Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Oude tractor ophalen in Root Luzern CH

Plaats hier je reisverslagen weekendtripjes etc. Natuurlijk met foto's!
Donbas
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 dec 2023 18:09

Oude tractor ophalen in Root Luzern CH

Bericht door Donbas »

Goeden avond , daar ik in 2016 m'n laatste rit met een Dodge heb gereden deze daarop verkocht heb besloot ik mij dit jaar een wat nieuwer type te kopen namelijk een ram 1500 v8 uit 1996 voorzien van 230 l lpg tank en trekhaak , met een leeggewicht van 2100kg ff wat praktischer dan de w300 met een leeggewicht van 3000kg ; m'n eerste rit was 3 weken geleden een oude tractor van 1600kg in Luzern eerst even de tijdelijke nummerplaten geregeld dit x duss de 3 weken geldige Oostenrijkse platen , niet echt goedkoop maar goed je kunt rijden , met de Duitste 5 daagse platen kon ik net niet uit met de tijd ; getelefoneerd met Vinacles in Weeze of ik ze daar op kan halen antwoord ka dat kon , ik daar voor de balie komt t antwoord dat je t eerste thuis online moet regelen en dat je dan een dag later de platen kunt ophalen , normale gang van zaken is echter dat ze verstuurd worden , nu ik had de printer defect dus kon ik de gevraagde papieren niet uitprinten , ik moet zeggen dat de medewerker achter de balie mij goed geholpen heeft met de papieren , maar de platen kunnen dezelfde dag niet geregeld worden dus dat betekent dat ik maar alvast naar de thuisbasis ga waar de Dodge staat , deze stond daar al een half jaar stil dus eerst belangrijke zaken doorgenomen als banden oppompen naar 3 bar , motorolie verwisselen , auto eens schoonmaken , koelvloeistof controleren etc , man van Vinacles belt me op dat de informatie niet volledig is en zegt dat ie factuur nodig heeft , nu dit ter plaatse maar gemaakt en met foto camera maar naar m toegestuurd, daarna niks gehoord , maar toch de andere dag tot m'n grote verassing de postbode met de kenteken bewijzen en platen , ik had verder geen tijd te verliezen , plaat achter erop en voor maar achter de vooruit , aanhanger opgehaald bij een verhuurbedrijf in Bastogne , mooie nieuwe aanhanger met alu rijplaten en lier en dat voor 30€ per dag , er was slecht weer voorspeld in Zwitserland , maar de man van de tractor kon niet wachten omdat hij huur moest betalen voor de tractor dus t ding moest zo snel mogelijk weg , goed ; vrijdag maar gaan rijden om de aanhanger aan te koppelen begi t de temperatuur meter toch wel erg dicht naar t rode uit te slaan , ik denk dat zal de thermostaat wel zijn die niet los wil komen omdat dir zolang stil heeft gestaan , naald komt weer terug maar schommelt op de weg naar Bastenaken toch herhaald heen en weer , ik zie geen damp onder de motorkap dus we gaan gewoon door , na de aanhanger aangekoppeld te hebben op weg naar Luxemburg om daalde gastank vol te gooien , de temperatuur meter is inmiddels gestabiliseerd en blijft de hele reis mooie in t midden staan evenals de oliedruk meter en volt meter , alleen t verrekte is dat de kachel t niet doet, ik had eerder geconstateerd dat ze de slangen afgekoppeld hebben dus dat was dan maar een extra jas aan en muts op in de cabine, verder reis loopt eigenlijk zonder problemen alleen dat t verrekte druk is tussen Luxemburg en Nancy , hierna mooi binnendoor over de n57 Belfort Delemont Luzern , dan wordt t zoeken naar t adres navi vind 'm niet , dan de man maar bellen ja goed blijf maar in t centrum staan ik kom je halen nu de slingerende bospaadje van 1 meter 50 breed over de bergen had waarschijnlijk niet 1 navi kunnen vinden en om door iemand uit te leggen die t al wist zou ook geen succes worden , gelukkig op t laadadrs gearriveerd , de man betaald , 🚜 