Heb je speciale bougies ?
Heb je speciale bougies ?
Heb een HEI ontsteking met een extra hoge vonk (65000V)
En rij alleen op gas.
Heb je dan speciale bougies nodig ?
Afstand bougies is 0,8 mm
En rij alleen op gas.
Heb je dan speciale bougies nodig ?
Afstand bougies is 0,8 mm
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: Heb je speciale bougies ?
ik heb ze op 1mm gezet. ik heb geen idee meer waar gelezen dat dat kan met zo'n krachtige vonk.
Ik merk weinig verschil maar ik ga over een maand of 3 is kijken hoe de bougies het vinden, dan hebben ze er een half jaar van genoten of geleden!
Ik merk weinig verschil maar ik ga over een maand of 3 is kijken hoe de bougies het vinden, dan hebben ze er een half jaar van genoten of geleden!
Re: Heb je speciale bougies ?
Ik ken iemand die rijd met iridium bougies
https://bougiewebshop.nl/9-ngk-iridium-bougies
Ze zeggen dat ze 80000 km meegaan
https://bougiewebshop.nl/9-ngk-iridium-bougies
Ze zeggen dat ze 80000 km meegaan
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: Heb je speciale bougies ?
Yep, ik heb er met de algemene onderhouds/tuneup na aanschaf (d.w.z. bijkans alles vervangen) die iridium's inzitten.
Waren niet eens duur bij Rockauto, een set NGK 7355 (8511.10.0090) bougies van 8 voor € 38,64. Zat in iets grotere bestelling, dus dat scheelt dan natuurlijk weer aardig i.v.m. voor verzenden.
Ik rijd ook enkel op gas, voorontsteking op ca. 17 graden gezet (zonder vacuüm).
Groeten, Jan
Waren niet eens duur bij Rockauto, een set NGK 7355 (8511.10.0090) bougies van 8 voor € 38,64. Zat in iets grotere bestelling, dus dat scheelt dan natuurlijk weer aardig i.v.m. voor verzenden.
Ik rijd ook enkel op gas, voorontsteking op ca. 17 graden gezet (zonder vacuüm).
Groeten, Jan
V8's ex: Camaro, Cobra 427 (repl. met Ford 428CJ ), Dodge W200 V8 318 nu Dodge W200(kent.+alle nummers maar 2WD en 5-bouts assen a la D150) V8 440. En ooit andere heel leuke non-V8 auto's als WRX (nu weer trouwens).
Re: Heb je speciale bougies ?
Ik vraag me af of je met dat soort dingen er iets van terugziet in het resultaat? (als je verder niets doet aan de motor)
150pk voor 5,2 liter is ook helemaal niets.
het is tenslotte ook maar een laag compressie motor.
Ik ben eens op 360 Liter petroleum heel Frankrijk door gereden..., probeer dat nu maar eens met een moderne auto
150pk voor 5,2 liter is ook helemaal niets.
het is tenslotte ook maar een laag compressie motor.
Ik ben eens op 360 Liter petroleum heel Frankrijk door gereden..., probeer dat nu maar eens met een moderne auto
groet, Bart
Re: Heb je speciale bougies ?
Ik heb nadat ik een nieuwe revisie motor heb geplaatst niet veel km gereden.
Nieuwe revisie motor bij 19329 miles in 2013
https://www.wee200.nl/w200_tips/gerevis ... _motor.htm
Veel nieuwe dingen onder anderen de bougies
Heb mijn W200 toen 2,5 jaar moeten schorsen.
Daarna alleen maar problemen, met rijden wat later bleek dat de bougies kapot waren.
Terwijl ik ervan uitging bougies zijn nog nieuw
iridium bougies garanderen 80000km goed rijden.
Daarom wil ik graag die bougies kopen.
Het gaat me niet om de power.
Nieuwe revisie motor bij 19329 miles in 2013
https://www.wee200.nl/w200_tips/gerevis ... _motor.htm
Veel nieuwe dingen onder anderen de bougies
Heb mijn W200 toen 2,5 jaar moeten schorsen.
