Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

banden/velgen

fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

het is hier al een paar kee gevraagd, heb die antwoorden ook al gelezen, maar mijn vragen wijken iets af.

mijn dodge is eindelijk terug en rijd, tijd om hem klaar te maken voor de keuring, en hier komt het probleem met de banden.

nu heb ik zulke 16,5" chromé velgen. das dus rommel want je vind daar geen goeie banden voor.

ik ga de dodge voor 99% van de tijd op asfalt gebruiken en zoek dus echte straatbanden. hiervoor zoek ik soort van volgende banden:
Toyo
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Pirelli scorpion zero
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

natuurlijk bestaan deze banden in 15/16/17 en 18", maar niet in 16,5. welke merken kennen jullie die echte straatbanden maakt voor 16,5" en die ook nog eens het gewicht van een dodge kunnen dragen.

ik zou naar de maat 255/65R16,5 willen gaan.
Heb hier thuis een 255/65R16 band op een 16,5" velg liggen (k weet niet hoe ze die er ooit op hebben gekregen) en qua grootte past deze schoon onder de dodge. indien deze banden niet te vinden zijn, zou ik eventueel 17" velgen willen steken, maar dan heb ik het volgende probleem, deze velgen zijn bijna niet te vinden met 8 gaten. wie o wie heeft een idee waar deze te vinden of wie heeft er liggen die wegmogen
timmer
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 okt 2005 22:38
Locatie: ophemert
Contacteer:

Bericht door timmer »

ik zal morgen (dinsdag)even voor je kijken werk nl bij een bandenboer ik dacht dat g.t ze straat banden in 16.5 "leverde maar ik laat het je even weten
if you love your life
like i love my dodge
YOU DON'T TOUTCH IT

Ewout Timmer
lidnr : 916
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Cooper heeft bijvoorbeeld de discoverer AST; een wegband in 9.5 x 16.5"; breedte 9.5" (240 mm.) en 30.3" diameter (70%). www.coopertires.com

Ook de SRM II radial LT is in dezelfde maat leverbaar.

De super road service is ook in 9.5 x 16.5" en in 12 x 16.5" leverbaar.

Enne, 17" velgen niet in 8-gaats?
american racing zijn bij veel bedrijven gewoon te koop.
mickey thompson verkrijgbaar bij B&S in Tiel.
Gerhart
67-1128544697

Bericht door 67-1128544697 »

Zover ik weet wordt 16.5" gebruikt voor mid-liftassen van vrachtwagens

dit is een extra as op een vrachtwagen en deze wordt heel kortstondig gebruikt ivm. een korte periode van overbelading en natuurlijk omdat 16.5" kleiner is dan de anderen slijten deze sneller.


dus je kan alijd bij een vrachtwagendealer kijken ofzo
Grzt. Frank




Edited By Chaos4x4 on 1167747891
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

k heb ondertussen 7 staal velgen gekocht met goeie banden op, dus keuringsprobleem opgelost.

ook heb ik in duitsland pickup straatbanden gekocht van 12x16,5

nu mijn vraag, mijn chromé velgen zijn een goeie 25cm breed.
als daar 9,5x16,5 standaard banden op liggen steken mijn velgen er uit (laat die vallen op de grond en je hoort de velgrand tegen de grond komen)

op de velgen staat nergens hoe breed deze zijn. hoe kan ik te weten komen welke deze zijn. ik had ze al gemeten en 25cm is ongeveer 10" breed.

bij vraag en aanbod staat er iemand die verbrede velgen verkoopt
9,75" = 28cm
8,25" = 24cm
dus mijn theorie zou niet kloppen, iemand die dit kan verklaren?
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

De breedte van een velg wordt gemeten in Inches en aangegeven met een "j"
Een bandenboer heeft een krombekpasser waarmee hij de breedte van een velg kan meten van buitenaf.

Je kunt dit ook zelf doen door de afstand te meten van de randen die de band op z'n plaats houden.

Wat mij is verteld dat voor het mooie een band niet meer als 2 inch breder mag zijn dan de velg, doe je dat wel wordt de band onnodig belast op de verkeerde plaatsen!(langs de velg randen)




Edited By robdodge on 1169121592
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

en het volgende probleem doet zich voor, ik heb dus bandjes in duitsland gevonden, en we zijn er ff achter gereden (ook de duitse autobahn ff getest :D fototje )

dus dit zijn de bandjes

foto1
zoals je kan zien, zijn mijn velgjes precies veel smaller dan die banden. de velgen zijn 8.75" breed, en de banden zijn 12" breed

ik vind het toch wat riskant om zulke banden op smalle velgen te steken. kan het lukken of moet ik echt achter andere velgen zoeken.

en wie heeft er velgen waar deze banden opkunnen. het liefst zoek ik alu velgen, en die mogen wel diep zijn (dus goed naar buiten komen uit de wielkasten). moeten wel 16,5" zijn anders ben ik er niks mee

foto2
foto3

staan wel lekker breed tegen standaard bandjes
foto4




Edited By fcapri on 1171903899
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Als je band 12.5 breedt is zou ik v00r 10j gaan!

Zie linker voorwiel...
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Wat je waar meet (is ook wel leuk om te weten)
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Plaats reactie