Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

automaat schakelt niet

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
eddy85
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:22
Locatie: Ronse, Oost-Vlaanderen, België

Bericht door eddy85 »

Ik heb een probleem met de automatische versnellingsbak van mijn W200. In LOW schakelde ie van 1e naar 2e, maar niet naar 3e. In HIGH bleef hij voortdurend in 1e.

Ik heb reeds:
- filter vernieuwd en nieuwe olie in gedaan
- oliepeil met warme motor gechekt en is OK
- kickdownlinkage en kickdownband opnieuw gesteld

Ik vind het een beetje raar, omdat het schakelen vroeger geen probleem was, en ik geen grote werken heb gedaan aan mijn dodge.

Ik heb gehoord dat het misschien zou kunnen liggen aan de vacuumleiding die van de vacuumpomp naar de boite loopt. Die zou misschien lek zijn en daarom zou er te weinig lucht aangezogen worden naar de boite.

Is er misschien iemand die hier wat meer over weet, of aan iets anders denkt.

eddy
"Kale"
Berichten: 490
Lid geworden op: 20 apr 2003 21:13

Bericht door "Kale" »

Dit klinkt misschien heel stom, maar als je de filter in je automaat vervangt dan zit er bij veel types een stukje plastic beschermfolie op geplakt.
Ik neem aan dat je dat verwijderd hebt???

Anders doet je bak idd, nix...
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Misschien een beetje raar,maar laatst was er een die ook een raar probleem had en daar bleef z'n rem bij hangen,zou kunnen,in low heeft ie meer kracht!
eddy85
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:22
Locatie: Ronse, Oost-Vlaanderen, België

Bericht door eddy85 »

tof dat jullie zo snel reageren.

Dit klinkt misschien heel stom, maar als je de filter in je automaat vervangt dan zit er bij veel types een stukje plastic beschermfolie op geplakt.
Ik neem aan dat je dat verwijderd hebt???

er zat geen zo'n plastieken velleke rond de filter.

Misschien een beetje raar,maar laatst was er een die ook een raar probleem had en daar bleef z'n rem bij hangen,zou kunnen,in low heeft ie meer kracht!
zou kunnen, maar ik kan toch met een behoorlijk hoog toerental rijden en de rem reageert voelbaar als je er op stampt.
318Rob
Berichten: 171
Lid geworden op: 05 jul 2004 00:20
Locatie: Weert

Bericht door 318Rob »

Dan krik je de wielen een voor een op en kijk je of je ze met de hand een 'slinger' kan geven. Lukt dat niet, dan heb een startpunt om verder te zoeken bij de remmerij.
Toerentallen maken lukt sowieso wel door de koppelomvormer, zeker als die zijn beste tijd gehad heeft.

Succes!
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
Plaats reactie