effe nog een vraag - voor dat ik aan de operatie ga beginnen

moparpatje
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 mei 2006 16:27
Locatie: cuijk

Bericht door moparpatje »

gegroet mededodgers

nog effe een vraagje:

mijn dodge (die zoals te lezen in een andere topic een dezer weken helemaal uit elkaar gaat) moet over een paar maanden naar de apk, maar voor die tijd heb ik hem nog niet in elkaar zitten, en vervroegd naar de apk brengen heb ik ook weinig zin in, want dan laat ik een auto keuren die de week daarop helemaal gestript gaat worden.

dus mijn vraag: wat het beste te doen, afmelden (of hoe noemen ze dat) zodat ie dan de weg niet meer op mag (wat uiteraard ook niet hoeft)?? en kan hij als ie weer klaar alsnog (te laat) weer naar de apk??

ik hoor het wel

gr patrick
Gr Patrick

W200 '77 effe niet meer maar nog wel lid
Imperial le baron '69 440cui
Daihatsu Cuore '99 goedkoop maar emotieloos rothok
maiky
Berichten: 139
Lid geworden op: 07 apr 2007 13:52
Locatie: Son

Bericht door maiky »

hoi ik zal deze keer iets serieuser zijn maar schorse lijkt me niet nodig ivm belasting die betaal je toch niet :p gewoon lekker aan de gang gaan en als je klaar bent ff laten keuren ,maar let wel zonder keuring valt onder niet verzekerd rijden dus een misdrijf kan je je rijbewijs kosten,

gr maiky suc 6 met de verbouwing/renovatie
gr maiky



intruder vl1500lc 99 custom
kawa gpx 600 r 1992
kawa gpx 750 r 1987 custom naked
Gilera typhoon snor 2002 power one getuned 85 km/h


WARNING!! objects in mirror are dumber than they appear!!.
Denk om mijn snelheid matig uw kinderen!!!!!!!
harmul
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:48
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Bericht door harmul »

hallo Patrick,de auto gewoon even schorsen,en zodra ie klaar is,weer op naam zetten en een apk ophalen.
heb zelf al een bekeuring gehad omdat ik een auto niet apk gekeurd had omdat ik bezig was met restaureren(was effe vergeten om te schorsen)krijg je gewoon automatisch thuis gestuurd :angry:
gr Harry
maiky
Berichten: 139
Lid geworden op: 07 apr 2007 13:52
Locatie: Son

Bericht door maiky »

hoo sorry daar wist ik niks van als dat zo is zou ik dat zeker doen mooi dat ik dt ook weet heb nog wat projecten staan :p
gr maiky



intruder vl1500lc 99 custom
kawa gpx 600 r 1992
kawa gpx 750 r 1987 custom naked
Gilera typhoon snor 2002 power one getuned 85 km/h


WARNING!! objects in mirror are dumber than they appear!!.
Denk om mijn snelheid matig uw kinderen!!!!!!!
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Ook al hoef je geen belasting te betalen, dan ben je nog wel verplicht om de auto te verzekeren EN elk jaar te laten keuren, OOK als je 'm niet gebruikt!!
Daarom kun je 'm beter laten schorsen als je 'm langere tijd niet gebruikt of niet laat keuren.
Schorsen is heel simpel; even naar het postkantoor, € 25,- betalen en je hoeft 'm een jaar lang niet te laten keuren. Na dat jaar kun je 'm gewoon weer schorsen; kost je dan weer een ritje naar het postkantoor en € 25,-
Laat je 'm niet meer opnieuw schorsen, loopt je schorsing vanzelf af en ben je weer keuringsplichtig. En als je 'm dan niet laat keuren, komt inderdaad de bekeuring gewoon met de post naar je toe!

Als je je schorsing wilt opheffen, moet je nog wel even naar het postkantoor voor een nieuw papiertje.
Gerhart
Vaporized
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 jun 2005 03:45
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Vaporized »

Gerhart, is het niet zo dat als je de auto hebt laten schorsen en weer een apk op wilt hebben datje er dan voor naar de RDW heen moet ?
Proud Dodge W200 Owner
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

Je hoeft na de schorsing niet naar de RDW te gaan, je mag dat gewoon bij postkantoor regelen, de schorsing ongedaan maken.

