Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Eifel Ardennen Mons(Bergen) en weer retour

Plaats hier je reisverslagen weekendtripjes etc. Natuurlijk met foto's!
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Eifel Ardennen Mons(Bergen) en weer retour

Bericht door bastian »

Hier nog eens een klein verslag van een middellang ritje van 800km en ook omdat hier al een tijd lang niks geschreven is ( waar gaan jullie heen met de Dodge ? Niet verder
dan t tweede volgende dorp?) : ik moet een traktorband halen in de Eifel en 2 vrachtwagenbanden in Mons en een traktor in Glabbeek midden Belgie : na 3 maand stilstand slinger ik in maart mn Dodge weer aan en dat gaat aardig gewillig , t ding eerst maar eens afwassen want de natuur was bezig bezit van de auto te nemen d.m.v, mos en bladgroen dank zij onze regering :x , ff een aanhanger organiseren want die 3 asser heb ik vorig jaar verkocht dus zelf niets meer voorhanden , deze bij de buurman aangehaakt en weer bij mij op t erf begint de Dodge te stotteren , weer ff een halve minuut kankeren op de Dodge maar de oorzaak is al snel gevonden : roest op rotor en bobinekabel, dit met schuurpapier schoongemaakt en op naar de Eifel via t Roergebied loopt dit bij uizondering a
llemaal probleemloos ook vanwege t weinige vrachtverkeer wat op de weg is , totdat ik t bandje in de Eifel geladen heb : water onder d :shock: e auto , oorzaak een piepklein gaatje in de onderste koelwaterslang , uit de verbanddoos een.pleister gehaald en dit met een nog rondslingerende t rip vastgezet en t lek was zo goed als dicht , op naar de Ardennen om hier brandhout te kunnen laden maar dit wordt op zaterdagavond 19h te laat , de man is dusdanig gelovig dat op 2e paasdag ook niet geladen kan worden dus dit verhaal gaat niet door ,jammer maar niet te lang getreurt want de paasdagen mooi in de Ardennen doorgebracht met t nog aanwezige brandhout , de dinsdag op naar Bergen , erg mooi die rit binnendoor , t zonnetje scheen en t uiticht was prachtig en als je dan met die Dodge daar rijdt met t raampje iets los om het V8 geroffel te horen ( iets wat nooit verveelt althans mij niet) dank denk je : wat is dit mooi wat is dit geweldig wat is dit fantastisch , verder in deze Ardennenetappe geen problemen enkel die kachel wil maar niet warm worden , daar ik al 3 maanden niet gereden had wist ik de precieze actieradius ( geen lpg meter in de auto en KM teller is defect )die k nog kon afleggen niet meer en dat wreekte zich bij Bergen :
Bijlagen
160320121132-001.jpg
(151.62 KiB) 6880 keer gedownload
20150121_162448.jpg
(185.57 KiB) 6880 keer gedownload
Laatst gewijzigd door bastian op 01 apr 2016 09:22, 5 keer totaal gewijzigd.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Eifel Ardennen Mons(Bergen) en weer retoir

Bericht door bastian »

Wordt vervolgd
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Eifel Ardennen Mons(Bergen) en weer retour

Bericht door bastian »

