Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

tekening dubbel uitlaatsysteem vanaf headers

dodge linne
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 mei 2006 21:06
Locatie: Linne
Contacteer:

Bericht door dodge linne »

ik wil een stuk rvs uit laat maaken weet iemand hoe hoe dik de binne maat van de pijp moet zijn en wij ken me helpen het te lassen gr dodge linne
Ik ben gek op mijn dodge en mijn vrouw natuurlijk
ieddev
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 jan 2006 20:46
Locatie: Deventer

Bericht door ieddev »

Je moet uitgaan van 2,5 Inch ofwel 63 mm. Dat is een standaad uitlaat maat voor V8 motoren. Kijk eens op www.mnf.de daar heb ik alles gekocht voor mijn uitlaat. RVS lassen is voor mij op zich geen probleem maar een hele uitlaat d'r onder frotten is een hele klus.
Op mijn website staat een foto van de uitlaat zoals ik 'm gemaakt heb. Uitlaat
dodge linne
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 mei 2006 21:06
Locatie: Linne
Contacteer:

Bericht door dodge linne »

ik wil hem niet helemaal allen van av de latste demper
Ik ben gek op mijn dodge en mijn vrouw natuurlijk
Vaporized
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 jun 2005 03:45
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Vaporized »

Mag je trouwens demperloos rond rijden, want toen ik mijn W200 kocht, zaten er geen dempers tussen :angry:



Edited By Vaporized on 1150417426
Proud Dodge W200 Owner
ieddev
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 jan 2006 20:46
Locatie: Deventer

Bericht door ieddev »

Ik heb geen idee. volgens mij zit er wel ergens een limiet op je decibellen maar zeker weten doe ik dat niet.
Vaporized
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 jun 2005 03:45
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Vaporized »

Dat er een limiet opzit weet ik :), maar hoeveel ? geen idee....
Proud Dodge W200 Owner
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Keuringseisen

1. Personenauto's met een verbrandingsmotor moeten zijn voorzien van een uitlaatsysteem dat over de gehele lengte gasdicht is, met uitzondering van de afwateringsgaatjes.

2. Het uitlaatsysteem moet deugdelijk zijn bevestigd.

3. Personenauto's moeten blijven behoren tot een goedgekeurd type als bedoeld in artikel 2 van het Besluit typekeuring motorrijtuigen luchtverontreiniging (Stb. 1990, 393). Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport. -

4. Personenauto's moeten blijven behoren tot een goedgekeurd type als bedoeld in artikel 2 van het Besluit geluidproduktie motorvoertuigen (Stb. 1981, 741).
Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.

5. Personenauto's mogen in de nabijheid van de uitmonding van het uitlaatsysteem geen hoger geluidsniveau produceren dan de waarde die voor het voertuig is vermeld in het kentekenregister, vermeerderd met 2 dB(A). Het geluidsniveau van de uitlaat wordt vastgesteld op een door Onze Minister en Onze Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer tezamen aangegeven wijze.
Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.

Wijze van Keuren:
Visuele en auditieve controle, terwijl de personenauto zich met draaiende motor boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt.

© RDW (opgemaakt door RDW)

Aanvulling bedrijfswagens:
4. Bedrijfsauto's moeten blijven behoren tot een goedgekeurd type als bedoeld in artikel 2 van het Besluit geluidproduktie motorvoertuigen (Stb. 1981, 741).
Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.

© RDW (opgemaakt door RDW)

Nu weet je eigenlijk nog niet hoeveel het mag zijn, maar er wordt dus tijdens de APK niet op gecontroleerd.

Hier in de buurt woont een politieagent die zelf een Dodge heeft. Zijn uitlaatsysteem: vanaf de motor het orginele pijpenstelsel en vanaf het punt waar de linker en rechterkant samenkomen een flens naar een 100mm "kachelpijp" welke ongeveer 1 meter lang is.

Echt Bruut dus...
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Vaporized
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 jun 2005 03:45
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Vaporized »

Ik heb het nu als volgt

per 4 cilinders, 1 uitlaat.. en een balanspijp er tussen.. ik geloof dat de uitlaat diameter 60mm ofzo is.. ik zou het na moeten meten voor de zekerheid :)...

tonnie, hoe weet jij btw al die dingen en eisen m.b.t. keuring en wets artikelen :)
Proud Dodge W200 Owner
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Vaporized schreef:tonnie, hoe weet jij btw al die dingen en eisen m.b.t. keuring en wets artikelen :)
APK proggie, kun je hier downloaden: RegelgevingAPK.zip
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Edo
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 feb 2001 11:58
Locatie: Hoek van Holland, Nederland
Contacteer:

Bericht door Edo »

Het zou wel handig zijn als er inderdaad geen dempers tussen hoeven. Ik wil namelijk op de plek waar op de tekening de dempers zijn afgebeeld (eerste pagina van dit onderwerp) mijn gastank bevestigen, zodat ik de laadbak weer volledig kan benutten voor andere zaken.
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

ieddev schreef:Je moet uitgaan van 2,5 Inch ofwel 63 mm. Dat is een standaad uitlaat maat voor V8 motoren. Kijk eens op www.mnf.de daar heb ik alles gekocht voor mijn uitlaat. RVS lassen is voor mij op zich geen probleem maar een hele uitlaat d'r onder frotten is een hele klus.
Op mijn website staat een foto van de uitlaat zoals ik 'm gemaakt heb. Uitlaat
Maar jij hebt dus geen headers eronder zo te zien, of heb ik dat niet goed.
Edo
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 feb 2001 11:58
Locatie: Hoek van Holland, Nederland
Contacteer:

Bericht door Edo »

Nog niet, maar daar komt waarschijnlijk verandering in.

Ik was gisteren op het Albeda College, waar ze mijn Dodge onderhanden aan het nemen zijn, en daar stond ik oog in oog met mijn zuigers, krukas, onderblok etc. Geen half werk. Misschien moet ik dan ook nog maar even sparen voor een paar headers.
Plaats reactie