Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Hub bearing - krijg 't kreng niet los.............

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
65-1047123775

Bericht door 65-1047123775 »

Hallo allemaal,

Ik ben bezig om van m'n RAM 2500 de kruiskoppeling linksvoor te vervangen, maar zit nou met 'n probleempje.

Ik krijg het lagerHuis niet van de.....wat is de Nederlandse naam voor dat ding...........steering knuckle af.

Na het verwijderen van de 4 bouten (bij 'n RAM aan de achterkant) zou ik 'm er zo af moeten kunnen halen.

Na een poging met de pully-trekker, trok ik dus het zootje uitelkaar, maar het huis blijft stug zitten.

Ik ben nou 12 Ltr WD40, en 120 ideeén verder maar ik krijg 'm er niet af.

Zie foto's hieronder:

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(bouten er aan de voorkant ingedraaid, normaal zitten ze aan de achterkant!!)

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Is de knuckle warm stoken een optie of kan ik 'm beter laten zitten, en proberen de kogelgewrichten los te maken en het geheel er af te halen????????????

Graag jullie mening

Greetinxx
Marc
ieddev
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 jan 2006 20:46
Locatie: Deventer

Bericht door ieddev »

Warm stoken en laten schrikken moet volgens mij wel lukken.
65-1047123775

Bericht door 65-1047123775 »

Gelukt!!!

Ik heb op m'n werk 30x10mm koper strippen gebogen, en deze diagonaal met de bouten van de bovenste foto op het huis vast gezet.
(heb er helaas geen foto van gemaakt om het duidelijker te maken)

Tussen deze strippen heb ik 'n potkrik gezet, die ik op de as gecentreerd heb, pompen maar, en POLF, de zaak was los.

De as ligt nu op de werkbank, en morgen ga ik proberen de oude kruiskoppeling te verwijderen.

De koperen constructie gaat de gereedschapkist in voor de eventueel volgende keer!!

Groeten
Marc
Plaats reactie