vervolg : de Dodge houdt in bij volgasgeven en dat betekent dat ik op reserve rijdt , en reserve is nog zon 30km , eerst die wielen maar gaan laden , t was bij een man die gestopt was met zijn bedrijf en had alles te koop staan , de schuur zag er van binnen uit alsof er de laatste 30 jaar niks meer gebeurd was zo stond er bijv . een Simca uit de jaren 70 op kisten en onder een dikke laag stof , met de heftruck de wielen maar opgepakt en dan rijdt die oelewapper het onverharde stuk op waar hij na 1 meter al vast zit, ik denk t gemartel gaat weer beginnen , na wat heen en weer gewroet en ik meehelpen duwen komt de TCM er rapper uit dan ik dacht dus dat viel mee , dat zo iemand niet weet dat je met een heftruck niet op een zompige ondergrond moet komen is onbegrijpelijk , maar t spul vast zetten en de man betalen en naar een LPG station zoeken , zijn buurman had een pompstation maar verkocht geen LPG en adviseerde de autobaan , ik zocht liever iets korter bij en informeerde eens op t mobiele internet en volgens hu zou een Total 11 km verderop LPG verkopen , dat zou ik nog net kunnen halen , ik daarheen en t gaat nog maar max 70kmh , daar aangekomen geen LPG pomp te zien en ook binnen de info : non monsieur´nous avons pas de LPG , nu begint de situatie nijpend te worden , en weer op de telefoon naar een LPG pomp zoeken en dit zou wederom bij een Total 3,6km verderop zijn , ik die lui eerst maar eens bellen en verhip t antwoord was bevestigend : oui Gas pour la voiture , t laatste stukje met een steeds lagere snelheid deze pomp gehaald en weer een zorg minder , ook voor de prijs van 0,35 ct stond t gezicht weer op :D , de aanwezigen aldaar hadden net zo veel schik met mijn auto als ik met hun LPG pomp en vroegen of ze fotos mochten maken en dat mag natuurlijk altijd ; dat was dan dat , nu op weg naar Glabbeek om de zeldzame Bukh traktor uit 1957 te laden waarvan ik bang was dat hij m aan een ander zou verkopen daar ik m in Februari al gekocht had en hij nooit geen tijd had om te laden behalve de laatste week van Maart , nou das idd ook goed gekomen , traktor dr op en netjes afbinden , die man weer eens betalen , hem een prettige dag gewenst en bedankt voor de fijne transactie kon de terugreis beginnen maar nu eerst eens een frituur op zoeken om het " in Belgie zijn " eens te benadrukken , hierna de reis weer aangevangen op weg naar Opgrimbie om daar de LPG tanks te vullen voordat ik NL in ga , hier wordt roet in t eten gegooid door controles aan de grensovergang Stein waardoor er al een file staat vanaf Genk oost , dan maar binnendoor over Meeuwen Bree Weert waar ik nog een LPG pomp wist in Kessenich , opnieuw weer tijd rijden want ik kom daar om een paar minuten voor sluitingstijd aan , hier 230 liter getankt en toen was t al 20.12 uur , de tent was eigenlijk al dicht zo werd door de cassiere wat groenlachend medegedeeld maar wat zou t ik heb mn tanks weer vol , nu via de N273 van Weert naar Venlo waar volgens mij nog een rood licht prent acheraan komt , s avons 22.30 uur heelhuids thuis ,eindconclusie : dat Dodge rijden blijft mooi werk , ik loop al een paar jaar met de gedachten t ding te kop te zetten gezien de grootste moeite om met de carosserie op peil te houden t onderhoud wat je er aan moet plegen en die vele kleine vooral elektrische storingen , maar ach als m technisch weer in orde hebt en je met die V8 weer kan rijden als t zonnetje schijnt dank is er eigenlijk niks mooiers ..... 8)
Bijlagen
20160329_181827.jpg
(1.57 MiB) 6874 keer gedownload
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Eifel Ardennen Mons(Bergen) en weer retour

Bericht door dodgew200v8 »

Leuk verslag Bas!

Enne niet verkopen... Je kent je eigen wagen door en door.

Zou een carport maken... Toch zonde 24/7 in regen en wind zo ken ik er wel meer van... ZONDE....


Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Eifel Ardennen Mons(Bergen) en weer retour

Bericht door bastian »

ja dat dacht ik tijdens die rit nu ook , ik moet een permanent onderdak voor mn w300 zien te vinden , gezien l de matige staat van de carosserie wil ik m weer ( voor de 4e keer zolang ik m heb )overspuiten maar daar heb je op lange termijn alleen rendement van als ie onderdak staat , eens kijken hoe ik dat ga organiseren .
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Eifel Ardennen Mons(Bergen) en weer retour

Bericht door area51 »

En Bas, laatste tijd nog (onder)weg geweest?
groet, Bart
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Eifel Ardennen Mons(Bergen) en weer retour

Bericht door Henk_W200 »

Mijn W200 stond ook altijd buiten .
Maar sinds 2 jaar zijn we verhuist en heb ik een garage van 8x10 meter.
Een droom kwam uit.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Eifel Ardennen Mons(Bergen) en weer retour

Bericht door area51 »

dat buitenstaan is wel goed voor de (originele) camouflage, na een tijdje zie je er niets meer van! :mrgreen:
groet, Bart
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Eifel Ardennen Mons(Bergen) en weer retour

Bericht door bastian »

Hallo jongens , fijn te zien dat t Forum weer tot leven is gekomen , helaas moet ik jullie mededelen dat deze reis de laatste was die ik met mn W300 gemaakt hebt , sinds die tijd staat hij achteraan op t terrein in een hoekje vanwege de matige staat van de carosserie , t ontbreekt mij na 24 jaar in bezit te zijn geweest aan de zin om m weer op te knappen en zal m in t nieuwe jaar te koop zetten .
Gebruikersavatar
moi427
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 okt 2017 14:47
Locatie: Het mooie Noorden

Re: Eifel Ardennen Mons(Bergen) en weer retour

Bericht door moi427 »

En, al verkocht of toch geen afscheid kunnen nemen? Kan me het laatste erg goed voorstellen, zeker als je hem al zolang hebt! Maar inderdaad hopen achteruitgang en werk als hij altijd buiten staat, wel jammer.
Heel leuk verslag trouwens, mooie trip! En toen een gave trekker gekocht, maar dat terzijde.
Lekker grote LPG tank ook onder/in je W300, dat houdt bij mij bij 70 liter op (dus 80% slechts 56...). Misschien nog eens wat aan doen als ik de benzinetank demonteer, hij is toch single fuel.
Buiten staan is inderdaad niet ideaal. Ik kan mijn W200 in de garage kwijt, maar alleen omdat er kleine spiegels op zitten, anders paste het niet. En even een ritje houdt ook in dat eerst een wat motoren eneen motormaaier eruit moeten, maar dat is natuurlijk een enorm luxe probleem.
Jouw W300 is nog even een paar slagen groter zeg, heel fraaie stoere bak wel!

