Mijn W200

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Ik hoop toch dat t na deze keer goedgekeurd wordt, deze keurmeester had er duidelijk meer verstand van dan de garage waar ik eerst was. Die moesten namelijk iedere keer het boek erbij pakken tijdens het keuren...
Bram
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Mijn W200

Bericht door bastian »

dit verhaal herinnert mij aan t keuringsverleden van mijn Dodge :nuts
Gebruikersavatar
zjeeraar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 mar 2009 11:23
Locatie: Voorthuizen

Re: Mijn W200

Bericht door zjeeraar »

Brammie2 schreef: 17 jan 2019 17:59 Ik hoop toch dat t na deze keer goedgekeurd wordt, deze keurmeester had er duidelijk meer verstand van dan de garage waar ik eerst was. Die moesten namelijk iedere keer het boek erbij pakken tijdens het keuren...
Dat ken ik wel ja, toen ik voor t eerst en laatst bij een bepaalde garage kwam stond er op het briefje ook een afkeur omdat de uitlaat niet achter de achterwielen uitkwam. Dat is helemaal geen afkeur punt maar gewoon iets want dat mannetje nog nooit gezien had. Gelukkig wist zijn chef wel beter.
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Gisteren na het werk even 2 voorwielen van een Dodge van een collega afgehaald om die van mij door de apk te krijgen.
Afbeelding

Toen ik donderdag terug kwam van de keuring, sneeuwde het wat dus had ik mijn ruitenwissers aan staan. Opeens stopte de rechter ruitewisser met werken, en toen mijn bijrijder wat beter keek zag hij dat deze los op de motorkap lag. Na 25 km op de snelweg doorgereden te hebben, ben ik toch maar eens gestopt om m van de motorkap af te pakken :goodidea . Dus weer een apk puntje erbij. Ik heb nog geen tijd gehad om te kijken hoe deze bevestigd zitten, maar het leek er gewoon opgeklemt te zitten in zoverre ik het zag.

Vandaag heb ik me eens begeven aan het vervangen van de wiellagers, ging allemaal een stuk beter dan ik had verwacht. Ik heb een trekker gemaakt waarmee ik de remschijf en hub in een keer uit de wiellagerhouder (dat ding met 6 bouten) kan trekken. Dit scheelt veel kloten met poelietrekkers en dergelijke. Alleen het buitenste wiellager moet je er dan nog met een poelietrekker vanaf trekken maar dat was geen probleem. Morgen eens kijken of ik de nieuwe lagers erop krijg. Iets dat minder meezat was de nieuwe remschijf die ik gekocht heb. Ik heb blijkbaar de verkeerde besteld, deze is van een 4500lb as in plaats van een 3500lb as. Gelukkig is de oude remschijf geen apk afkeur, dus kan ik er wel nog mee door de keuring. Deze week verder alleen nog de gastank en verdamper eruit halen en dan eens kijken of hij door de apk komt.

Afbeelding
Bram
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Mijn W200

Bericht door Henk_W200 »

Goed bezig Bram.
Dat met die ruitenwisser heb ik ook een keer gehad.
Na 2,5 jaar stallen ivm oldtimer regeling, vloog er ook eentje eraf :bonk
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door dodgew200v8 »

Ook al eens gehad
Bijlagen
F1A414E2-7F6A-49F7-BD50-B8B5F4492509.jpeg
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Bij jou is alleen de ruitewisser eraf (heb ik in het begin ook een paar keer gehad want hij zat met een tiewrap vast), bij mij is deze keer de gehele arm eraf gevlogen :toppie.
Bram
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Re: Mijn W200

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Ho Bram,

Leuk je hier te ontmoeten. APK is bij bepaalde garages een drama ja.
Doet me denken aan de eerste keer dat ik APK liet doen bij mijn W200, bij een Mazda garage waar in mijn dagelijkse auto altijd in onderhoud had.
1e keer, afkeur op een aantal punten, deze hersteld daarna weer afkeur op weer andere punten. Deze ook hersteld en wat denk je? 3e keer ook weer afkeur. Ik was er toe zo klaar mee, toen heb ik een andere garage gezocht, garage 'de Tunnel' hier vlak bij. Daar keuren ze alle merken en campers etc.

