Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

DTB member 1105

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: DTB member 1105

Bericht door dodgew200v8 »

Met de Pasen extra lang weekend dus goed benut.

Liftkit 6" eindelijk binnen.
Afbeelding

Oude bladveren gedemonteerd.
Afbeelding

Toch heimwee en de flex gepakt en alles weer schoon gemaakt, door dat 2 dagen langer bezig geweest.
Afbeelding

Dit keer voor owatrol gekozen, schijnbaar beter spul als brunox, moet zich bewijzen. Met brunox heb ik 2,5 jaar geleden het hele chassis gedaan, sommige plekken kwam de roest weer te voorschijn. Veel dank aan de modderpretjes waar ik afscheid van zal nemen, Dodge is me meer lief als een uurtje pret in de drek.
Afbeelding

Aan 1 kant werkte de veerschommel niet echt mee.. Dus effe spannertje erop.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vandaag pas een goede testrit gemaakt van 120km en het rijd en veert geweldig.. Het kost wat maar dan heb je wel wat.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Gebruikersavatar
JaapMopar
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 aug 2011 19:46
Locatie: Drunen

Re: DTB member 1105

Bericht door JaapMopar »

Goed bezig geweest! Ik dacht dat je inmiddels al grotere banden had? Is nu wel een vereiste met die lift :mrgreen:
Jaap
'76 W200 440 V8
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: DTB member 1105

Bericht door bastian »

Je pakt t grondig aan , bevalt rijden met de 37inch good years een beetje ? heb met de pasen een tour van 800km achter de rug .
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: DTB member 1105

Bericht door dodgew200v8 »

Hoi Jaap,

Thanx!

Dat heb je goed onthouden, inderdaad op de dag van dat ik de 38,5 wou gaan halen kreeg ik een telefoontje dat de verkoper een klapband heeft gehad met zijn nieuwe set, door dat heeft hij de 38ers terug gemonteerd. Tot nu toe niks meer gehoord.






Hoi Bas,

Rij er nu een jaar mee met de 37er ongeveer 8 duuzend km ermee gedaan en bevalt zeer goed, denk dan ook dat ik bij deze band blijf. Rij overigs wel met binnenbanden, (12J velgkes).

Dan heb je weer een mooie rit gehad, verstand op 0 en gaan, dus binnenkort een verslagje te zien op het forum??

Morgen ga ik op herkeuring, was afgekeurd op de achterremmen/ stuurkogel/koplampen te laag afgesteld.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: DTB member 1105

Bericht door bastian »

Hallo Phil die 800km betrof een rit via de Eifel en Ardennen naar Mons en Glabbeek weer terug naar huis , voor mij eigenlijk een ritje in de buurt , heb een paar foto s gemaakt , kreeg t bij Mons ( Bergen ) ietwat benauwd omdat t gas op raakte , verder goed verlopen buitenwat kleine elektrische storingen .
Die paar afkeurpunten krijg jij wel voor elkaar en kun je weer een jaar onbezorgd rijden .
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: DTB member 1105

Bericht door dodgew200v8 »

Toch een mooi ritje geweest Bas.


Apk ging goed en goedgekeurd.. Bij afmelden STEEKPROEF.... PFFFF Heb ik weer.

Na 30min kwam dat kereltje aangezet van de rdw.. Alles op nieuw na gelopen conclusie.. Lampen van knipperlicht/stadslicht moet wit zijn in plaats oranje ??? Huh van elke dodge is oranje.... :roll: En 1 band heeft een beschadiging aan de wang.. Canvas is zichtbaar. Uit voorzorg laat ik een nieuw band monteren.

Afbeelding
Afbeelding
dinsdag of woensdag effe terug.


Hier ook nog een leuke van paar weken terug
Afbeelding
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: DTB member 1105

Bericht door bastian »

Hoi Phil da was weer ff pech hebben , maar niet alle Dodgjes hebben oranje stadslicht/knipperlicht glazen .....
Bijlagen
20160402_112935-1.jpg
(38.31 KiB) 3196 keer gedownload
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: DTB member 1105

Bericht door bastian »

maar eh hoe zit eigenlijk met je banden, als ik dat zo zie steken die buiten de carosserie uit en dat is ook een afkeurpunt , ik heb dat toen opgelost met verbreders zoals je op bovenstaande foto kunt zien ...
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: DTB member 1105

Bericht door dodgew200v8 »

Avond Bas,

Oow jij hebt dus witte lampjes zitten. Ik doe ze maandag effen verwisselen.

Banden lijken inderdaad breed, maar met de lat langs de band af steken ze precies 3cm uit... Rdw heeft het nog eens na gemeten.
Moet het eens na meten, lijkt of bij mij het hart in het midden van de velg zit, normaal bij verbrede velgen zit het hart dieper in de velg. Maar goed ik heb dan ook nieuwe 12j velgen wat niet zijn verlast.

Ook heb ik lichte speling op de wiellagers, maar volgens de RDW geen probleem, mag wat speling hebben. Op de korte duur wil ik het toch gaan aanpakken, liefst door verstalbare lagers dus een vrijloopas. Liggen niet voor het oprapen helaas.

Welke vooras heb jij dan op je w300 bas ?

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: DTB member 1105

Bericht door bastian »

Hoi Phil ik heb een Dana 60F vooras 4500lbs, draagvermogen ca 2 ton ,van deze as zijn de wiellagers te stellen met een stelmoer , gaat super , vreemd dat ze die lagerspeling goedkeuren en die 3 cm breedte al helemaal , tot nog toe was alleen de bolling van de band dat buiten de carosserie kwam toegestaan en dus niet het profiel van de band , gelukkig zijn ze de laatste jaren wat soepeler geworden met de oldtimers , t was voorheen nauwelijks geen doen .
Laatst gewijzigd door bastian op 03 apr 2016 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: DTB member 1105

Bericht door dodgew200v8 »

Bedrijfwagens en normale wagens mogen de banden max 3cm uit de kast komen, zoals ook lichte speling volgens de boekjes.

Betekend dat de lagers net geen 20.000km speling vrij zijn geweest.. 2012 zijn ze voor het laatst vernieuwd.
Heb al links en rechts geïnformeerd, nergens een vrijloopas te vinden...

Als er iemand iets heeft liggen hoor ik het graag.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: DTB member 1105

Bericht door bastian »

De garage in Winterswijk waar ik mijn auto eerder liet keuren , keurde m bij de geringste speling al af , ook een loszittend boutje zonder functie in de laadbak was een afkeurpunt....
Laatst gewijzigd door bastian op 04 apr 2016 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: DTB member 1105

Bericht door dodgew200v8 »

Klopt Bas.. Ik vind het ook niks.. Vanmorgen oproepje geplaatst op MP.. Gelijk 2 reactie's wat een complete goede as hebben liggen. Binnenkort weer spelingvrij rond rijden.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: DTB member 1105

Bericht door dodgew200v8 »

Ben gisteren terug gegaan, en kunnen weer een jaartje vooruit.
Gekeurd met 15023km

Afgelopen zaterdag nog nieuwe 37 hummers laten monteren bij kicken.
Afbeelding

Eendje heeft plaatst gemaakt voor een ram...
Afbeelding

Met contact aan branden de ogen altijd, zat lampje ingebouwd... Draad getrokken na contact.
Afbeelding
Afbeelding
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: DTB member 1105

Bericht door bastian »

je veranderd ook nog al eens van nummerplaat , t dooie kipje hangt dan weer trouw op dezelfde plaats .
Plaats reactie