Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Altijd lek!

Common Engine Questions & Answers
Algemene Motor vragen & antwoorden
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Altijd lek!

Bericht door area51 »

In al die jaren dat ik Dodge rijd, heb ik het nog nooit écht voor elkaar gekregen om deze plek lekdicht te krijgen, verschillende soorten pakking, helpen met vloeibare pakking, alu of verchroomde thermostaathuizen, dubbele slangenklemmen, nieuwe slangen..... niet!

Kijk nu hier weer (zie foto) Ik ben het zat, wie kan mij helpen?
wie heeft de goede tip?
koelvloeistoflek
koelvloeistoflek
groet, Bart
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Altijd lek!

Bericht door bastian »

Had ik ook lang last van , bleek te liggen aan een kromgetrokken thermostatthuis , heb m afgevlakt en toen was t over.
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Altijd lek!

Bericht door area51 »

ja, dat kan ik me voorstellen. het vreemde is dat als ik een originele gebruik, of een nieuwe originele, of een nieuwe zoals op de foto schijnt allemaal niet veel uit te maken?, blijft lekken???
groet, Bart
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Re: Altijd lek!

Bericht door ikke »

Had ik ook lang last van , bleek te liggen aan een kromgetrokken thermostatthuis , heb m afgevlakt
klopt, heb ik ook afgefreesd
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Altijd lek!

Bericht door bastian »

Ik zie nu pas dat de vloeistof er bovenop ligt , dan heb je een aantal ander mogelijkheden : je gebruikt een veerringetje onder je bout waar de vloeistof via de schroefdraad en t openingetje van de veerring naar buiten kan ; 2. slang sluit niet mooi af op t thermostaathuis , deze dient bij t opschuiven al spelingsvrij op t huis te zitten , 3. je hebt een haarscheurtje in slang of thermostaathuis.

IK ben momenteel met dezelfde sores bezig op een Peugeot 203 , rubberen slof pas niet mooi over t thermostaathuis en heb een scheur in de slang , origineel vervangingsonderdeel is er niet dus ben mij ook aan t behelpen met repareren wat niet erg wil lukken .
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Altijd lek!

Bericht door area51 »

hee, wacht es effe,lopen die boutgaten door tot in het water? dan moet er toch een soort afdichting aan de bouten?
groet, Bart
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 931
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Altijd lek!

Bericht door Henk_W200 »

ik zou dan teflontape op je bouten wikkelen
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Altijd lek!

Bericht door area51 »

Blijft lastig deze omgeving (op de motor dan hé?)

water heb ik nog steeds niet dicht gekregen, maar ook niet veel aan gedaan verder. maar nu staat er ook olie in (zie zwarte cirkel)
hoe kan dat nou dan weer?
olie op inlaat spruitstuk
olie op inlaat spruitstuk
groet, Bart
MoparV8
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 feb 2021 01:30
Locatie: Twente

Re: Altijd lek!

Bericht door MoparV8 »

Is het zeker olie? Of uit je kleppendekselpakking, of uit een van de bouten daar in de buurt? Sensoren daar in de buurt komen volgens mij ook in het koelsysteem uit.
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Altijd lek!

Bericht door area51 »

het is idd olie, pakking lijkt me niet echt logisch (plasje is op het hoogste punt) maar bouten zie ik idd wel een mogelijkheid.
groet, Bart
Plaats reactie