Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

mijn D200

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Ziet er zo toch erg gaaf uit.
Moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht had dat het zo goed zou staan!!




Edited By Gerhart on 1310922668
Gerhart
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Thanks! Ik moet zeggen dat ik zelf ook wel verrast was hoor! heb wel twijfels gehad...

Maar nu ik het zo zie jah dan moet ik zeggen dat ik er zeker tevreden mee ben. Tuurlijk verhogen is super mooi, maar dit is zeker, naar mijn idee, niet slechter. Maargoed smaken verschillen gelukkig zo kunnen we allemaal met onze "eigen" dodge rijden toch?
DODGE D200 in opknapstatus :)
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

ik denk dat als de wiel kasten gedaan zijn , je pas een goed beeld krijgt
maar dat komt wel goed denk ik :D
wordt wel bruut denk ik :;):

gr ed
76 w200 340
76 w200 360
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Als er iemand nog iemand weet die ze uit kan rollen?? Ik zoek nog iemand die het kan. Lak zit er nog niet op dus weinig risico ;)
DODGE D200 in opknapstatus :)
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

ik heb de aangepaste draagarm er eens onder gezet om te zien hoever het werkelijk naar buiten steekt. Turns out dat ik ongeveer 5cm met het spatbord naar buiten moet. De auto staat op de foto nu 4cm hoger dan rijhoogte. (dit om ruimte te hebben voor het wiel).

Afbeelding
Wordt dus duidelijk slijpen/lassen om dat in orde te krijgen... Nouja dan hebben we weer wat te doen zullen we maar zeggen ???
DODGE D200 in opknapstatus :)
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Ik heb hem gemailt om te kijken hoe het lijkt op de auto. Ik zal dan alleen wel de mooie lijn aan de zijkant van de auto kwijt raken wat ik natuurlijk niet graag wil. Ben benieuwd naar de foto ervan.
DODGE D200 in opknapstatus :)
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

deze zitten toch op je bestaande spatbord???
dan verhelp je het probleem toch niet ? ???

gr ed
76 w200 340
76 w200 360
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Dat kan wel dan moet je het spatbord wegslijpen tot de rand waar je dan met polyester etc. de rand aan maakt. Dat gaat wel. Het nadeel is dat je de mooie lijn kwijt raakt die op het spatbord zit. Dat wil ik eigenlijk niet. Ik kan op de foto wel inschatten of dat mooi wordt dus dat wacht ik even af.

Voor nu thanks voor de tip!! meer tips zijn altijd welkom!
DODGE D200 in opknapstatus :)
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

inderdaad dat zijn ze. Niet echt mijn ding... ziet er bij de verhoogde versie wel mooi uit hoor :)

Ik zal gewoon even door moeten bijten en het spatbord aan moeten passen (en achter de bak straks ook ;)

Iemand nog tips? Het plan tot nu toe is net boven de lijn doorslijpen en het geheel naar buiten zetten/hechten met stripjes. Dan een plaat knippen buigen en kloppen die daar weer tussen past.
DODGE D200 in opknapstatus :)
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

ik heb ooit eens een spatbord uitroller gehad, als je zoiets vinden kan / of zelf kan maken, dan heb je veel minder werk.
het is een soort krik (schaarkrikje die je in de overal krijgen kan) die op de naaf vast gezet word en op het uiteinde zit een rol/wiel die tegen het spatbord aan drukt.
door de krik te verstellen word de rol strakker tegen het spatbord aan gedrukt en door het hele apparaat te verdraaien op de naaf kan je zo het spatbord uitrollen.
groet'n oet ainrom
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Ik heb inmiddels met 3 mensen contact gehad die aan wielkasten uitrollen doen. Het nadeel hiervan is dat alleen de rand van de wielkast ongeveer 2 hooguit 3cm naar buiten gehaald kan worden. Bij mij moet hij minimaal 5cm naar buiten en ik wil de rand origineel houden zodat de lijn die over de zijkant van de dodge zit behouden blijft. Uitrollen heb ik van hun te horen gekregen is dan geen optie.

