Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

DTB Member 950 - Fcapri - wie heeft er ideeen voor mijn dodge?

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

die is niet 4x4, die hebben geen sper diff, dus max 2 banden piepen. als je dus rechts iets zachtere ondergrond hebt (bv paar kleine steentjes die daar los op liggen), en de wielen hebben kans om door te draaien, dan piepen ze op het moment dat ze grip hebben.

wil het gerust eens filmen met een buitencam met geluid.

vroeger deed die zelf niks, ik kon met 2wielen op gras nog niet doorslippen, reed echt kut. ik heb in gras wel op benzine al laten gaan, en toen slipten enkel de rechtse wielen (voor en achter). stond wel locked denk ik.

als je niet locked rijd, is het dan mogelijk om 1 wiel te laten slippen???
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

ik begrijp het niet helemaal,heb je nu een w200(4x4) of een d200(2x4)?????
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ik heb een W200. de 4 wielen zijn dus aangedreven.

als nu 2 wielen op ijs staan (de rechtse bv) en de andere 2 op straat, dan zullen de rechste wielen spinnen en de auto blijven staan, want ik heb geen sper differentielen.

als je niet locked staat, kunnen normaal voor en achterwielen vrij draaien, dus, als je de auto met de achterkant van de grond zet, dan kun je gas geven, achterwielen draaien rond en auto blijft staan.

nu is mijn vraag, kan er ook 1 wiel gewoon draaien als je niet locked staat???
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

als ik één wiel van de grond heb en de bak staat in neutraal dan kan ik dat ene wiel verdraaien maar in drive weet ik het niet?
Robbie
Berichten: 895
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Wat je al zegt, niet :p
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Sorry,

Dit bedoelde ik dus:

http://www.youtube.com/watch?v=L-8BRb8aT3Q
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ok, maar mijn voorste cardan zit er nog steeds in. nu mijn vraag

als je tussenbak locked staat, dan draaien voorste cardan en achterste cardan gelijke snelheid (=locked).
als die normaal staat dan werkt de tussenbak als differentieel. is deze gesperd of niet???

1)als deze niet gesperd is, dan moeten je achterwielen kunnen ronddraaien terwijl de voorste stil staat als je de auto omhoog krikt achteraan. of niet???

2) ik heb vooraan geen vrijloop naven zitten, en vermoedelijk dus geen sper differentieel. dwz dat 1 voorwiel kan stilstaan terwijl de andere ronddraait of niet??

3) als er ja als antwoord is op punt 1 en punt 2, is het dan mogelijk dat 1 van de 4 wielen rondspint terwijl de andere 3 stilstaan??? bv op een ijsplek?

ik heb al op gras gereden met de dodge, en bij volgas geven zie je aan de rechterkant de modder in het rond vliegen terwijl er links niets beweegt, is dit normaal dan?




Edited By fcapri on 1194046114
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Hoi Fcapri,
De dodge heeft idd standaard geen sperdiferentielen, dus als antwoord op je vragen:
1: Ja
2: Ja
3: Ja
De tussenbak bevat WEL een sperbaar differentieel (Hi en lo Lock) waarmee je dus de voorste en achterste aandrijfas ahw met elkaar verbindt. Dit is dus een echte 100% sper en kun je dus ook alleen maar in het terrein gebruiken. Op de verharde weg zou je in no time je kruisjes aan gort draaien door de krachten die er op komen te staan in bochten etc. Betekent echter niet dat alle 4 wielen dus nu ook draaien. In het slechtse geval heb je dan dus niet 1 maar 2 spinnende wielen, nl een voor en een achter.
Sommige latere versies hebben voor wel vrijloopnaven, echter dit is gedaan om van 4WdD naar 2WD te kunnen schakelen. Betekent dus niet dat hier wel een sper in zit.
Hier staat ook nog het een en ander beschreven.

Groeten Dick




Edited By Dikkiedik on 1194087116
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Re: DTB Member 950 - Fcapri - wie heeft er ideeen voor mijn

Bericht door fcapri »

OMG, dat topic is hier heeeeeeel lang niet meer ge-update

de dodge rijd ondertussen nog altijd (vollop met de verbouwingen, dus die mag veel steenpuin vervoeren). werd ondertussen ook al in een ander kleurtje gezet (en vind hier nergens op een forum een vermelding ervan.
Afbeelding
was best een heel werkje met de verfborstel (zelfde borstel als waar ik onderstaand logo mee geschilderd heb)
Afbeelding

voor de rest nog altijd een paar problemen die hier +6jaar geleden ook al vermeld werden. men uitlaat is nog altijd rot en lek (heel stuk uitgeknald vorig jaar, dus heb mooi geluid). banden moet ik nog altijd vervangen (men straatprofielbanden die ik destijds vond werden alweer afgekeurd wegens droogtescheuren)
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Re: DTB Member 950 - Fcapri - wie heeft er ideeen voor mijn

Bericht door fcapri »

wegens kostprijs 16.5" banden VEEL te duur, teveel werk aan de dodge, te weinig tijd door verbouwingen en de belgische keuring die altijd enorm moeilijk doet bij speciale autos, is de dodge gisteren vertrokken met de nieuwe eigenaar. die stond er 2.5uur later naar schijnt mee in panne ergens (moest 250km rijden van mijn huis naar de nieuwe). kerel heeft 1 gastank op gezet en pas overgeschakeld naar de 2de toen de auto stilgevallen was. ik vermoed dat de afsluiter niet goed meer opengaat van de 2de tank. stond ook al enkele maanden stil op de oprit nu.

ik had een d200 op het oog, maar die vind ik niet meer terug op het internet nu (vermoedelijk al verkocht). ik wou gerust tijd en geld investeren in een auto die me echt aan staat. een RWD pickup (ik rijd nooit 4x4 en reed dus met de voorste cardan verwijderd, waar de keuring niet tevreden mee was), liefst manuele bak, dikke V8 en waar genoeg op geladen kan worden. door de 2.5ton leeggewicht van de dodge kon ik maar een goei 1000kg laden. met een pallet snelbouwstenen was ik altijd overladen (1200kg).

ik was de laatste tijd al weinig op het 'nieuwe' forum en dat zal nu definitief gedaan zijn.

de dodge in betere tijden
Afbeelding
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: DTB Member 950 - Fcapri - wie heeft er ideeen voor mijn

Bericht door bastian »

Gewoon geduldig wachten tot er een d 200 te koop komt en dan toe slaan dan zien we je hier wel weer terug
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Re: DTB Member 950 - Fcapri - wie heeft er ideeen voor mijn

Bericht door fcapri »

ik vrees ervoor. heb NIKS meer liggen van een D/W200. alle velgen, lampen, uitlaten,spiegels... zijn mee verkocht met de dodge.
misschien in de toekomst een veel jongere RAM
Plaats reactie