Let wel schorsing is minimaal voor 3 maanden!
Als je naar je apk boer gaat en je auto wordt gekeurd is hij niet automatisch uit de schorsing!

sucses en groet Maui :D


ik speelde even voor gerhart, ik dacht dat je lag te slapen vriend......
moparpatje
Berichten: 87
Lid geworden op: 20 mei 2006 16:27
Locatie: cuijk

Bericht door moparpatje »

ook nu weer dank voor de heldere uitleg, en dan niet alleen voor die gene die de topic start, maar ook andere zijn er wijzer van geworden :D

gr patrick
Gr Patrick

W200 '77 effe niet meer maar nog wel lid
Imperial le baron '69 440cui
Daihatsu Cuore '99 goedkoop maar emotieloos rothok
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Maui, waarom zou een schorsing minimaal 3 maanden zijn?
Ik heb de Challenger van de winter ook even geschorst voor 2 maanden. Was geen probleem.

Patrick, kun je de wagen niet alvast laten keuren?
Je kunt 2 maanden voor de apk verloopt al een nieuwe apk erop zetten en dan is hij weer voor 14 maanden goedgekeurd.




Edited By Ton on 1182030440
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

@ Ton ik heb het nog even nagekeken, en kan het ook niet op de rdw site vinden, ik heb het een keer van iemand gehoord die binnen 2 maanden de schorsing wou stopzetten en problemen kreen met de 'te korte' schorsing. Die moest minimaal een paar maanden zijn.
Maar zou goed alweer veranderd kunnen zijn hoor! :D

groet Maui
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Voor zover ik weet betaal je minimaal voor 1 jaar. Als je 'm binnen dat jaar weer gaat gebruiken ben je per direct verzekering- en APK plichtig.
Langer kan ook, maar dan moet je elk jaar opnieuw naar het postkantoor.

@Maui: dat had je helemaal goed.
Gerhart
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Nog effe op rdw.nl gezocht:

Schorsingsduur
U schorst het voertuig in principe voor een jaar. De schorsingsperiode wordt op het Tenaamstellingsbewijs vermeld. Na een jaar loopt de schorsing automatisch af. Vervolgens moet u het Tenaamstellingsbewijs op het postkantoor weer laten aanpassen. Hieraan zijn geen kosten verbonden

Verlengen van een schorsing
Wilt u langer schorsen dan een jaar, dan moet u vóór afloop van de schorsingsperiode een verlenging bij het postkantoor of bij de klantenbalie van de RDW in Veendam, Zoetermeer of Den Bosch (keuringsstation) aanvragen.

Dit kan uiterlijk op de einddatum van de schorsing, die op het Tenaamstellingsbewijs staat aangegeven. Vervalt de schorsing in een weekend, dan moet u de verlenging vóór dat weekend regelen.

U kunt de schorsing steeds opnieuw verlengen voor maximaal een jaar. De nieuwe schorsing gaat in op de dag van de aanvraag. U moet hiervoor dezelfde documenten meenemen als bij een schorsing aan- of afmelden.

Tarieven
Voor een verlenging van een schorsing geldt een lager schorsingstarief dan voor het aanmelden van een nieuwe schorsing. Voor brom- en snorfietsen geldt een speciaal tarief, zie tarief schorsen brom- of snorfietsen'.


2007
Schorsen (laag tarief) € 22,70


Voor ons geldt een laag tarief omdat de auto ouder dan 15 jaar is.
Gerhart
dodgie
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 nov 2001 20:06
Locatie: Emmen

Bericht door dodgie »

Let op als je tijdens de schorsing naar de apk rijdt moet je dit wel melden bij de rdw en ervoor zorgen dat het keurende bedrijf de auto niet op de openbare weg stalt
anders loop je het risico van een bekeurin want je mag je niet met geschorste auto op de openbare weg bevinden. :laugh:
Plaats reactie