liep en op de aanhanger gereden , t weer was in tegenstelling tot de voospellinfen gewoon goed de zon scheen t was droog maar wel koud , tractor goed vast gezet , elders nog wat opgehaald wat op de laadbak van de pick up kon en toen weer de retour reis aanvaard , onhandig is dat er geen bind of hijsen in de c laadbak van deze RAM bevinden waardoor je de lading niet ordentelijk vast kunt zetten , ik besloot weer over Frankrijk terug te gaan , volgende zorg was dat er weer lpg getankt moest worden dat zou dan de Franse plaats Delle worden in Zwitserland zelf is t lastig om lpg te tanken ze hebben daar mss maar ca 8 tankstations voor lpg , aangekomen in Delle past de gasslang niet de Fransen hebben een ander systeem dan d'r schroef of bajonet zoals in de Benelux , ik zeg verkoop je dan een adapter of verloop , nee dat hadden ze niet , dan maar naar t volgende tankstation daar t zelfde verhaal en t 3e tankstation ook , hiermee ca 1 uur verspeelt, dan maar op benzine terug naar Luxemburg , hier in Diekirch volgetankt , t wS inmiddels avond , na getankt en betaald te hebben , weer de baan op , na ca 1 km gereden te hebben ontbreekt t de Dodge aan trekkracht , motor slaat af en blijft staan , wT kan dat nu weer zijn ? Alarmlichten aan en na 10 minuten stopt er eenp personen auto om te komen helpen , hij dacht zelf dat ik de verkeerde brandstof getankt had maar ik zeg dat kan niet LPG kan niet mis gaan met tanken daar past geen diesel of benzine pistool op , accu inmiddels leeggestart , gelukkig had ok een reserve accu bij me en een gereedschap kist , motorkap open , soms pakte de motor dan sloeg ie weer af ,ik dacht @#%^& sta je 1 uur van de hut af strand je nog midden in de nacht ,dan ziet de persoon die gestopt was een hoop vonken tussen de bougiekabels en t uitlaat spruitstuk , wat blijkt bougiekabels was op spruitstuk gevallen en daar gesmolten , dit euvel verholpen en God zij dank starte de motor weer , d'r beste man bedankt voor de eeuwigheid een kleinigheid gegeven, motorkap dicht en rijden maar weer , andere dag de tractor afgeladen in de koude natte sneeuw, want de aanhanger moet immers weer terug naar de verhuurder .dit was m'n eerste rit de week erop volge weer een rit naar t verder gelegen Munster Goms in Wallis maar later daarover meer , eerst een messing schotel adapter voor Frankrijk regelen op internet om niet weer in Frankrijk te stranden op lpg ., ik moet zeggen dat deze Dodge ram de aanhanger met tractor vlot weg trok en allesinds aardig verbruik met 500mijl is 820km op 200 liter lpg, alleen die verrekte kou omdat de kachel t niet doet is miserabel.
Bijlagen
20231125_141807.jpg
20231125_145207.jpg
20231125_150753.jpg
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Oude tractor ophalen in Root Luzern CH

Bericht door dodgew200v8 »

Weer een mooi spannend avontuur gehad.

Was een cummins niet beter geweest, algemeen veel sterker en bijna onderhoudsvrij
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Donbas
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 dec 2023 18:09

Re: Oude tractor ophalen in Root Luzern CH

Bericht door Donbas »

Hallo Phil ja klopt maar er is erg weinig aanbod van Dodge d iesels op internet, prijzen van nieuwe of jonge gebruikte Didge ramsj zijn astronomisch hoog,daarbheb je ook een nieuwe vrachtauto voor
robbert peter
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 feb 2001 23:03
Locatie: etten leur

Re: Oude tractor ophalen in Root Luzern CH

Bericht door robbert peter »

mooi en uitdagend om te lezen dat je dit doet met een auto die je net hebt.
In het verleden ook een gen 2 dodge gehad en deze heeft me nooit laten staan.
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
Plaats reactie