Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

DTB Member 950 - Fcapri - wie heeft er ideeen voor mijn dodge?

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Als je de stroom voor je remlicht van je remlichtschakelaar afhaald en je de stroom voor je richtingaanwijzers van de voorste richtingaanwijzers afhaald,ben je van dat probleem af,
gr Huig




Edited By Huigie on 1184911986
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

vandaag de koplampen eens gaan afregelen. die hebben geen goed beeld meer, dus daar gaan de koplampen

maar ff 2 golf mk2 lampen in gegooid. en die passen niet direct :(

die gaten zijn te klein, dus heb de boel mogen openslijpen
103-1165593000

Bericht door 103-1165593000 »

fcapri schreef:ik weet wel wat er nodig is. dit is de 12de auto op de oprit. ken genoeg van keuringen (men 'kleine' broer werkt in een garage).

en deze komt als dagelijks vervoer hoor. de capri verbruikt teveel en heb een goedkopere wagen nodig

Dodge een goedkope dagelijkse auto??? :D :D
Da's humor.
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

gijs schreef:
fcapri schreef:ik weet wel wat er nodig is. dit is de 12de auto op de oprit. ken genoeg van keuringen (men 'kleine' broer werkt in een garage).

en deze komt als dagelijks vervoer hoor. de capri verbruikt teveel en heb een goedkopere wagen nodig
Dodge een goedkope dagelijkse auto??? :D :D
Da's humor.
ja, is realiteit hoor.

een capri inschrijven als dagelijkse wagen:
verzekering 1000€, belasting 270€,
verbruik een 20liter/100km aan een benzineprijs van 1.40€/liter komt overeen met 28€/100km

dodge inschrijven (=lichte vracht):
verzekering 226€/jaar, belasting 170€/jaar
verbruik van een 40tal liter/100km aan LPG tegen 0.5€/liter komt overeen met 20€/100km

verzekering goedkoper, belasting goedkoper en verbruik goedkoper. en met deze dodge kan ik makkelijk vanalles vervoeren uit de doe-het-zelf zaak en kan grote aanhangwagens trekken terwijl de capri niks kan laden en amper een kleine aanhanger kan trekken.

ik heb een firmawagen om elke dag mee naar het werk te rijden, en als weekendwagen/trekpaard is mijn dodge goedkoper en sterker
103-1165593000

Bericht door 103-1165593000 »

Zeer bijzondere denkwijze. ??? ???
Waar heb je die capri's voor dan?Spaar je die gewoon.
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

al eens met een capri mee gereden?

zo een 2.9i in een sportief kaske van 990kg, dat gaat als een raket. als je weet dat de autos uit die tijd (granada, taunus, ...) allemaal zware logge bakken waren, en de capri is daar dan een sportief licht karretje tussen. echt fenomenaal. een capri kan tegen de huidige sportieve wagens nog altijd op hoor. ik heb er met mijn 100pk al veel uitgetrokken met 130pk. de huidige wagens zijn dan ook tdi's die er genoeg van hebben op 4500rpm terwijl mijn blokje lekker door gaat tot 7500rpm

ford heeft dan ook op alles bespaard om licht te blijven. zo goed als geen geluidsisolatie en totaal verkeerde gewichtverdeling.

motor en versnellingsbak vooraan en toch achterwielaandrijving hetgeen hem een zalig gevoel geeft (vooral op regen :D )

je hebt dan ook nog een enorme motorkap voor je zitten. als je in de auto zet heb je zo een 2.3meter voor je en 2.3meter achter je, precies halfweg zit je.

vind het ook leuke wagens en zit daarmee dan ook in een club. auto is ingeschreven als oldtimer en kost mij nu 87€verzekerring per jaar en 28€ belasting per jaar (zit dan ook wel beperkt in het rijden. enkel proefritten van max 25km en naar treffens zijn toegelaten.

zo een auto als dagelijkse wagen inschrijven is haast niet te doen en veel te duur.

mijn blauwe dat ik nu heb is origineel een 1.3 maar er ligt een 2.0motor in (=verboden in belgie). vandaar mijn zwarte 2.0V6 voor onderdelen en de blauwe 2.3V6 om op te bouwen
Sander-1987
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Sander-1987 »

een Ford Capri is idd ook een heel mooi ding

ik bedoel, check het snoetje :p

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

(we hebben 3 Ford's hiero staan, dus ja ik ben daarmee ook deels ford gek :D )
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

nog maar eens een update.

de dodge is dus binnen gegaan voor de gas installatie (auto rijd ook beroerd op benzine, veel stilvallen, stotteren, een heel groot gat in het toerentalgebeid,... k ga er nog werk aan hebben).

ga de dodge paar dagen later halen, krijg ik daar te horen dat de elektriciteit slecht is, ze krijgen niks van signaal op de tanken achteraan. leuk dus.
dus de auto naar huis genomen en de kniptang bij de hand.

zit thuis in de auto op de oprit, zet contact aan, zet de auto op gas, en effectief, geen klik in de gastanken.
kijk op dashboard naar de keuzeschakelaar voor de tanken, die staat in de stand 'off' (heb 2 tanken en kan kiezen tussen "1" - "off" - "2". *"'(èçà!àç. GVD kiekens.

