Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

apk eis cabine/laadbak?

Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hoi,

Ik heb mijn auto vandaag laten keuren, en hij is er door! :D
Kreeg zelfs een compliment over de technische staat, en het mooi lopen van het motortje.
(hij doet en rijdt zelf ook in Amerikanen)
Echter hij gaf wel aan, dat de auto als ik er niks aan zou doen er over twee jaar niet meer door zou komen ivm roest aan belangrijke delen van de laadbak en cabine.
Ook de achterbumper omdat het een trekhaak bumper was kon problemen op gaan leveren.
(Maar dat wist hij niet zeker, en ging hij nog uit zoeken.)

Nou dacht ik in mijn eenvoud:
Technisch is hij goed, chassis is goed(beide werd beaamd) de laadbak en cabine zitten goed vast en er zijn geen scherpe uitstekende delen.
Nou stonden de laadbak en achterbumper wel op mijn lijstje maar de cabine niet!

Kan iemand me in Jip en Janneke taal uitlegen waar ik op moet letten bij die belangrijke delen en welke zijn dat.


Groet Arie
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Waarschijnlijk doelt hij op het balkje wat dwars onder de cabine loopt thv de achterste ophangpunten.
Beetje lastig uitleggen, een foto zou makkelijker zijn.
Maar ga er van uit dat als er roest(gaten) rond 1 van de 4 bevestigingsbouten van de cabine zit, dat dit kritisch kan zijn voor de apk. Omdat de cabine via dat dwarsbalkje op het chassis steunt, word het gezien als een dragend deel. En daar gelden strengere roestnormen voor dan bv een vloerdeel ofzo.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

bij mij was die achterste dwarsbalk van de cabine een probleem en heb ik moet lassen. ook men vloer begint roest te vertonen (lekkende voorruit)

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

dat kleine hoekje rechts is de laadbak al. dat onderste gedeelte van de balk is echt slecht, als je dorpel rot is, laat die vocht binnen, en dat loop nu eens naar het laagste punt, die balk dus. en dan rot die weg.

zal die wel weer mogen vervangen dit jaar, dat is omdat ik er een afwatering wil in voorzien nu
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

fcapri schreef:bij mij was die achterste dwarsbalk van de cabine een probleem
Daar was bij mij een mooi rond gat in gerot ter grote van een 2 euro munt, was nooit een probleem...Was ook iedeaal om evt water af te voeren :D

Tot de laatste APK hij werd er op afgekeurd!
Bij mijziet het er nu ongeveer net zo uit als bij fcapri enkel heb ik in de onderste hoeken een gaatje geboord van 6mm zodat evt water er uit kan.
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hoi,

Bedankt jongens, het gaat dus een beetje om de sub frame achtige balkjes.
Als het wat warmer is ga ik het eens goed schoonmaken en bekijk ik de boel eens aandachtig.

Het had mijn aandacht nog niet, maar nu wel dus maar weer wat fun parts naar achteren schuiven op mijn lijstje! :(

Groet Arie
Nisha
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2023 15:40

Re:

Bericht door Nisha »

Arie schreef: 03 feb 2009 21:22 Hoi,

Ik heb mijn auto vandaag laten keuren, en hij is er door! :D
Kreeg zelfs een compliment over de technische staat, en het mooi lopen van het motortje.
(hij doet en rijdt zelf ook in Amerikanen)
Echter hij gaf wel aan, dat de auto als ik er niks aan zou doen er over twee jaar niet meer door zou komen ivm roest aan belangrijke delen van de laadbak en cabine.
Ook de achterbumper omdat het een trekhaak bumper was kon problemen op gaan leveren.
(Maar dat wist hij niet zeker, en ging hij nog uit zoeken.)

Nou dacht ik in mijn eenvoud:
Technisch is hij goed, chassis is goed(beide werd beaamd) de laadbak en cabine zitten goed vast en er zijn geen scherpe uitstekende delen.
Nou stonden de laadbak en achterbumper wel op mijn lijstje maar de cabine niet!

Kan iemand me in Jip en Janneke taal uitlegen waar ik op moet letten bij die belangrijke delen en welke zijn dat.


Groet Arie
What are the important parts of a truck bed and cabin that I should inspect for rust and other damage in order to pass the MOT? I would be very happy if you could let me know, thanks. I know this is an old discussion but the answer to my question is very important I am appealing to the admin. Please approve my post, Thanks
Plaats reactie