Daarna alleen maar problemen, met rijden wat later bleek dat de bougies kapot waren.
Terwijl ik ervan uitging bougies zijn nog nieuw
iridium bougies garanderen 80000km goed rijden.
Daarom wil ik graag die bougies kopen.
Het gaat me niet om de power.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: Heb je speciale bougies ?
Da's een vreemd verhaal, er zit toch niets aan een bougie dat kan bewegen of zo?
maar als dat je reden is, ben ik de laatste die zegt dat je het niet moet doen.
Mijn insteek is alleen dat ik denk dat 5,2 liter nodig om 150 pk te genereren met een brandstofverbruik zoals onze Dodgen hebben, daar kloppen ergens de verhoudingen niet.
of er zouden bij die inhoud en verbruik véél meer pk's uit moeten komen, óf bij die inhoud en Pk's véél minder verbruik moeten hebben????
en ik heb in het verleden ook het een en ander geprobeert, maar de kosten die je daarin investeerd haal je er gewoon niet uit, door de meeste aanschroef dingen zoals bougies, een sterkere boubine dikke dure bougiekabels e.d. wegen de kosten niet op tegen het (verwachte) betere rijden.
Daarmee wil ik eigenlijk zeggen dat als je je Dodge goed onderhoud met de standaard spulletjes, dan loopt ie ook goed, terwijl die standaard spulletjes dan wel goedkoper zijn.
Wat wel veel scheelt, is als je er dagelijks mee rijd. Toen ik hem als dagelijks vervoer gebruikte (15 jaar lang) had ik bijna nooit problemen, en liep ie ook een stuk lekkerder als nu nu ik hem maar sporadisch gebruik.
Oh ja, Henk, dit is niet persoonlijk tegen jou, maar meer voor iedereen.
maar als dat je reden is, ben ik de laatste die zegt dat je het niet moet doen.
Mijn insteek is alleen dat ik denk dat 5,2 liter nodig om 150 pk te genereren met een brandstofverbruik zoals onze Dodgen hebben, daar kloppen ergens de verhoudingen niet.
of er zouden bij die inhoud en verbruik véél meer pk's uit moeten komen, óf bij die inhoud en Pk's véél minder verbruik moeten hebben????
en ik heb in het verleden ook het een en ander geprobeert, maar de kosten die je daarin investeerd haal je er gewoon niet uit, door de meeste aanschroef dingen zoals bougies, een sterkere boubine dikke dure bougiekabels e.d. wegen de kosten niet op tegen het (verwachte) betere rijden.
Daarmee wil ik eigenlijk zeggen dat als je je Dodge goed onderhoud met de standaard spulletjes, dan loopt ie ook goed, terwijl die standaard spulletjes dan wel goedkoper zijn.
Wat wel veel scheelt, is als je er dagelijks mee rijd. Toen ik hem als dagelijks vervoer gebruikte (15 jaar lang) had ik bijna nooit problemen, en liep ie ook een stuk lekkerder als nu nu ik hem maar sporadisch gebruik.
Oh ja, Henk, dit is niet persoonlijk tegen jou, maar meer voor iedereen.
groet, Bart
Re: Heb je speciale bougies ?
Hoi Bart,
Dure dingen zijn inderdaad niet altijd beter .
En meer PK's ?? ik weet het niet.
Ik rij op gas en 150 PK haal ik niet, zal wel iets in de 120 PK zijn denk ik.
Maar hij brult lekker als ik gas geef en het is goedkoper dan benzine.
Wat ik wel als een verbeterpunt vind is de HEI ontsteking.
https://www.wee200.nl/w200_tips/hei_dis ... ibutor.htm
Niet meer PK's maar wel meer betrouwbaarheid, alles onder 1 dak zeg maar.
Alle ouwe draden, stekkers, weerstand blokkie, CUI, bobine enz eruit.
HEI erin.
Het slecht lopen heeft een oorzaak, maar vind die maar eens, weet er alles van
Er zijn zoveel factoren ....
