Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

afgebroken ventilatorblad

102-1126292610

Bericht door 102-1126292610 »

reed vandaag over de snelweg, en opeens een keiharde knal, ik dacht ..... k.t daar gaat mijn motor.
snel aan de kant gezet, bleek er een ventilatorblad te zijn afgebroken en dwars door de motorkap heen te zijn gevlogen.
stel je voor dat hij door de voorruit naar binnen was gekomen, of nog erger .... dat je tijdens het sleutelen onder de motorkap met de hand wat gas aan het geven bent en hij breekt dan af...... dat vertel je niet na.
heeft er iemand dit ook een keer meegemaakt, want ik denk dat dit toch wel een puntje voor het onderhoud is om er af en toe eens naar te kijken of er geen haarscheurtjes of dergelijke in het blad zitten. zou hem dan vervangen om erger leed te voorkomen.

ben nu natuurlijk ook nog op zoek naar een nieuwe ventilator, wie heeft er nog eentje liggen (liefst in de buurt van venlo)

groeten
dundy
Berichten: 126
Lid geworden op: 05 jun 2003 13:49
Locatie: Ambt Montfort

Bericht door dundy »

Sjezus Dave dan heb je geluk gehad zeg... inderdaad: daar moet je niet te lang over nadenken wat er had kunnen gebeuren. Voor hetzelfde geld was een benzineleiding geraakt en de benzine op je hete motortje gelopen, dan had je flinke fik gehad...
Ik heb helaas geen ventilator voor je... misschien bij Brouwers of zo...
Kun je niet beter op 'safe' gaan en een nieuwe kopen !?!

Groenten en fruit,
Danny
Ik ben niet bijgelovig, want dat brengt ongeluk.
"Kale"
Berichten: 490
Lid geworden op: 20 apr 2003 21:13

Bericht door "Kale" »

TERING!!! Zoiets heb ik nog nooit gehoord...
104-1126965195

Bericht door 104-1126965195 »

Bizar hoor, gaat het weer een beetje ?
succes ermee.
102-1126292610

Bericht door 102-1126292610 »

ben alweer van de schrik bekomen,
klote alleen is dat ik de hele motorkap nu weer opnieuw moet lassen,plamuren en spuiten..... heb een maand of drie geleden de hele auto opnieuw gespoten.......

was me af aan het vragen of ik er geen plastick ventilatorblad in kan maken zoals alle auto's tegenwoordig hebben??????, dit lijkt me toch iets veiliger
heeft er iemand al een plastik blad op gemonteerd, en zo ja, van welk merk auto is hij dan?

hoor het graag
groeten
102-1126292610

Bericht door 102-1126292610 »

thanksss!!! :laugh:
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

Knap lullig zoiets!!
gelukkig geen persoonlijke beschadigingen voorgedaan!

Arno heeft in zijn 'wrecker'een dubbele electrische gebouwd uit een ford scorpio van de sloop.
Ziet er netjes uit 2 van die fan's naast elkaar!

sterkte en groet Maui
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Ik heb zelf een framepje gemaakt waar een opel fannetje normaal opzit, en eentje ondersteboven. dekt 80-90% van de radiateur af, en werkt ook prima. Foto's kan ik nu effe niet bij, omdat ik op mijn werk zit, maar als je wilt post ik die over een weekje wel, dan ben ik weer in de buurt.

Als je iets dergelijk gaat doen, niet vergeten een schakelaarje in te bouwen waarmee je ze handmatig uit kunt zetten. Wel zo handig als je met je Dodge eens in een waterbak of zo terechtkomt..
Plaats reactie