Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Cabine werkzaamheden, een aantal vragen. - ...wat een werk...

dundy
Berichten: 126
Lid geworden op: 05 jun 2003 13:49
Locatie: Ambt Montfort

Bericht door dundy »

Hopla,

Ben bezig met het opknappen van de cabine.
Cabine ligt eraf zodat we overal lekker bijkunnen.

Nu heb ik een vraag over onderstaande foto :
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(PS: foto is niet van mezelf maar uit een andere post op dit forum)

Er zit een stuk plaatwerk onderaan de hoek van de cabine (het linker stukje op de foto), daar zit verder niks aan vast.
Waar dient deze voor... is dit stuk alleen voor de vorm of heeft het ook nog een functie? M.a.w: kan ik dat ook gewoon eraf slijpen?

Hoe kan ik het beste de kokerbalken en dorpels aanpakken / behandelen? Ik heb inmiddels veel gehoord/gelezen over Owatrol en ben deze van plan te gaan gebruiken.

Onderkant van de cabine, wat doen jullie daarmee? Tectyle of bodyschutz of zo?

alvast bedankt voor alle info!

Groeten,
Danny
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk.
Vaporized
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 jun 2005 03:45
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Vaporized »

Hey, ik ben zelf ook bezig met een restauratie van mijn W ( http://modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?t=1281 ), en ik heb met de stukken die ik opnieuw moest inlassen, gewoon 't oude netjes eruit gebrand & geslepen, en gewoon vervangen voor nieuw plaatwerk, dan blijft het ook netjes orgineel..

Owatrol is :), is goed spul om je cabine mee te behandelen, ik heb mijn cabine, laadbak etc, netjes in de bodysafe tectyl gezet ( bodysafe ML zwart & blank voor holle ruimtes ! )
Proud Dodge W200 Owner
66-1067793066

Bericht door 66-1067793066 »

Jep, alles eerst stijf in de owatrol zetten (liefts RLS als je het nog kan krijgen) (anders pure owatrol mengen met loodmenie 1:1), dan een lekkere dikke laag loodmenie met 10% owatrol), dan alle gaten en kiertjes dicht kitten met carrosseriekit, dan in een lekkere dikke laag bodyshutz spritzen.

Succes.
Plaats reactie