Remlicht/knipperlicht

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
100-1146334798

Bericht door 100-1146334798 »

Hoe zit dat nu, ben bezig met de w200 van een vriend. Aan de remlichtschakelaar zitten 3 draden, waarvan 2 bijelkaar op: een rode en een witte, waar gaan deze heen?
En hoe wordt het knipperlicht aangestuurd, had gelezen via de noodverlichtingsschakelaar, maar hoe werkt dit precies?

Greetz, Emile




Edited By daffie on 1147565277
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

Tja...
Ik heb niet de oplossing voor je, maar misschien heb je wat aan het volgende:
In de USofA werken de remlichten op de knipperlichten.
In Europa werken de remlichten op de stadslichten.
Veel ex-army-W-200s hebben de Europese schakeling, maar er rijden er ook met de Amerikaanse rond. Ik heb altijd gedacht dat de Amerikaanse schakeling hier in Nederland niet mag, maar een vriend van mij rijdt er gewoon mee rond en heeft geen APK problemen. Mijn W-200 heeft de Europese schakeling.
Het probleem is dat in de originele bedradingsschema's uiteraard wordt uitgegaan van de Amerikaanse schakeling, dus je kan het niet zo gemakkelijk ergens terugvinden.
Als niemand op dit forum je kan helpen zou je eens kunnen navragen bij US_import bedrijven, zij zouden moeten weten hoe het zit.

Sterkte!
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Onder je stuur,daar waar de raw hendel zit,daar word je rem/raw gedoe geregeld,is een plastic plaatje met contacten erin,is als je het ziet simpel.Kan t zo niet goed uitleggen.Dat extra draadje kan zijn voor een aanhangwagenstekker,of misschien kregen ze er geen stroom op zodat ze er een nw draad heen getrokken hebben.Als je stroom voor je aanhangwagenstekker weghaalt bij de achterlichten krijg je dat amerikaanse rem/raw effect op de hanger,en dat wil niet iedereen!
suc6,gr Huig....
Plaats reactie