Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

ff voorstellen

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
Nox
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2019 15:50

ff voorstellen

Bericht door Nox »

Hoi,
Ik ben Roel.
Na jaren met oude Volkswagens rond gereden te hebben, is er nu een mooie ( vind ik zelf😙) Dodge D100 uit ‘67 bijgekomen.
Nu begint voor mij het uitzoeken van dit wereldje... waar onderdelen en accecoires te kopen.

Wellicht kan iemand me helpen aan een reservewiel?

8EF7BD2E-2A3B-47F8-85EE-02EA065F26DE.jpeg
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: ff voorstellen

Bericht door Henk_W200 »

Hoi Roel,
Welkom op het forum , mooie Truck heb je :ikrij :toppie
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: ff voorstellen

Bericht door Robbie »

Da's een mooie :mooi
Veel cruise plezier!

Een reserve wiel.. Wat is de steek van de velg? En wat is de band maat?
Als je de steek weet kan je daarmee op google kijken. Ik vermoed dat jij 5 gaats heb. Misschien passen ook de velgen van Ford, Chevy, enz lijkt mij niet moeilijk om te vinden..

Plaatwerk zou ik koesteren. Dit model zie je niet veel in Nl
Nox
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2019 15:50

Re: ff voorstellen

Bericht door Nox »

Reserve wiel komt goed...
Plaatwerk doe ik niks aan, dat is 1 van de redenen waarom ik hem zo mooi vind :mooi .....is het model niet zo geliefd, je ziet er in Europa weinig te koop staan, of zijn er andere redenen voor?
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: ff voorstellen

Bericht door Brammie2 »

De grootste reden is dat de W200 zoals de meeste m hier hebben, uit duitsland komt. Ik denk dat iemand anders de geschiedenis beter uit kan leggen dan ik maar hoe ik begrepen heb zijn de W200's massaal naar Duitsland gebracht voor het leger. Nadat het leger ze gesloopt en verkocht heeft, zijn er veel naar Nederland gekomen voor de hobbyisten. Daardoor zie je de W200 vrij veel in vergelijking met andere amerikaanse pickups.

Wat betreft onderdelen is Rockauto.com je beste vriend, daar kan je nog vanalles vinden voor een goede prijs. Let wel op dat je soms nog achteraf wat invoerrechten moet betalen.
Bram
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: ff voorstellen

Bericht door Robbie »

Jou model is nooit door dealers verkocht in Nederland net als de W200. Uit 1976/1977 (is allemaal import)
Het gros van het bouwjaar 1976/1977 W200 (M880 serie) zijn begin jaren 90 verkocht voor een habbekrats door het Amerikaanse leger wat in toen nog West Duitsland gestationeerd zit. De Chevrolet K30 was hun vervanger.
Als je gaat zoeken naar beelden van de eerste golf oorlog is de kans groot dat je nog Dodge Ambulances (M886) ziet cruisen in de woestijn. Die waren nog omgebouwd tot radiowagens.
M880@Theo
Berichten: 53
Lid geworden op: 23 feb 2019 21:31
Locatie: Stiens

Re: ff voorstellen

Bericht door M880@Theo »

Hallo en welkom Roel !
Super mooie auto, daar ga je veel bekijks mee krijgen ! Suc6 ermee ! :jump
Plaats reactie