Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Voorste aandrijfas - Knalt eraf

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
68-1087144545

Bericht door 68-1087144545 »

Hoi,

Ben vorige maand met mijn Dodge naar de keuring geweest daar bleek dat het kruisje van mijn vooras teveel speling had. Nieuw kruisje besteld en deze gemonteerd. Vandaag opnieuw naar de keuring gereden. Was nog geen kilometer onderweg toen ik werd opgeschrikt door een hoop kabaal onder mijn Dodge. Wat bleek mijn vooras hing los onder mijn wagen het kruisje was helemaal los uit zijn klemmen getrokken. Aan een kant was de houder zelfs over de kop van de bout heen getrokken.
Heeft iemand enig idee wat ik fout gedaan kan hebben? Ik heb hem zover ik het kan bedenken gewoon weer hetzelfde gemonteerd als dat ik hem eraf gehaald heb. Zou het kunnen zijn dat ik de houders te strak vastgedraaid heb?
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Te strak aandraaien is niet mogelijk.
Wat wel kan is dat de beugeltjes uitgerekt zijn en hierdoor het kruisje niet goed meer aanklemmen.
Ook kan de vork uitgeslagen/gesleten zijn met het zelfde gevolg.
ALs je weer een nieuw kruisje monteert, goed kijken of deze zonder zijdelingse speling in de vork past.
En als je de (nieuwe) beugeltjes monteert, ook goed controleren of de cupjes van het kruisje goed vastgeklemd worden.
Gerhart
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Misschien de borgveertjes vergeten?Want dan lopen ze er ook makelijk uit,
suc6,Huig....
alain
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain »

Huigie schreef:Misschien de borgveertjes vergeten?
Daar zat ik ook aan te denken.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

mogelijk serie 30 kruisjes gebruikt ipvv 40 serie ? zit miniem verschil in diameeter ( 1mm).
Plaats reactie