Compressie, valse lucht, bougie's , ontstekingtijd, brandstof, enz enz enz
Dure dingen zijn inderdaad niet altijd beter .
En meer PK's ?? ik weet het niet.
Ik rij op gas en 150 PK haal ik niet, zal wel iets in de 120 PK zijn denk ik.
Maar hij brult lekker als ik gas geef en het is goedkoper dan benzine.
Wat ik wel als een verbeterpunt vind is de HEI ontsteking.
https://www.wee200.nl/w200_tips/hei_dis ... ibutor.htm
Niet meer PK's maar wel meer betrouwbaarheid, alles onder 1 dak zeg maar.
Alle ouwe draden, stekkers, weerstand blokkie, CUI, bobine enz eruit.
HEI erin.
Het slecht lopen heeft een oorzaak, maar vind die maar eens, weet er alles van
Er zijn zoveel factoren ....
Compressie, valse lucht, bougie's , ontstekingtijd, brandstof, enz enz enz
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: Heb je speciale bougies ?
Ik heb die ontsteking er nog nooit ingehad, en heb met standaard producten mijn motor ook erg mooi lopend gehad. in al die 25 jaar dat ik Dodge rijd.
Dat mijn Dodge op een gegeven moment minder liep had externe oorzaken, zoals een verdamper waarvan de membraan van ouderdom stijf geworden was, en zodoende geen plak worst meer van je boterham aftrok..
en met een gasprijs hier van één euro per liter rijd ik HELAAS ook niet zo erg veel meer. Merci Macron!
Wat ik me nog steeds afvraag; wat zou toch de reden geweest kunnen zijn dat ik lekke koppakkingen gekregen heb?
het is pas vanaf toen dat mijn motor minder fijn aan het lopen ging.
Ik ben toen zomers buitentemp.rond de 30 * naar Duitsland gereden op gas met een aanhanger 600kg, en heb daar een shelter opgehaald, 750-1000Kg en teruggereden, ik meede toen iets (gepingel?) te horen onderin de motor, maar was er niet zeker van dat het wel echt gepingel was? en er was mij toen geadviseerd dan maar de helling op te rijden op benzine, en verder op gas (van de heuvels, kleine bergen).
wij zijn toen onderweg nog voor enkele uren gestopt en in de schaduw gaan staan omdat we met dieren reisden en het té warm was.
soms verdenk ik dat toen de afstelling van het gas de schuld daaraan was??? (OMVL verdamper met gasring op de carbu???)
hoe belangrijk is die gasafstelling eigenlijk? en of ie arm of vet staat, hoeveel invloed heeft dat op het gasverbruik?
Dat mijn Dodge op een gegeven moment minder liep had externe oorzaken, zoals een verdamper waarvan de membraan van ouderdom stijf geworden was, en zodoende geen plak worst meer van je boterham aftrok..
en met een gasprijs hier van één euro per liter rijd ik HELAAS ook niet zo erg veel meer. Merci Macron!
Wat ik me nog steeds afvraag; wat zou toch de reden geweest kunnen zijn dat ik lekke koppakkingen gekregen heb?
het is pas vanaf toen dat mijn motor minder fijn aan het lopen ging.
Ik ben toen zomers buitentemp.rond de 30 * naar Duitsland gereden op gas met een aanhanger 600kg, en heb daar een shelter opgehaald, 750-1000Kg en teruggereden, ik meede toen iets (gepingel?) te horen onderin de motor, maar was er niet zeker van dat het wel echt gepingel was? en er was mij toen geadviseerd dan maar de helling op te rijden op benzine, en verder op gas (van de heuvels, kleine bergen).
wij zijn toen onderweg nog voor enkele uren gestopt en in de schaduw gaan staan omdat we met dieren reisden en het té warm was.
soms verdenk ik dat toen de afstelling van het gas de schuld daaraan was??? (OMVL verdamper met gasring op de carbu???)
hoe belangrijk is die gasafstelling eigenlijk? en of ie arm of vet staat, hoeveel invloed heeft dat op het gasverbruik?
groet, Bart