Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Choke blijft staan

Hieronder staan tips en trucs van gebruikers hoe je iets moet aanpakken. Schrijf zelf ook eens een stukje met uitgebreide werkwijze en natuurlijk foto's
Gebruikersavatar
Remco_Blom
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2021 20:46
Locatie: Barneveld

Choke blijft staan

Bericht door Remco_Blom »

Beste forum leden,

ik ben een aantal weken terug eigenaar geworden van een "gerestaureerde" dodge w200 uit 77 geworden. echter was deze niet zo heel grondig ge restaureert en ben ik veel aan het werk geweest. nu na een boel geld en tijd heb ik hem lopend op de weg gekregen. alleen mijn choke blijft er nog op staan. nu is mijn vraag weet iemand toevalig wat dit kan wezen ? ik kan zelf met de hand de choke er af halen maar na een opper gas schiet ie dr weer op.
Remco
Hobby: Dodge w200 77
Sunday: Fendt Farmer 1E

Passend maken is ook een vak
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Choke blijft staan

Bericht door Henk_W200 »

Hoi Remco,

Fijn dat je hem op de weg hebt gekregen.

Als je voor je W200 staat, heb je aan de linker kant van je carburateur een stangetje zitten
4041597-choke-600x450.jpg
Dat is een veer (die word aan de intake manifold gemonteerd) als die warm word dan beweegt het stangetje.
Dat stangetje beweegt 2 schijven.
Aan de rechterkant van de carburateur zitten de 2 schijven, deze is voor de stationair gas.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Gebruikersavatar
Remco_Blom
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2021 20:46
Locatie: Barneveld

Re: Choke blijft staan

Bericht door Remco_Blom »

Bedankt voor de info,

Ik heb hem er afgelopen zaterdag er af gehaald, heb net een nieuwe verdamper en tank er in gehangen zaterdag dus was toch onder de kap bezig.
op gas start ie best zonder choke dus dat de choke er niet meer op gaat is geen ramp voor het starten.

ook weer opgelost :jump

Ik moet zeggen henk ik ben een groot fan van je website en heb hier ook de nodige informatie vandaan gehaald. super bedankt :proost
Remco
Hobby: Dodge w200 77
Sunday: Fendt Farmer 1E

Passend maken is ook een vak
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Choke blijft staan

Bericht door Henk_W200 »

fijn om te horen Remco
:happy :jump :ikrij :jump :happy
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Plaats reactie