Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Problemen stuurbekrachtinging

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Problemen stuurbekrachtinging

Bericht door Brammie2 »

Toen ik gistermorgen de Dodge pakte om naar het werk te rijden, stuurde hij opeens heel zwaar. Ik dacht effe dat de motor uit was gevallen maar dat was niet het geval. Ik ging er vanuit dat er te weinig olie in zou zitten, dus stukje verderop gestopt en even gepeilt, beetje onder peil maar niets dramatisch ofzo. 's Avonds even bijgevuld maar hij blijft heel zwaar sturen. Ik heb al eens de heftruck onder de voorkant gezet, en de auto een beetje opgetilt zodat alleen het gewicht van de as zelf op de grond steunt maar zelfs dan krijg je het stuur amper om. Ik was zelf aan het vermoeden dat de pomp slecht is. Het rare aan het verhaal is dat als je m net pakt, je de eerste 200 meter ofzo gewoon normaal kan rijden, maar daarna gaat hij heel zwaar sturen. Wat denken jullie dat het probleem kan zijn?
Bram
Gebruikersavatar
zjeeraar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 mar 2009 11:23
Locatie: Voorthuizen

Re: Problemen stuurbekrachtinging

Bericht door zjeeraar »

Wat een vreemd probleem zeg, maar als hij het een klein stukje nog wel doet lijkt het mij inderdaad dat de pomp ermee ophoudt. Is de aandrijfriem nog ok?
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Problemen stuurbekrachtinging

Bericht door Brammie2 »

Ja de riem is nog gewoon in orde en de pomp gaat gewoon normaal rond. Ik hoor ook niets piepen of iets dergelijks, en temperatuur van de motor blijft ook normaal dus de waterpomp gaat ook gewoon goed rond (zit op dezelfde riem). Binnenkort ga ik eens de pomp loshalen en kijken of ik iets kan vinden dat kapot is, en of ik m gewoon moet vervangen. Zijn niet al te duur op rockauto zag ik al, moet er alleen de tijd voor vinden zoals gewoonlijk...
Bram
Gebruikersavatar
houthakker
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 okt 2012 15:25
Locatie: mariaheide

Re: Problemen stuurbekrachtinging

Bericht door houthakker »

Laten reviseren zijn de kosten ook niet heb ik ook gedaan
Dodge w200
5.2l v8 magnum
37’er Interco trXus M/T
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Problemen stuurbekrachtinging

Bericht door Brammie2 »

Wat kost reviseren ongeveer dan? En waar heb je dat laten doen?
Bram
Gebruikersavatar
houthakker
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 okt 2012 15:25
Locatie: mariaheide

Re: Problemen stuurbekrachtinging

Bericht door houthakker »

http://www.usastuurhuisrevisie.nl/
Heb hem destijds hier laten reviseren. Kosten weet ik zo niet meer.

Was wel het stuurhuis niet de pomp bedenk ik me nou
Dodge w200
5.2l v8 magnum
37’er Interco trXus M/T
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Problemen stuurbekrachtinging

Bericht door Brammie2 »

Als ik de site een beetje bekijk, doen ze eigenlijk alleen stuurhuizen. Ik ga binnenkort denk ik gewoon een nieuwe pomp bestellen op rockauto. Ik was me trouwens vandaag aan het bedenken: ik hoorde de afgelopen maand bij een koude motor al steeds een geluid dat ik niet echt thuis kon brengen. Dit zal dus waarschijnlijk het langzaam overlijden van mijn pomp zijn geweest.
Bram
Plaats reactie