3keer heb ik ze gezegd dat ik een keuzeschakelaar heb de voor tanken. dus alles werkt, ff de auto gestart op gas, en jaja, alles werkt.

dus mijn broer de week erna terug naar de gas installateur om de tanken te vullen, de lektest en het afstellen van de motor.

alles in orde, en afstellen vonden ze niet nodig. moest maar ff rijden en als die niet goed rijd, maar een teruggaan.

auto rijd idd heel goed, trekt goed door, niks van de problemen zoals op benzine. dus auto naar mijn broer zijn werkt voor de keuring.

blijkt dat ik ineens geen papieren meer heb voor de gas, en ook de CO op gas is boven de 10% (voor keuring mag 3% ofzo). op benzine is die 1%, dus staat perfect.

gas staat dus niet goed :angry: . nog maar ff terug naar de gas installateur, die moest de papieren klaarmaken en mocht ze dinsdag gaan halen. de week erna ik naar de installateur, blijkt die een week in verlof te zijn, en die dame weet daar niks van mijn papieren :angry: *word tamelijk pissed off* :angry:

heb ondertussen de papieren opgezocht om de gas zelf af te stellen (die dodge gaat niet meer terug bij die knoeier). ik gisteren weer naar die gas man voor mijn papieren, nu zijn ze GVD mijn oude papieren kwijt :angry: . volgende week maar ff aan de garage vragen of de gas papieren niet in de auto liggen (normaal niet want er ligt niks in de wagen van papieren). t wordt nog leuk ...
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

:angry: De Heer zij met u. :angry:
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
103-1165593000

Bericht door 103-1165593000 »

country4all schreef::angry: De Heer zij met u. :angry:
:laugh: :laugh:
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

rare knoeier die gasboer. die zegt tegen mij dat ze een papier ontbraken, heb nu de papieren van de auto weer terug en alle gas papieren zitten daar nog in. niet moeilijk dat die ze niet vind, hij heeft ze er nooit uitgenomen.

k vraag mij wel af hoe hij de papieren dinsdag ging klaar hebben als hij niks van de oude heeft liggen.

afstelling van de gas installatie ga ik zelf doen, dodge gaat niet meer terug. en ook ik zal er hierna niet meer terug gaan. (elke keer als ik die persoon zie begint er spontaan muziek van bodycount te spelen :laugh: ).

vanavond ga ik bij de gasboer de papieren bezorgen van de oude installatie, en hopelijk heb ik deze week mijn correcte documenten terug.
vanavond ga ik ook de dodge afstellen op gas, en ff naar de remkabel kijken (op handrem blokkeerd er maar 1 wiel, op bedrijfdsrem trekken de 4banden zwarte strepen op straat :) )
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

dodge naar de keuring geweest, AFGEKEURD.

er ontbreekt nu nog een papier van de gas installatie. pfff, volgende keer toch maar ergens anders laten doen

t zal voor donderdag zijn, hopelijk is de verzekering open dan en kan ik direct achter de papieren en nr platen
maiky
Berichten: 139
Lid geworden op: 07 apr 2007 13:52
Locatie: Son

Bericht door maiky »

wat een gekloot zeg ???

keep your head up succes

gr maiky
gr maiky



intruder vl1500lc 99 custom
kawa gpx 600 r 1992
kawa gpx 750 r 1987 custom naked
Gilera typhoon snor 2002 power one getuned 85 km/h


WARNING!! objects in mirror are dumber than they appear!!.
Denk om mijn snelheid matig uw kinderen!!!!!!!
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ok, de dodge is dus in orde geraakt, verzekering heb ik ook, inschrijving is ook in orde en de nr platen zijn binnen

dus vandaag al eens een ritje gaan doen. ding trekt toch goed door.

maar nu een paar vragen, mijn dodge rijd verschrikkelijk hard ( niet snel), elk putje en steentje op de weg is duidelijk merkbaar aan de auto. bodem klopt aan de voeten en stuur geeft een klop tegen de polsen.
op hogere snelheid (60mijl /h en hoger) begint die ook heel hard te daveren, precies alsof ik rechtsvoor op een vierkant rijd ipv een rond wiel. op hoeveel druk moeten de standaard banden eigenlijk staan? ik vermoed dat ze te hard staan en dat rechtsvoor vervormd is

als je achter mijn dodge rijd, dan zie je dat de laadbak rechts lager zit als links. onder de bak is niks merkbaar te zien dat kleiner/lager of los zit.

op de keuring tijdens de veringtest achteraan, zag ik 1 kant heen en weer schudden en de andere kant niks. duidelijk dat er iets los zit, moet ik nog ff naar zien.

en het verbruik valt nog goed mee, heb 2 gastanken van 70liter zitten, heb er zeker al 180km op zitten en 1 tank is nog altijd niet leeg (heb onafhankelijke tanken)

voor de rest echt leuk om met de dodge te rijden. elke bmw X3/X5, landrover ziet er als een klein jeepke uit. tot zelf middelmatige vrachtwagens zitten op gelijke hoogte
maiky
Berichten: 139
Lid geworden op: 07 apr 2007 13:52
Locatie: Son

Bericht door maiky »

orginele banden stonden bij mij op 4 bar
gr maiky



intruder vl1500lc 99 custom
kawa gpx 600 r 1992
kawa gpx 750 r 1987 custom naked
Gilera typhoon snor 2002 power one getuned 85 km/h


WARNING!! objects in mirror are dumber than they appear!!.
Denk om mijn snelheid matig uw kinderen!!!!!!!
Plaats reactie