Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

automaat problemen - automaat slipt

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

hallo,

ik heb al veel gelezen over de automaatbak op het forum maar niet helemaal waar ik mee zit.
als ik optrek slipt hij als een gek en als ik minder gas geef is het ok. boven de 15mph kan ik gewoon gas geven. de rembanden heb ik al afgesteld (zoals op het forum stond)en er zit nieuwe automaat olie in, het is al een stuk beter.als de bak op tempratuur is gaat alles veel soepeler en slipt hij ook minder door. kan het zijn dat er teveel olie in zit? er zit namelijk een langere pijlstok en vulbuis in en daarvan weet ik niet precies de maat. of ben ik toe aan revisie? wie kan me helpen??


groeten
groet'n oet ainrom
alain
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain »

Ik denk dat hij aan revisie toe is. Als hij warm is dan zijn de seals rondom de zuigers welke de platen tegen elkaar drukken iets soepeler waardoor de afdichting wat beter is. Zal niet bijzonder lang meer duren voordat hij helemaal niets meer doet.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

hallo,


waar zou ik dan een revisie setje kunnen krijgen? en wat zijn ongeveer de kosten?
het is me eerste dodge en heb dus geen ervaring met revisie van de bak, is dat moeilijk?
ik mag graag weten hoe alles werkt, het is toch niet zo als bij dat chinese spul dat als je de bak open trekt je de veertjes en vorkjes enz om de oren vliegen.


mvg,


beundehaas
groet'n oet ainrom
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

hallo,

ik heb overgens geen nieuw filter geplaatst alleen schoon gemaakt de olie die er toen uitkwam was zwart en niet mooi rood.


mvg,


beundehaas
groet'n oet ainrom
alain
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain »

Als de olie zwart is, dan is hij inderdaad verbrand. Echt tijd voor een revisie dus. Ik heb zelf al hele stapels bakken gereviseerd dus, is het makkelijk? Ik vind van wel, maar dat heeft met ervaring te maken. Ik heb diverse mensen van hier op het forum in het verleden geholpen aan onderdelen waarna ze zelf de revisie uitvoerden. Meestal met een paar telefoontjes was het euvel verholpen en konden ze weer op weg. Ik raad aan om een boek erbij te halen voor het overgrote deel en kom je er niet uit, dan bel je ff. Ik kan de onderdelen onder rembours naar je toe sturen en dan heb je dat meestal binnen een paar dagen. Ik zal even nakijken wat het zou kosten.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

alian

dat zou top zijn, ik ben der al echt zat van al dat geouwehoer met die k**** bak.
kan ik je telefoon nummer krijgen dan bel ik je ff, spreekt wat makkelijker af :p

laters


beundehaas
groet'n oet ainrom
alain
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain »

Dinsdag heb ik een prijs voor je. Ik PM hem dan naar je samen met m'n telefoonnummer.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
Plaats reactie