Groet, Jan
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ :lach ), Dodge W200 V8 318 nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D150) V8 440. En ooit andere heel leuke non-V8 auto's als WRX (nu weer trouwens).
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Eifel Ardennen Mons(Bergen) en weer retour

Bericht door bastian »

Hallo Jan en alle anderen , met vandaag in de bus gevallen Dodge Info blad met de mededeling dat t de laatste editie is en dat DTB na 25 jaar ophoud te bestaan ( bestuursleden nog bedankt voor de attentie en alle inzet en moeite omtrent de Dodge trucks al die jaren) gaf mij aanleiding t forum nog eens te bezoeken , met lidnummer 514 zal ik waarschijnlijk 1 van de langst zittende leden zijn en wellicht met 24 1/2 jaar al in t bezit van de steeds dezelfde W300 uit 1976 mss ook bij d top 5 record houders langst in bezit zijnde Dodge , ooit in 1995 gekocht in Hendrik.-Ido-Ambacht , in die tijd nog geen internet , ik herinner mij de begintijd nog als een zoektocht naar onderdelen waar je al snel terecht kwam bij Brouwers Gennep of van Dam Elst , en t was soms zenuwslopend als ik voor de zoveelste keer weer een verkeerd onderdeel opgestuurd kreeg ,in de Achterhoek zelf was helemaal niets te vinden aan garages of leveranciers voor Amerikaanse autos , een goede spuiter te vinden om d auto over te spuiten was ook een drama , in die jaren betaalde ik nog iets van Hfl 120 per kwartaal aan wegen belasting , in 2001 werd mn w300 weer vrijgesteld om ergens in 2014 weer belasting te moeten betalen om vervolgens in 2016 weer vrijgesteld te worden , wat ik allemaal met mn W300 heb meegemaakt kan ik wel een boek over schrijven ,soms zeer avontuurlijke momenten ( memorabel zijn de reizen naar Zwitserland Frankrijk Andorra Oostenrijk en niet te vergeten Ijsland) ook vele mooie momenten bijv t inbouwen van 350 liter aan gastanks na de eerste keuring wat altijd goed gegaan is en waar ik ergens aan de pomp weer 300 liter kwam tanken zag je de pomphouder met verbazende ogen kijken maar ook ongelukkige momenten ( denk aan APK keuring , automaatbak defect ,na 33 jaar krukas gebroken etc) ; de W300 staat nu al 2 jaar in een hoek met een zeil erover en ik ik zal eerdaags foto s maken om m te koop te zetten op 1 of ander internet site , t afscheid valt mij echter bijzonder zwaar .
Laatst gewijzigd door bastian op 28 mei 2019 21:51, 2 keer totaal gewijzigd.
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Eifel Ardennen Mons(Bergen) en weer retour

Bericht door area51 »

Hoi Bas,

Schrijven met die handel!
je zegt dat je nog zoveel mooie momenten hebt, opschrijven! aub, zodat ze niet verloren gaan... :happy
dat maakt het hier op het forum ook weer interessant.
groet, Bart
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Eifel Ardennen Mons(Bergen) en weer retour

Bericht door bastian »

Hallo Bart , 1 van die momenten was nog dat ik bij jouw in Frankrijk langs kwam in wat zal t geweest zijn 2008 ? ,ik kwam terug van Andorra en ik zou een kleine wijnbouw tractor retour nemen nabij Toulouse maar deze bleek bij aankomst net verkocht , toen dacht ik op weg naar huis bij jouw langs te gaan toen je al in Frankrijk woonde , bij aankomst heb ik toen een voorlader van je gekocht , om m op te laden herinner ik mij nog dat we zelf een hijsstellage hebben opgebouwd om de voorlader op de bak te takelen ,onderweg nog bekijks gehad van Fransen en zelfs foto s van mn auto maakten , deze voorlader heb ik bij aankomst in NL overgespoten en later verkocht aan iemand bij Breda die een International tractor had , in Andorra had ik wat levensmiddelen waspoeder tabak ed goedkoop ingekocht , de Franse douane winkte mij bij grens Andorra - Frankrijk mooi door maar die gekke Belgen moesten mij toch even controleren aan de Frans Belgische grens , dit was ook een memorabele rit maar wat vliegt de tijd , alweer 10 jaar geleden ! ik schrijf dit onder de rit Mons Bergen en weer retour maar van alle mooie momenten en herinneringen zou ik wel een apart topic kunnen openen .
Plaats reactie