Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Plaatwerk/rubbers waar te krijgen

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
Jasperrr
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 apr 2019 02:35

Plaatwerk/rubbers waar te krijgen

Bericht door Jasperrr »

Luitjes...

Na een korte inventarisatie kan ik wel al op zoek gaan naar het volgende plaatwerk

twee hele zijschermen laadbak
laadbak vloerdelen links/rechts voor (og gewoon een stuk met hetzelfde profiel als de laadbak)

Ik heb al een beetje zitten surfen nu kan je ze hier in NL krijgen voor de hoofdprijs, maar amerika lijkt nog enigzins voordeliger.
Nu is de vraag welk plaatwerk past een beetje normaal, ik heb bij rockauto veel voorbij zien komen
https://www.rockauto.com/en/catalog/dod ... anel,18519
van het merk GOODMARK, maar lees toch wel veel "past echt niet" verhalen van andere type auto's op het o zo betrouwbare internet :bonk

Wie heeft er ervaring met een merk plaatwerk wat een beetje past en weet ook een mooi adresje?

Ook de raamrubber voor/achter zijn behoorlijk hard, en onder het voorraamrunbber zie ik tekenen van roest, dus die moeten vervangen worden
Alleen zo;n voorraamrubber kan in amerika niet zo snel vinden, wel hier in NL voor 150,- (voor een rubbertje :bonk )

Voor de rest lijkt het plaatwerk best nog hard, maar dat kan veranderen zodra de bak eraf komt :)
Ook het laswerk verdient hier en daar nog wat bijstellen vrees is, met name de deuren zijn nog niet helemaal in lijn.

Zie hier de eerste aandachtpuntjes :)
en ik snap niet waarom de foto's ondersteboven komen, op de pc zijn ze allemaal goed :nuts :nuts
20190518_132616.jpg
20190518_132514.jpg
20190518_131911.jpg
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: Plaatwerk/rubbers waar te krijgen

Bericht door Robbie »

Als ik op je fotos klik staan ze wel goed.
Je deuren kan je goed afhangen dmv de bouten van je scharnieren iets los te draaien.
Wat ik aan plaatwerk op je foto' s zie.. mijn Dodge zag er erger uit! Wat ik gedaan heb is 4 vierkante meter plaat gekocht van 3mm dik zo ook van 1mm dik.
Rotte plekken eruit geslepen en bij vlakke stukken 3mm plaat in gelast en het bochten werk 1mm plaat. omdat dat makkelijk in vorm is te krijgen.

Voorraam rubber heeft carglass deurrubber vind je op de sloop in de ford transit bussen volvo en saab. Wat ik gedaan heb,, een stukje afsnijden van wat je vervangen wil en vervolgens struinen op de sloop. De rubbers zijn vaak zgan en kost bijna niks.
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Plaatwerk/rubbers waar te krijgen

Bericht door Henk_W200 »

Hoi Jasper,

Ik ga binnenkort het forum updaten.
phpBB heeft een update.
Hopen dat het foto probleem dan ook over is.
Ben wel blij dat het forum de foto's zelf verkleint.
Voorheen was het heel moeilijk om foto's te plaatsen.

Gewoon de foto's blijven plaatsen , 1 foto zegt meer dan 1000 woorden.
Als zit die op de kop :nuts

Ik heb mijn laadbak zijpanelen en spatborden gekocht bij https://www.vandijckusaparts.nl
Misschien is het in de USA goedkoper , maar dan zit je met de verzendkosten.
Vooral dat het zo groot is.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Jasperrr
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 apr 2019 02:35

Re: Plaatwerk/rubbers waar te krijgen

Bericht door Jasperrr »

@ Robbie

Thx voor de tips, ik vraag me even af of ik handig genoeg ben met het vormen van plaatwerk zodat het er strak uitziet. Het hele recht toe recht aan moet wel lukken alleen dat ronde gevormde wordt dan wel een hele uitdaging :)

Ik ga carglass wel eens ff bellen over die rubbers

@ Henk

Henk....volgens mij heb ik hier in het verleden ook eens mee lopen klooien met een phpbb forum...ik ben al heel blij dat er zon goed forum is met hoe to's voor de dodge!!
Met updaten wordt het misschien beter...keep it up!
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Re: Plaatwerk/rubbers waar te krijgen

Bericht door Robbie »

Alles is te leren! Ook plaatwerken. Ik heb het gedaan met een bankhamer, een blok hardhout, een stukje stijgerpijp, en een schoenmakers leest.
En youtube staat vol met tips en truukjes.
Jasperrr
Berichten: 38
Lid geworden op: 22 apr 2019 02:35

Re: Plaatwerk/rubbers waar te krijgen

Bericht door Jasperrr »

Robbie schreef: 20 mei 2019 00:14 Alles is te leren! Ook plaatwerken. Ik heb het gedaan met een bankhamer, een blok hardhout, een stukje stijgerpijp, en een schoenmakers leest.
En youtube staat vol met tips en truukjes.
Ja das ook waar...gewoon starten en zien waar je eindigd :)
Plaats reactie