Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

banden spaning - hummer banden

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
109-1005169100

Bericht door 109-1005169100 »

even een vraagje heb bij mij 36.5 hummers op liggen met wat voor banden spaning rijden julie daar meestal mee. en wat is julie ervaring met die banden. op harde weg en in het terrein rijden.
robbert peter
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 feb 2001 23:03
Locatie: etten leur

Bericht door robbert peter »

bij mij staan ze op 2.5 bar. Op de weg zijn ze niet comfortabel en maken veel herrie, ze zijn (bijna)niet te balanceren en volgens experts op den duur een (te)zware belasting voor je wiellagers. Als ik 's ochtends wegrij heb ik de eerste kilometer last van een plat vlak inde band, wat na een aantal kilometers weggaat. In het terrein heb je veel extra grondspeling en grip en is het dag en nacht verschil met origineel. voordeel op de weg is een lager toerental bij dezelfde snelheid door de grotere omtrek (let op 1 mijl is 1.9 km.) kortom in het terrein zijn ze perfect en op de weg niet zo fijn. toch rij ik er het hele jaar mee, omdat ik geen dodge rij voor het comfort. Ook vind ik dat ze redelijk snel slijten, dus als er nog iemand een setje voor een leuke prijs heeft liggen hoor ik het graag.

groeten robbert peter
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
114-1005169113

Bericht door 114-1005169113 »

wat voor maat banden ligt/lag er eigenlijk origineel onder de dodge? is dat 31"? Ik heb 33" General Grabber ST banden eronder liggen, wat is de ideale spanning daarvoor (op de weg)?
Plaats reactie