Daar was een wat oudere man en deze heeft de wagen bekeken en direct door de APK. De punten die de vorige garage aangaf bleken helemaal geen probleem te zijn. Hij zij, ja het is een oudere auto, daar moet je rekening mee houden als je keurt. Natuurlijk moet hij veilig zijn, maar dat hoeft niet te betekenen dat ie aan alle eisen van dit jaar moet voldoen. Kwestie van interpretatie dus.

Ik laat nu al meer dan 20 jaar mijn Dodges bij deze garage keuren, inmiddels heeft zijn zoon de zaak overgenomen (hij werkte altijd al daar) en kom ik er nog steeds naar volle tevredenheid.
Natuurlijk mankeert er wel eens iets aan, maar hij is altijd eerlijk en bij afkeur heb ik altijd de mogelijkheid om te laten herkeuren voor hetzelfde tarief.

Dus het vinden van een goede garage kan een crime zijn...
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Gebruikersavatar
zjeeraar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 mar 2009 11:23
Locatie: Voorthuizen

Re: Mijn W200

Bericht door zjeeraar »

ruitenwisser vliegt er wel eens af inderdaad, gewoon net iets harder weer terug drukken.
Je hebt je lagers er al netjes af liggen in elk geval! Ik vond het heel moeilijk om in te schatten hoeveel vet ik na het monteren moet gebruiken. Normaal kijk ik gewoon wanneer er weer wat uitkomt maar bij dit klusje leek er wel geen einde aan te komen, geen idee dus hoeveel vet er bij moet. Heb jij daar al een idee van?
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Ik ga vanavond de nieuwe pas plaatsen dus ik heb er nog geen idee van. Ik denk dat ik ze gewoon tijdens het plaatsen al flink in t vet zet.
Bram
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Vandaag geprobeerd de lagers te verwarmen en daarna over de hub te schuiven, maar zonder veel succes. Ik heb ze verwarmd in een pannetje met motorolie, maar het grootste probleem is inschatten wanneer de lagers warm genoeg zijn om ze goed over de hub te krijgen, maar niet te warm zodat de lagers beschadigd raken. Morgenavond gaat mijn vader meehelpen om te kijken of het dan wel lukt
Bram
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

De wiellagers zitten er dan toch eindelijk in!

Afbeelding

We hebben eerst met de draaibank een bus gedraaid, die net over de hub past. Hiermee kan je fijn de lagers tot onderin erin kloppen zonder per ongelijk op het lager zelf te slaan.

Afbeelding
Bram
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Vandaag de LPG tank eruit gehaald op t werk.
Afbeelding

Donderdag heb ik een afspraak staan bij een garage voor de apk, hopen dat hij daar in een keer doorheen komt. Vanmorgen startte ik de Dodge sinds lange tijd weer eens op benzine en hij liep voor geen meter. Stationair lopen ging niet, alleen met gas bijgeven bleef hij lopen en als ik m dan in de D zet sloeg hij meteen af. Na veel opnieuw starten en de motor beetje warm laten worden door stilstaand gas te geven kon ik eindelijk beginnen te rijden. Tegen de tijd dat ik op mijn werk aankwam liep hij weer redelijk goed dus ik vermoed dat er lucht in de benzineleiding heeft gezeten. Gelukkig maar...
Weet iemand welke onderdelen van de installatie precies verwijderd moeten zijn voor de apk? Ik heb me laten vertellen dat alleen de tank en verdamper eruit hoeven te zijn. Aangezien ik de afsluiter toch moet vervangen, haal ik die er ook alvast uit. Hopelijk is dat goed genoeg en kunnen de slangen gewoon blijven zitten.
Bram
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Re: Mijn W200

Bericht door 76 w200 »

Staat er lpg op kenteken?
76 w200 340
76 w200 360
Gebruikersavatar
Brammie2
Berichten: 237
Lid geworden op: 27 jun 2018 20:39
Locatie: Stramproy

Re: Mijn W200

Bericht door Brammie2 »

Nee lpg staat niet op het kenteken. Als de apk donderdag goed gaat, heb ik volgende week een keuring om de installatie wel op kenteken te krijgen
Bram
Plaats reactie