet. Maar wat doe ik hier verkeerd?

2) Het nieuwe stuurhuis zit iets verder van het chassis dan het oude. Hierdoor zit de stuurstang bij de doorvoer niet meer in het midden, maar loopt aan tegen de rand van het gat (zie foto). Weliswaar tegen een stuk rubber, maar akelig dicht tegen het metaal. Een soort low-budget stuurdemper dus eigenlijk ??? . Is dit normaal? Moet ik de doorvoer ruimer maken? Of heb ik (ook hier) iets verkeerd gedaan?

Bedankt alvast voor jullie commentaar!

N.B. Tonnie: Ik heb van het hele inbouwproces foto's gemaakt, dus misschien kunnen we voor belangstellenden (maar ja, wie heeft er nog geen stuurbekrachtiging :) ) jouw inbouwbeschrijving met mijn foto's combineren.



Edited By Hans_Renkema on Nov. 14 2002 at 21:41
Bijlagen
Stuurstang.JPG
(0 Bytes) 642 keer gedownload
114-1006036480

Bericht door 114-1006036480 »

Hoi Hans,

Ik heb precies hetzelfde..
Bij mij zit ook de stuurstang iets meer richting het chassis, dit heeft echter tot nu toe geen problemen opgeleverd.

Als het stuur inderdaad beide kanten op evenveel slagen maakt, is er geen probleem. Gewoon je stuur even loshalen, 180 graden draaien en weer vastzetten.
A3 Berger
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 feb 2001 16:19
Locatie: Enschede

Bericht door A3 Berger »

Hans, als het stuur niet zo gemakkelijk los gaat, moet je maar even langskomen. Ik heb er n.l een poelitrekkertje voor gemaakt.
Adri
DO YOU SPEAK DODGE?
Member 576
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Helemaal juist, even je stuur eraf, en er weer juist opzetten.
Dat van die foto's combineren tot een nieuw artikeltje lijkt me een prima idee hans!

Ik wil het wel uitwerken verder, heb je nog aanvullende informatie of dingen die je miste bij mijn beschrijving?

Mail me even op
tonnie.wittenaar@dtbweb.nl
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Hans_Renkema
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mei 2001 00:33
Locatie: Enschede

Bericht door Hans_Renkema »

Adri: Dat poelietrekkertje ga ik zeker een keer van je lenen. Bedankt alvast!
Plaats reactie