Ik zal dus moeten slijpen en lassen. Wel lastig aangezien het echt zichtwerk is en het moeilijk is zulke vlakken ineens te moeten doen. Vandaar dat ik iemand zoek die dit al eens gedaan heeft. Als die er niet is zal ik het zelf moeten doen ;)
Groeten
DODGE D200 in opknapstatus :)
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Hallo allen:

ik ben weer bezig geweest in de schuur om te zien of het met de wielkasten te doen valt. Uit zekerheid heb ik maar het slechtste spatbord gepakt zodat als het mislukt dit nog niet zo erg zou zijn.

Ik heb eerst rond de lijn die er in zit de slijptol gezet. Zodoende kon ik deze rand naar buiten halen.

Afbeelding (

Het lijkt op de foto alsof hij maar 2,5cm naar buiten is gekomen maar het is in de werkelijkheid ongeveer 5 tot 5,5cm naar buiten gekomen. Het stuk boven het wiel wou na inslijpen redelijk naar buiten komen echter de stukken voor en achter het wiel niet. Deze heb ik er toen gewoon uit geslepen:
Afbeelding

Hier vervolgens met karton een malletje voor gemaakt (aangezien de andere kant ook nog moet) en het stuk erin gehecht:

Afbeelding
Vervolgens het geheel afgelast en geslepen:
Afbeelding
Hetzelfde geldt natuurlijk voor het stuk achter het wiel. En als laatste natuurlijk het stuk dat opgevult moet worden boven het wiel. Inmiddels is alles afgelast en moet ik nog maar een klein deel slijpen en is het redelijk gelukt. Er zal wel wat plamuur overheen moeten om het netjes strak te krijgen maar met het lassen was daar geen ontkomen aan helaas.

Hier nog een foto van het laatste stukje dat erin is gehecht:

Afbeelding
DODGE D200 in opknapstatus :)
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

ziet er nog niet zo verkeerd uit , heb je ook nog ruimte als hij iets in veert ?????

gr ed
76 w200 340
76 w200 360
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

@Robbie:
Die is inderdaad al eens voorbij gekomen. Ik moet zeggen dat het dak inkorten wel even mijn gedachten voorbij is gekomen maar dat ik dat toch echt niet aan durf. Maar het is zeker een mooi voorbeeld!!

@ed:
Ruimte... het is allemaal erg beperkt ik heb de spatschermen nu zo verbreedt dat hij in uiterste stuurhoek nog wel wat ruimte heeft om in te veren. Wel moet het binnenscherm omhoog en veranderd worden.
Ook moeten beide ophangingen van de bumpstops aangepast worden zodat de hoek van de draagarm begrenst is en dat de veer er niet uit kan vallen mocht het wiel los komen. Dat moet nog gedaan worden maar dat komt met de tijd wel. Eerst wil ik zorgen dat het blik eindelijk een keer klaar is zodat het dan naar de spuiter kan!
DODGE D200 in opknapstatus :)
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Hallo allemaal,

Hierbij weer een update (kleine):

Ik heb inmiddels de motor weggebracht omdat ik daar zelf niet aan toe kom voorlopig. Deze ligt nu helemaal uit elkaar wachtend tot de nieuwe zuigers binnen zijn zodat hij geboord/gehoont kan worden. Hij wordt helemaal gereviseerd maar verder niet echt getuned (allen compressie ietsjes omhoog). foto's daarover later.

Aan de auto ben ik begonnen met de linker deur. Hiervoor heb ik een nieuw binnenscherm nodig omdat deze niet meer te redden is. Deze laat ik waarschijnlijk rechtstreeks uit amerika komen omdat dat aardig scheeld in de kosten. Ook heb ik de remleidingen er deels in liggen:

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Ik heb goodridge stalen remleiding gebruikt met goodridge nippels. Ziet er mooi uit en roest nooit meer dus geen omkijken meer naar.

Foto's van de voorkant van de auto zal ik binnenkort plaatsen aangezien de motorkap en het linker spatscherm nu klaar zijn voor de voorbewerker.
DODGE D200 in opknapstatus :)
Plaats reactie