Ontluchtingsprobleem - Wat is er mis
Dodgers,
Heb sinds kort mijn W200 aan de praat gekregen.
Nu zit ik nog met het probleem dat ik mijn remmen niet goed krijg. Heb een juist gereviseerd remoliereservoir
gemonteerd daarna remolie ingedaan ( dot 4 ).
Ben dan begonnen met ontluchten rechts vanachter daarna links vanachter,dan rechts vanvoor en als laatste links vanvoor.
Heb op de gewone manier geprobeerd evenals langs de nippels remolie in te spuiten.
Beide willen dus niet lukken,trap men pedaal nog steeds tot vanachter in
Is er nog op een andere plaatst iets te ontluchten ??
Wie kan mij vertellen wat het probleem is !!!
Alvast bedankt
Tom
Heb sinds kort mijn W200 aan de praat gekregen.
Nu zit ik nog met het probleem dat ik mijn remmen niet goed krijg. Heb een juist gereviseerd remoliereservoir
gemonteerd daarna remolie ingedaan ( dot 4 ).
Ben dan begonnen met ontluchten rechts vanachter daarna links vanachter,dan rechts vanvoor en als laatste links vanvoor.
Heb op de gewone manier geprobeerd evenals langs de nippels remolie in te spuiten.
Beide willen dus niet lukken,trap men pedaal nog steeds tot vanachter in
Is er nog op een andere plaatst iets te ontluchten ??
Wie kan mij vertellen wat het probleem is !!!
Alvast bedankt
Tom
Noemen ze bench bleeding.
Op de werkbank zetten, even stukjes leiding aansluiten en zo buigen dat ze weer in het reservoir terecht komen.
Dan met de hand pompen tot er geen belletjes meer komen.
Nu hij in de wagen zit kun je het ook zo proberen:
Deksel van het reservoir los, 1 man draait de nippels bij de hoofdremcylinder (1 voor 1) een stukje los en een ander drukt langzaam (anders spuit het erover heen) de rem in, dan weer vastdraaien en de rem weer los laten, zo doorgaan tot er geen lucht meer langs het nippeltje komt.
Daarna het hele systeem weer ontluchten zoals je eerder al gedaan hebt.
Op de werkbank zetten, even stukjes leiding aansluiten en zo buigen dat ze weer in het reservoir terecht komen.
Dan met de hand pompen tot er geen belletjes meer komen.
Nu hij in de wagen zit kun je het ook zo proberen:
Deksel van het reservoir los, 1 man draait de nippels bij de hoofdremcylinder (1 voor 1) een stukje los en een ander drukt langzaam (anders spuit het erover heen) de rem in, dan weer vastdraaien en de rem weer los laten, zo doorgaan tot er geen lucht meer langs het nippeltje komt.
Daarna het hele systeem weer ontluchten zoals je eerder al gedaan hebt.
a3ke schreef:Nu zit ik nog met het probleem dat ik mijn remmen niet goed krijg. Heb een juist gereviseerd remoliereservoir
gemonteerd daarna remolie ingedaan ( dot 4 ).
Ben dan begonnen met ontluchten rechts vanachter daarna links vanachter,dan rechts vanvoor en als laatste links vanvoor.
Heb op de gewone manier geprobeerd evenals langs de nippels remolie in te spuiten.
???? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? Druk je dan de luchtbellen terug in de hoofdremcilinder?
Ik doe het onluchten altijd op simpele manier: deksel van de hoofdremcilinder afhalen en creeer door middel van een plastic fles met een benzine slangetje eraan een vacuum op remnippels.rustig laten lopen tot alle lucht eruit is. en dat dus 4 keer. Voordeel is dat je het in je eentje kunt doen.
w200 uit 1969, en heb nog een probleempje, de pin achter het rempedaal is te kort om voldoende druk voor de remmen te verwezelijken... of heb ik dan de remleidingen nog niet genoeg ontlucht... en als ik lage toeren draai en probeer in de drie (schakelbak, duh) weg te rijden, hoor ik een nogal rauw geluid voortkomen uit de schakelbak.. kggggg maar voor de rest doetieut prima... en hoeveel volt moet de dynamo geven, als ik een stuk rij met de lichten aan kan ik niet meer starten na die tijd maar als ik zonder lichten aan rijd heb ik nergens last van.