lpg naar ben ziene - vraagje

dodge linne
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 mei 2006 21:06
Locatie: Linne
Contacteer:

Bericht door dodge linne »

mijn dodge rijdop gas ik heb probeert of hij op benziene loopt maar daar loopt hij niet op waar zou dit aan lichenik hoop dat ijmand andwoord heeft voor mij gr dodge linne ???
Ik ben gek op mijn dodge en mijn vrouw natuurlijk
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

Je bent wel heel erg schaars met informatie dus kan je ook niet meteen een specifiek 'dat is het antwoord' verwachten. Met alleen de boodschap "ik voel me niet lekker" kan je huistarts over de telefoon ook geen diagnose stellen.
Wat algemene dingen, om te beginnen, dan maar:
Zit er benzine in de tank?
Komt er benzine in de carburateur?
Zijn er aanpassingen aan de carburateur gedaan toen de LPG installatie geinstalleerd werdt?
Wat voor LPG installatie zit er op de auto?
Hoe staat de ontsteking afgesteld?
Als je antwoorden op deze vragen hebt kan er wat meer richting een oplossing geredeneert worden.

322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
dodge linne
Berichten: 79
Lid geworden op: 30 mei 2006 21:06
Locatie: Linne
Contacteer:

Bericht door dodge linne »

er zit zeker benzine in de tank de rest weet ik niet heb hem pas
Ik ben gek op mijn dodge en mijn vrouw natuurlijk
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

Aha,
dan begin je met controleren van de punten die ik opgenoemd heb.
Zonder antwoorden op alle vragen is het ondoenlijk om je te vertellen wat er mis is. Start de auto wel op benzine? Of gebeurt er helemaal niets? Dat je auto niet op benzine loopt kan heel erg veel oorzaken hebben, zonder wat meer informatie is het ondoenlijk om alle mogelijkheden op te noemen.
Maar toch enkele dingen waar je naar kan kijken:
Verstopte aanzuig in de tank
Verstopt benzinefilter
Defecte benzinepomp
Ontstekingstijdstip ongeschikt voor benzine
Slechte vonken
En dan kan de carburateur ook nog mankementen vertonen, zoals vasthangende vlotters of verstopte naalden/doorgangen. Dat merk je op gas niet omdat de carburateur daar niet zo cruciaal is, op benzine wel. Er kan ook flink aan instelschroefjes gedraaid zijn zodat de motor nooit meer op benzine zal aanslaan zonder herstel van de instellingen. Ook modificaties kunnen er voor zorgen dat de carburateur niet meer functioneel is voor benzine, of in elk geval het aanslaan bemoeilijkt, zoals het vastzetten van de choke in openstand.
En heb je het lang genoeg geprobeert? Als de auto een tijd lang niet op benzine heeft gelopen staan alle leidingen droog, en de originele mechanische benzinepomp is dan wel even bezig voor er benzine in de carburateur komt.

Groent'n
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
gukke
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 feb 2003 00:00
Locatie: Kortenberg (Belgë)
Contacteer:

Bericht door gukke »

En dan heb je ook nog de Bypass luchtschuif
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

Ja, dat is waarom ik in mijn eerste antwoord al vroeg naar het fabrikaat LPG-installatie.....
Het blijft giswerk met zulke summiere informatie.

322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Plaats reactie