Dodge D200 ophogen
Dodge D200 ophogen
Hallo,
Ik heb een Dodge D200 maar ik vind hem nog een beetje te laag. Nu wil ik hem ophogen maar hoe kan ik dat het het best doen? Ik heb al een beetje zitten zoeken en kom uit op een bodylift. Maar tot hoe hoog kan ik een bodylift doen en waar moet ik op letten?
Alvast bedankt
gr Sjoerd
Ik heb een Dodge D200 maar ik vind hem nog een beetje te laag. Nu wil ik hem ophogen maar hoe kan ik dat het het best doen? Ik heb al een beetje zitten zoeken en kom uit op een bodylift. Maar tot hoe hoog kan ik een bodylift doen en waar moet ik op letten?
Alvast bedankt
gr Sjoerd
Re: Dodge D200 ophogen
Welkom Sjoerd
Maximaal is toch wel 10cm als je meer wil zou ik een ander verenpakket nemen. Bij een d200 heb je geloof ik toch spiraalveren?
Deze heeft er bussen van 30 cm tussen zitten (zelf gezien )
Maximaal is toch wel 10cm als je meer wil zou ik een ander verenpakket nemen. Bij een d200 heb je geloof ik toch spiraalveren?
Deze heeft er bussen van 30 cm tussen zitten (zelf gezien )
Re: Dodge D200 ophogen
Bedankt voor je reactie! Maar het komt er dus op neer dat als ik meer dan 3 inch wil verhogen moet ik een verenlift want de maximale body lift is 3 inch. Of kunnen die bussen van 30 cm geen kwaad?
Heeft iemand ervaring met de spiraalvering ophogen, of een idee hoe het ophogen het makkelijkst kan?
Gr Sjoerd
Heeft iemand ervaring met de spiraalvering ophogen, of een idee hoe het ophogen het makkelijkst kan?
Gr Sjoerd
Re: Dodge D200 ophogen
Ik zou niet hoger gaan dan 3 of 4 inch.
Zeker geen 30 cm .
Gr ed
Zeker geen 30 cm .
Gr ed
76 w200 340
76 w200 360
76 w200 360
Re: Dodge D200 ophogen
Normaal is een bodylift inderdaad 10 cm ongeveer 4 inch.
30 cm = niet doen
zelf heb ik een W200 met nieuwe 2 inch suspensionlift veren voor en achter een blok extra .
En 4 inch body lift.
33 inch banden.
Ik heb nog nooit gelezen hoe het met een D200 zou moeten.
Je zou voor een W200 as kunnen monteren , met een 8 inch suspensionlift.
Dat heb ik al eens gezien met een W200 , dan was voor de W200 de voorste aandrijfas te kort en de aandrijflijn te stijl.
De voorste aandrijfas lieten ze eruit.
Maar misschien voor jouw een oplossing.
13 jaar geleden gespot in Spanje
30 cm = niet doen
zelf heb ik een W200 met nieuwe 2 inch suspensionlift veren voor en achter een blok extra .
En 4 inch body lift.
33 inch banden.
Ik heb nog nooit gelezen hoe het met een D200 zou moeten.
Je zou voor een W200 as kunnen monteren , met een 8 inch suspensionlift.
Dat heb ik al eens gezien met een W200 , dan was voor de W200 de voorste aandrijfas te kort en de aandrijflijn te stijl.
De voorste aandrijfas lieten ze eruit.
Maar misschien voor jouw een oplossing.
13 jaar geleden gespot in Spanje
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: Dodge D200 ophogen
Bedankt voor de reacties
Ik ga nog maar ff goed nadenken hoe ik het ga doen.
gr Sjoerd
Ik ga nog maar ff goed nadenken hoe ik het ga doen.
gr Sjoerd
Re: Dodge D200 ophogen
Laat je waggie eens zien
Re: Dodge D200 ophogen
Zo heb ik hem gekocht, ondertussen is de bak, motorkap en het linker spatbord er al vanaf. De deuren en de voorruit zijn er ook al uit. Ik zal vanmiddag daar nog een fotootje van plaatsen
Re: Dodge D200 ophogen
Ik heb nog ff na zitten denken en ik denk dat als ik mijn Dodge op zou willen hogen dat bladveren voor de enigste optie is
Ik heb hier ook nog ff een fotootje van hoe mijn Dodge er nu uitziet
Ik heb hier ook nog ff een fotootje van hoe mijn Dodge er nu uitziet
Re: Dodge D200 ophogen
Maar in principe is een body lift toch ook goed? Meeste doen suspension lift om meer bodemvrijheid te krijgen voor in t terrein, maar aangezien jij een D hebt, ga je toch niet het terrein in. Een bodylift is stukken goedkoper, en aangezien je het meeste plaatwerk er toch al vanaf hebt is het erop bouwen niet heel veel extra werk. Ik ken iemand die een D heeft opgehoogd door middel van H profielen op het chassis te monteren, maar ik heb geen idee of dat een beetje goed te doen is of niet
Bram
Re: Dodge D200 ophogen
Een heftruck is inderdaad helemaal super!
Heb je toevallig foto's van die auto? En ik wil inderdaad niet het terrein in maar ik vind zo'n verhoogde Dodge er veel gaver uit zien! Ook zat ik aan een suspensionlift te denken omdat ik dacht dat een 4 inch bodylift maximaal is en mijn Dodge heeft volgens mij al een bodylift van 3 inchBrammie2 schreef: ↑11 jan 2020 18:25 Maar in principe is een body lift toch ook goed? Meeste doen suspension lift om meer bodemvrijheid te krijgen voor in t terrein, maar aangezien jij een D hebt, ga je toch niet het terrein in. Een bodylift is stukken goedkoper, en aangezien je het meeste plaatwerk er toch al vanaf hebt is het erop bouwen niet heel veel extra werk. Ik ken iemand die een D heeft opgehoogd door middel van H profielen op het chassis te monteren, maar ik heb geen idee of dat een beetje goed te doen is of niet
Re: Dodge D200 ophogen
Ik heb deze foto op internet gevonden ervan. Ik heb hem zelf nooit in het echt van dichtbij bekeken. Aan het hoogteverschil tussen de achterbumper en laadbak is te zien dat dit een body lift is geweest.
Een voordeel van een bodylift bij een D ipv een W is dat je geen rekening hoeft te houden met het pookje voor de tussenbak
Bram
Re: Dodge D200 ophogen
Als je suspension lift op youtube intikt kom je alle mogenlijkheden tegen.