Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

mijn Gasmonstertje

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door Henk_W200 »

Jammer dat je W200 je hebt laten staan.
Maar een nieuwe kabelboom maken is een leuk project.
Dan is alles gelijk goed.
Harting stekkers is goed spul, gebruiken we op het werk ook veel.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Gebruikersavatar
Remco_Blom
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2021 20:46
Locatie: Barneveld

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door Remco_Blom »

ondertussen weer wat verder en nog wat leuks tegen gekomen.

op school een stekkerplaat voor het schutbord uitgesneden, vanavond er maar ff aan schroeven en dan kunnen we beginnen. heb hem uitgesneden omdat t bij mekaar 20 minuten werk is en als ik dat met t luchtolletje en een accuboor ga doen terwijl ik op zn kop op de trap sta. daar kun je niet tegenop werken.
stekker.jpg
Nu ik toch de hele binnenkant uit me kaar heb liggen doe ik ook maar gelijk goed mn best om hem chique te maken. tapijtje geregeld bij een maatje van me die het nog over had uit zijn w200. en wat anti dreun materiaal van 3m.

eerder heb ik ook al een leren hemel gemaakt met een ruit patroon er in. toen dacht ik om de deurpanelen met glad leer te doen maar staat toch wijzer met ruit patroon. dusssss ik had leer over, gister maar begonnen op mn dooie gemakje om mn dashboard met dit glade leer te beplakken.
dash1.jpg
rustig te werk gaan en goed wachten totdat de lijm begint te kleven. dan word t erg mooi.


ook nog in contact gekomen met de oude eigenaar (2 eigenaren terug ) van mn wagen. aantal ruige fotos ontvangen.
hij had hem 4 inch op de veren verhoogt en 6 inch op de body. nu kan ik mooi zien hoe dat er uit ziet. en wil ik dat ook gaan doen.
oud.jpg
vind hem wel echt wijs.
Remco
Hobby: Dodge w200 77
Sunday: Fendt Farmer 1E

Passend maken is ook een vak
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door dodgew200v8 »

zo ken ik die wagen ook nog herinneren.. maar ehm 6 inc body hoe dan?
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Gebruikersavatar
Remco_Blom
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2021 20:46
Locatie: Barneveld

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door Remco_Blom »

ben weer even aan de hobby geweest en het schiet aardig op, nu heb ik nog een vraag.
ik heb een verenlift van rough country besteld SKU 305.10 uit mn hoofd. daar krijg je dan voor nieuwe bladveren en achter blokken.
nu heb ik gelezen dat ze ook wel eens veren van voor achter bij stoppen. is dit aan te raden? in plaats van die ophoogblokken een paar veren er bij te steken. iemand enige ervaring daar mee en wat extra info daar over?

Het gaat om 4 inch lift
Remco
Hobby: Dodge w200 77
Sunday: Fendt Farmer 1E

Passend maken is ook een vak
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door Henk_W200 »

Ik heb voor 2 inch verhoogd dmv nieuwe bladveren en achter blokken.
Voorste bladveren heb ik toen weg gegooid.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Gebruikersavatar
Remco_Blom
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2021 20:46
Locatie: Barneveld

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door Remco_Blom »

Goedemorgen,

Poosje geleden dat ik hier wat heb geplaatst. Onderhand is er al weer veel gebeurt aan de wagen wat je haast 3x werk kan noemen.
Intussen heb ik het gas in orde gemaakt en deze af laten stellen bij Vos in Woudenberg. Alleen vanwege de snelle nokkenas en de 2bl carburateur kreeg hij hem niet lager dan 8% CO. viel mee te rijden maar was niet goed voor je klepzetels.

Dus ik ben lekker gaan rijden en knetteren. Ondertussen in contact gekomen met Nick via de whatsapp groep en daar een nieuw motorblok gehaald om te reviseren. Dit wou ik in eerste instantie zelf doen, Maar even terug op die 8% CO. het was dus echt niet goed voor je blok :bonk :muur
Mijn compressie is ver te zoeken en de tik die aanwezig was werd erger. Dus heb er nu voor gekozen om zelf het blok te demonteren en de delen naar een reviseur te brengen die hem s'avonds voor de hobby aanpakt.

Zo staat het blok er nu bij, vanavond gaat hij weg.
blok oud.jpg
onderblok.jpg


Hopelijk heb ik hem voor de kerst terug zodat ik hem in de vakantie in de auto kan hengelen.
dit blok wordt opgebouwd met nieuwe sterke klepzetels, standard nokkenas en een 4bl carburateur. Dit omdat ik hem goed voor gas wil hebben en gewoon fatsoenlijk wil rijden.

Wanneer het blok wordt gereviseerd en mijn hobby trekker klaar is gaat de Dodge naar binnen en ga ik beginnen aan een nieuwe voorkant.
Nieuw plaatwerk, radiateur, oliekoeler en het voorfront verversen.
Dodge 2.jpg
Al met al er wordt lekker aan de weg getimmerd :jump

Nog even een update op de rest.
-Trekhaak is af moet alleen nog er onder en mag 2200KG trekken
-Liftkit van 4 inch zit er inmiddels onder met nog 10cm blokken tussen chassis en body
-Elektra is af en werkt prima naar behoren
Remco
Hobby: Dodge w200 77
Sunday: Fendt Farmer 1E

Passend maken is ook een vak
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: mijn Gasmonstertje

Bericht door Henk_W200 »

lekker bezig, leuk om te lezen :jump :jump :jump :jump :jump
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Plaats reactie