remmen ontluchten tip
Remmen ontluchten...........
Wat ik heel raar vind is het volgende
Ik weet 100% dat mijn voorremmen ontlucht zijn , en 100% goed werken
Nu heb ik bij mijn achter remschoenen gezeten en is waarschijnlijk lucht in de leiding gekomen .............
Nu doen de remmen het haast niet meer
Moet paar keer pompen dat de remmen het doen
Dus als DeeTeBee-ers bezig zijn met ontluchten van voor of achter remmen en ze komen er niet meer uit
Ontlucht ook es de andere kant van je Dodge
Wat ik heel raar vind is het volgende
Ik weet 100% dat mijn voorremmen ontlucht zijn , en 100% goed werken
Nu heb ik bij mijn achter remschoenen gezeten en is waarschijnlijk lucht in de leiding gekomen .............
Nu doen de remmen het haast niet meer
Moet paar keer pompen dat de remmen het doen
Dus als DeeTeBee-ers bezig zijn met ontluchten van voor of achter remmen en ze komen er niet meer uit
Ontlucht ook es de andere kant van je Dodge
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Snap niet zo goed wat je bedoeld,ontluchten doe je toch altijd rondom?? Wat bedoel je met:""Ontlucht ook es de andere kant van je Dodge"" ???Henk_W200 schreef:Remmen ontluchten...........
Wat ik heel raar vind is het volgende
Ik weet 100% dat mijn voorremmen ontlucht zijn , en 100% goed werken
Nu heb ik bij mijn achter remschoenen gezeten en is waarschijnlijk lucht in de leiding gekomen .............
Nu doen de remmen het haast niet meer
Moet paar keer pompen dat de remmen het doen
Dus als DeeTeBee-ers bezig zijn met ontluchten van voor of achter remmen en ze komen er niet meer uit
Ontlucht ook es de andere kant van je Dodge
Hoi Gijs,
Als ik het goed begrijp heb je 2 "aparte" systemen , voor en achter
Dat is vanaf de hoofd rem cylinder al bepaald
Als je b.v. voor de remklauwen reviseerd, ga je voor ontluchten .... en niet achter
Als je achter de remcylinders of leidingen vervangt , ga je achter ontluchten ..... en niet voor
Dat is theoretisch logisch , dacht ik zo
Dat is het dus niet , je moet zoals je al zei rondom ontluchten . Voor mij was het on-logisch :D leer elke dag weer wat :)
De voor remmen waren goed,ik zat aan de achterremmen
Toen werkten de voorremmen ook niet meer
Vandaar deze topic
Edited By Henk_W200 on 1187212350
Als ik het goed begrijp heb je 2 "aparte" systemen , voor en achter
Dat is vanaf de hoofd rem cylinder al bepaald
Als je b.v. voor de remklauwen reviseerd, ga je voor ontluchten .... en niet achter
Als je achter de remcylinders of leidingen vervangt , ga je achter ontluchten ..... en niet voor
Dat is theoretisch logisch , dacht ik zo
Dat is het dus niet , je moet zoals je al zei rondom ontluchten . Voor mij was het on-logisch :D leer elke dag weer wat :)
De voor remmen waren goed,ik zat aan de achterremmen
Toen werkten de voorremmen ook niet meer
Vandaar deze topic
Edited By Henk_W200 on 1187212350
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Heb trouwens achter nieuwe remleidingen gemaakt :D
https://www.wee200.nl/w200_tips/achterr ... eiding.htm
https://www.wee200.nl/w200_tips/achterr ... eiding.htm
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
goeiedag,
Makkelijk bij het ontluchten van je remmen is om te beginnen met de langste remleiding.
In dit geval je rechter achterwiel dan linkerachterwiel en rechtsvoor en dan linksvoor.
Zo kan je nooit lucht in je leiding houden.
(als je het resservoir optijd bijvult tenminste)
groeten ivo
Makkelijk bij het ontluchten van je remmen is om te beginnen met de langste remleiding.
In dit geval je rechter achterwiel dan linkerachterwiel en rechtsvoor en dan linksvoor.
Zo kan je nooit lucht in je leiding houden.
(als je het resservoir optijd bijvult tenminste)
groeten ivo
W200 1977
vw passat vr5 1999
vw passat vr5 1999
ik ontlucht ook altijd alle wielen als ik aan 1van de remmen heb gewerkt. te beginnen bij de langste remleiding (achteraan ergens) en eindigen bij de korste.
meestal vervang ik dan ook meteen de remvloeistof. zoveel werk ik niet aan de remmen dus als ik dan toch een leiding open hebt, direct ook de remvloeistof vervangen.
bij het vervangen van de remblokjes doe ik dit niet (je circuit gaat toch niet open)
meestal vervang ik dan ook meteen de remvloeistof. zoveel werk ik niet aan de remmen dus als ik dan toch een leiding open hebt, direct ook de remvloeistof vervangen.
bij het vervangen van de remblokjes doe ik dit niet (je circuit gaat toch niet open)
daar dud even leiding loskoppelen tot lucht r uit is dan weer vastbastian schreef:tip :lucht is licht en gaat dus altijd naar het hoogste punt :voor is dat bij de hoofd rem cilinder en achter is dat bij t linker achter wiel de leiding die van t chassis balk via de bevestiging laadbak naar verdeleler achter as gaat .
Is dat een grapje??bastian schreef:daar dud even leiding loskoppelen tot lucht r uit is dan weer vastbastian schreef:tip :lucht is licht en gaat dus altijd naar het hoogste punt :voor is dat bij de hoofd rem cilinder en achter is dat bij t linker achter wiel de leiding die van t chassis balk via de bevestiging laadbak naar verdeleler achter as gaat .
Re: remmen ontluchten tip
Wat Henk in zijn eerste post beschrijft, is niet zozeer een zaak van de achterremmen, maar hier is het messing beveiligingsblokje ( de correcte naam weet ik niet...) wat linksvoor in de chassisbalken zit, in werking gekomen.
Dat dingetje regelt dat als een kring (of de voor of de achterremmen) lek gaat, die kring afgesloten word van de hoofdremcilinder, zodat als je bijv. aan de voorremmen problemen hebt, de voorremmen afgesloten worden, en je de auto toch nog tot stilstand kunt brengen met de achterremmen.
daarna (als je het kapotte remcircuit gerepareerd hebt) alle remmen even ontluchten, en de boel is weer goed.
Dat dingetje regelt dat als een kring (of de voor of de achterremmen) lek gaat, die kring afgesloten word van de hoofdremcilinder, zodat als je bijv. aan de voorremmen problemen hebt, de voorremmen afgesloten worden, en je de auto toch nog tot stilstand kunt brengen met de achterremmen.
daarna (als je het kapotte remcircuit gerepareerd hebt) alle remmen even ontluchten, en de boel is weer goed.
groet, Bart