vulringen voorwiellagers - is er iemand ....
hallo mensen,is er iemand die voor mij (tegen betaling) wat vulringen voor mijn voorwiellagers kan maken ,daar ik zelf het gereedschap niet voor heb (en het verstand hahaha).ik heb nieuwe lagers geplaatst en de speling is nog niet weg.nu heb ik een topic gelezen en daar praten ze over vulringen van 5.8 tot 6.0 nu hebben de nieuwe lagers die ik gekocht heb vulringen van 4.0 dus dat kan het volgens mij mee te maken hebben(alles is trouwens vernieuwd ook de fusee's).
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
groeten dick
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
groeten dick
dick
is there life after a DODGE????????
b150 '84
ford focus station '01
b150 '84
ford focus station '01
ik dacht dat als je een lagerpakket koopt voor je voorwielen dat de vulring precies op maat van je pakket is afgesteld.......als je nu een grotere vulring gaat gebruiken komt er teveel ruimte tussen de 2 lagers te zitten ,als je de boel dan gaat aandraaien komen ze te strak in de buitenring van je lager te zitten
je kan ook het lagerpakket inclusief vulring in de bankschroef klemmen en kijken of er nog speling op de buitenring van je lagers zit,als dat zo is kan je een grotere ring ertussen zetten
(de vulring zorgt ervoor dat de speling uit je lagers word gehaald, maar ook dat je de lagers niet te strak in de buitenringen draait)
groeten Ruudje
je kan ook het lagerpakket inclusief vulring in de bankschroef klemmen en kijken of er nog speling op de buitenring van je lagers zit,als dat zo is kan je een grotere ring ertussen zetten
(de vulring zorgt ervoor dat de speling uit je lagers word gehaald, maar ook dat je de lagers niet te strak in de buitenringen draait)
groeten Ruudje
f*ck;f*ck en nog eens f*ck,heb ik andere vulringen gebruikt het hele zooitje weer schoon en gevet terug gezet alles aangedraaid perfect ......tot vandaag zou naar de alom bekende dodge fanaat in noord brabant gaan zit er gvd (soory voor taal gebruik)wer een gigantische speling op nu zakt echt mijn broek af.
morgen maar weer eens kijken of ik wat anders vindt.
groet dick
ps zijn er bij jullie sommige die dit ook al eens hebben meegemaakt
groet dick
dick
b150 '84
ford focus station '01
b150 '84
ford focus station '01
is je moer niet los gedraaid, en had je niet te dikke ringen, zodat je lagers warm lopen,dakota schreef:f*ck;f*ck en nog eens f*ck,heb ik andere vulringen gebruikt het hele zooitje weer schoon en gevet terug gezet alles aangedraaid perfect ......tot vandaag zou naar de alom bekende dodge fanaat in noord brabant gaan zit er gvd (soory voor taal gebruik)wer een gigantische speling op nu zakt echt mijn broek af.
groet dick
als je de lagers los haalt en ze zijn wat blauw is dat inderdaad het geval
sucses, en als je weet wat het is laat het even horen, het is altijd wat met die lagers
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
:blues: je kunt ook shims er tussen leggen deze kun je meestal wel bij iemand die bakken reviseert wel kopen
p.s. conische lagers vinden een beetje voorspanning wel lekker ik zou ze echter niet te strak opspannen als alles in elkaar zit moet je het spul ongeveer met een kracht van 10/20NM rond kunnen draaien beide voorwielen van de grond en tussen bak vrij liefst de aandrijfas los een moment sleutel met wijzer is het makkelijkst<span style='font-size:17pt;line-height:100%'></span><span style='font-size:17pt;line-height:100%'></span><span style='font-size:13pt;line-height:100%'></span><span style='font-family:times'></span>
Edited By dodgie on 1137935777
p.s. conische lagers vinden een beetje voorspanning wel lekker ik zou ze echter niet te strak opspannen als alles in elkaar zit moet je het spul ongeveer met een kracht van 10/20NM rond kunnen draaien beide voorwielen van de grond en tussen bak vrij liefst de aandrijfas los een moment sleutel met wijzer is het makkelijkst<span style='font-size:17pt;line-height:100%'></span><span style='font-size:17pt;line-height:100%'></span><span style='font-size:13pt;line-height:100%'></span><span style='font-family:times'></span>
Edited By dodgie on 1137935777
nu weer wat nieuws geprobeerd,de innerseals waren maar voor de helft aanwezig(de 3 ringen die inelkaar geperst zitten)alles weer gemonteerd en nu maar weer afwachten.vervolg komt
dick
dick
- Bijlagen
-
- Tomcat.gif (2.31 KiB) 4023 keer bekeken
dick
b150 '84
ford focus station '01
b150 '84
ford focus station '01
-
dodgie schreef::blues: je kunt ook shims er tussen leggen deze kun je meestal wel bij iemand die bakken reviseert wel kopen
p.s. conische lagers vinden een beetje voorspanning wel lekker ik zou ze echter niet te strak opspannen als alles in elkaar zit moet je het spul ongeveer met een kracht van 10/20NM rond kunnen draaien beide voorwielen van de grond en tussen bak vrij liefst de aandrijfas los een moment sleutel met wijzer is het makkelijkst
die dingen zocht ik dus
Alweer zo'n bumper kleever VOOR me!!!
Ehhh,
is het niet de 'hub' die afgesleten is? Ik weet er geen Nederlandse vertaling voor, maar het is het 'ding' waar de binnenste ringen van de lagers op klemmen en waar de wielbouten in vastgeperst zitten.
Ik heb onlangs een hub van mijn W200 vervangen, nadat er een gigantische speling voelbaar was bij de bandenboer toen ik daar was voor nieuwe banden. Daar gelijk een nieuw lager meegenomen, maar het bleek, na demontage, de hub te zijn.
Succes,
322Rob
is het niet de 'hub' die afgesleten is? Ik weet er geen Nederlandse vertaling voor, maar het is het 'ding' waar de binnenste ringen van de lagers op klemmen en waar de wielbouten in vastgeperst zitten.
Ik heb onlangs een hub van mijn W200 vervangen, nadat er een gigantische speling voelbaar was bij de bandenboer toen ik daar was voor nieuwe banden. Daar gelijk een nieuw lager meegenomen, maar het bleek, na demontage, de hub te zijn.
Succes,
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
@rob,bedankt voor het meedenken,maar dat is het ook niet als alles gemonteerd is en je rijdt ff en dan de auto opkrikt ,en je dan je wiel beet pakt boven en onder en je kijkt achter je wiel dan zie je de steekas op en neer gaan,het rare is als je de boel in elkaar zet heeft hij het niet tot je gereden hebt.
gr dick
gr dick
dick
b150 '84
ford focus station '01
b150 '84
ford focus station '01
Sjeez, da's echt een goeie!
Niet leuk als je er telkens na een ritje achterkomt dat het toch weer niet de oplossing is. Ik weet wat voor een penswerkje de voorlagers zijn. Voor wat het waard is; ik 'leef met je mee' en hoop dat nog iemand je thread leest die je op weg kan helpen.
Succes!
322Rob
Niet leuk als je er telkens na een ritje achterkomt dat het toch weer niet de oplossing is. Ik weet wat voor een penswerkje de voorlagers zijn. Voor wat het waard is; ik 'leef met je mee' en hoop dat nog iemand je thread leest die je op weg kan helpen.
Succes!
322Rob
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig