Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Motor doet niks meer....

Common Engine Questions & Answers
Algemene Motor vragen & antwoorden
Sjoerd
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 dec 2019 19:02
Locatie: 's-Gravenzande

Motor doet niks meer....

Bericht door Sjoerd »

goedemiddag allen,

mijn D200 waar ik elke dag met een glimlach van oor tot oor in rijd heeft me helaas in de steek gelaten.... Het afgelopen half jaar heeft m'n dodge me overal gebracht zonder enige moeite en wat was het genieten, alleen nu 2 weken geleden met die oneindige hoos en regenbuien zag ik een flinke plas over het hoofd en kwam het water helaas overal. Gelukkig bleef die het goed doen (dacht ik) een klein kilometertje moest ik wat afremmen en toen sloeg m'n dodge af en wilde echt niet meer starten. Ben naar huis gesleept. Na wat dagen droog en warm te hebben gestaan probeerde ik weer te starten en hoppa in 1x deed die het weer. Omdat die het weer deed en nou toch binnen stond heb ik gelijk headers en een nieuwe uitlaat eronder gezet. Meerdere dagen zonder problemen kennen rijden, hij startte wel iets moeilijker maar bleef het doen. Tot gister, ik was ff naar dorp om wat te halen en toen ik weer in mn dodge zat om weer terug te gaan rijden startte die echt niet... en gaf ook echt geen ene kik. Tot er een flink grote witte rook (of stoom?) wolk uit mn luchtfilter kwam zetten.
Ik heb geen idee wat het zou kennen zijn, bougies vonken wel.
Ik hoop dat een van jullie een idee heeft wat het zou kennen zijn. Want ik mis het rijden in mn dodge nou al...
Het gaat dus om een 318 v8 die alleen op lpg rijdt
Alvast bedankt, heb ook nog ff een fotootje toegevoegd
Gr Sjoerd
Bijlagen
dodge nieuw2.jpg
Robbie
Berichten: 907
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: Motor doet niks meer....

Bericht door Robbie »

De vonk is er, als je je contakt aanzet hoor je dan een "tik" en na een sec of 5 weer een zelfde "tik" ?
Als je die "tikken" niet hoort gaan je gas kleppen niet open. Ook zitten er rechts naast je stuurkolom 2 witte platte stekker verbindingen in de kabelboom. Op het door een plas rijden en de rookpluim na herken ik het probleem wel.

Bij mij waren de verbindingen in die stekkers slecht. (Kwam er per toeval achter)
Ik heb ze er tussenuit geknipt en de draden aan elkaar gesoldeerd! Let wel op als je dit doet dat je de volgorde van die draden weet! Maak foto's mocht je gaan knippen
robbert peter
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 feb 2001 23:03
Locatie: etten leur

Re: Motor doet niks meer....

Bericht door robbert peter »

als je een vonk hebt en de timing is niet vergaan waarschijnlijk inderdaad een brandstopprobleem.
wat gebeurd er als je wat remmenreiniger in het luchtfilter spuit, slaat hij dan wel aan?
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
Robbie
Berichten: 907
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: Motor doet niks meer....

Bericht door Robbie »

En... probleem opgelost?
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 938
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Motor doet niks meer....

Bericht door Henk_W200 »

En wat was het probleem ?
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
robbert peter
Berichten: 192
Lid geworden op: 13 feb 2001 23:03
Locatie: etten leur

Re: Motor doet niks meer....

Bericht door robbert peter »

Henk_W200 schreef: 09 aug 2024 14:32 En wat was het probleem ?
geen reactie meer dus geen probleem meer.
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
Sjoerd
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 dec 2019 19:02
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Motor doet niks meer....

Bericht door Sjoerd »

Een hele late reactie....sorry, mijn fout.
Tijdens het proberen en doormeten van het een en ander startte mn motor uit het niets ineens, ik natuurlijk dolgelukkig maar wel nog een beetje huiverig want ik had nog niks vervangen. Eerst allemaal kleine rondjes gereden om en rond mn huis, de motor bleef het geweldig doen en ik ging weer steeds verder. Heb ruim een hele week zonder problemen elke dag kennen rijden, was weer puur genieten. Tot afgelopen zaterdag, was weer lekker aan het rijden geweest en had de dodge ff geparkeerd om wat dingetjes te halen, toen ik terug kwam en weer wilde starten, precies hetzelfde probleem, niet willen starten... Thuis gelijk weer alles doormeten en zoeken naar problemen. Er was en relais wat ik niet meer helemaal vertrouwde dus die maar vervangen, proberen helaas nog niet. Toen dacht ik, laat ik is alles van mn oude ontsteking weer terugplaatsen. Begon met mn bobine, weer proberen en ja hoor startte in 1x, feest! :feest Gelijk weer heel de middag gereden. Een zondag was het weer lekker dus ik wilde weer heerlijk gaan cruisen. Startte in 1x en liep als een zonnetje. Ik was nog geen 10 minuten van huis en tijdens het rijden sloeg die af.... ik snel uitgerold naar de kant en weer starten, dit deed die gelukkig. Maar nog geen 100 meter verder weer :bonk Probeerde weer te starten maar het klonk alsof mn accu leeg was, mn startmotor tikte. Thuis gelijk mn accu doorgemeten, die was vol :muur dynamo doorgemeten, doet het ook. Toen probeerde ik met een startaccu en startkabels weer te starten en ja hoor in 1x liep die weer. ik vind het dus echt heel vreemd maar durf nu ff niet meer te rijden want ik vind het wel een beetje een vreemd probleem. Heeft er een van jullie nog een idee?
alvast bedankt weer! en ook zeker bedankt voor het meedenken van het vorige probleem :proost
Robbie
Berichten: 907
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: Motor doet niks meer....

Bericht door Robbie »

Ik verdenk die stekkers naast je stuurkolom.
Wat je aangeeft komt aardig overeen met mijn ervaring.
Als de motor loopt, ga dan is met die stekkers rommelen op en neer naar links en rechts bewegen, beetje kantelen. Valt de motor stil.. probleem gevonden.
Sjoerd
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 dec 2019 19:02
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Motor doet niks meer....

Bericht door Sjoerd »

Goedemiddag,

Ik heb de al mn stekkerverbindingen nagekeken en vervangen waar nodig was. Helaas weinig resultaat. Toen een nieuwe bobine en bougiekabels erop gezet helaas weer weinig verbetering. Na veel doormeten en proberen begon ik mn accu te verdenken. Nieuwe accu gekocht en erin gezet en hoppa mn motor startte weer :happy
Nou vandaag weer heerlijk touren en die v8 horen brullen :ikrij
Bedankt allemaal voor het meedenken!
Robbie
Berichten: 907
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: Motor doet niks meer....

Bericht door Robbie »

Ik hoop dat je gelijk heb.
Ik zit nu aan je spanningregelaar (dynamo) te denken.
In je vorige bericht gaf je aan accu is vol

Maar goed hij diet het weer, veel cruise plezier :proost
Sjoerd
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 dec 2019 19:02
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Motor doet niks meer....

Bericht door Sjoerd »

M’n spanningsregelaar heb ik ook vervangen voor een andere. Maar volgens mij was gewoon de accu het probleem. Bedankt voor het meedenken!
Plaats reactie